E-mail Outlook 2021 - Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

andrevano

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik Outlook 2021.
Hierin kreeg ik zowel mijn mails binnen via POP en IMAP. Tot gisteren
Sinds gisterenmiddag krijg ik die mails nog alleen binnen via IMAP.
Voor POP krijg ik steeds de vraag : "Geef uw gebruikersnaam en het wachtwoord op voor de volgende server".
Het gaat hier wel degelijk over hetzelfde mailadres.
Zijn er nog leden die dit probleem ondervinden ?
 
Ik gebruik Outlook 2021.
Hierin kreeg ik zowel mijn mails binnen via POP en IMAP. Tot gisteren
Sinds gisterenmiddag krijg ik die mails nog alleen binnen via IMAP.
Voor POP krijg ik steeds de vraag : "Geef uw gebruikersnaam en het wachtwoord op voor de volgende server".
Het gaat hier wel degelijk over hetzelfde mailadres.
Zijn er nog leden die dit probleem ondervinden ?
Is je probleem verholpen ?
 
waarom wil je nu persé ook je mail via POP binnen krijgen als je die via IMAP binnen krijg? je hebt je post toch? verwijder de POP-optie.

maar ja ...
Waarom biedt men nog POP aan ? Om te gebruiken toch. Persoonlijke keuze. Ondertussen heb ik in de POP-account een volledig klassement. En het werkte tot enkele dagen geleden.
"maar ja ... " (persoonlijk vind ik die opmerking weinig tactvol)
Trouwens, met IMAP lukt het ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Vooreerst : ik heb 2-staps verificatie. en ter controle heb ik Thunderbird geïnstalleerd en daar kan ik perfect een POP account opstarten.
Van zodra ik een mailadres wil toevoegen staat mijn mailadres reeds in het invulvakje zonder dat ik iets ingebracht heb. Daar ligt gewoon de fout volgens mij.
Ik heb gisterenavond zelfs Office 2021 volledig verwijderd (met de tool van Microsoft) en her installeert. Zelfde resultaat.
Ik vermoed dat het dus ergens in het register zit.
 
Ondertussen heb ik in de POP-account een volledig klassement.
Maakt wel duidelijk dat je het onderscheid tussen POP en IMAP niet goed kunt plaatsen.
Je hebt maar één account maar 2 manieren om de mails die zich daarin aanmelden te bekijken... POP en IMAP zijn dus beiden transferprotocollen, geen accounts.
 
Maakt wel duidelijk dat je het onderscheid tussen POP en IMAP niet goed kunt plaatsen.
Je hebt maar één account maar 2 manieren om de mails die zich daarin aanmelden te bekijken... POP en IMAP zijn dus beiden transferprotocollen, geen accounts.
Beste, ik kan POP en IMAP zeker goed plaatsen. Door de jaren heb ik in POP een "klassement" opgebouwd met mappen van verschillende zaken/verenigingen enz.
Omdat POP plots niet meer werkte heb ik mijn mailadres met IMAP geïnstalleerd. Maar dat is uiteindelijk maar een opvolging van mails. Had ik indertijd dààr een klassement opgebouwd was dit geen probleem geweest, maar het is nu zo.
En om te testen heb ik mijn mailadres via SMTP terug verwijderd en kan ik het nu ook niet meer openen in Outlook voor de reden zie # 21. mijn mailadres komt er spontaan op zonder dat ik iets ingebracht heb.
En vermits ik het mailadres in Thunderbird wel kan openen, als test, zowel met IMAP als POP ligt het probleem niet bij Google, maar bij Outlook . . . volgens mij. :)

Voor mij mag er een slot op.
1655279820345.png

Dank aan de leden die meegedacht hebben.
 
Terwijl elke gast, medewerker en beheerder die hier zijn licht heeft op laten schijnen je mening niet deelt en je raad geeft wat je zou moeten doen om het te verhelpen zien we elke keer 'gekke' of toch op zijn minst onbegrijpelijke 'manipulaties' van jouw kant.

"een mailadres verwijderen via SMTP" ??? Wat is dat voor iets, kan ik alvast niet plaatsen ?

Dat je mailadres te voorschijn komt als 'voorstel' is normaal : zo werken cookies en de bewaaropties van de servers. Zie het probleem niet ... gebruik dat of als je een ander mailadres wil gebruiken tik je dat in.

Het probleem ligt dus inderdaad in je Outlook maar dat is ondertussen het gevolg van al dat geëxperimenteer dat hieraan vooraf ging.
Het enige dat je nog kan proberen is een 'deep cleaning' van je Outlook installatie en daarna herinstalleren. Gewoon herinstalleren helpt zoals je al zag niet want dan heeft je PC nog allerlei settings bewaard die opnieuw worden gebruikt.

Maar zoals wivy hierboven ook al aangaf zal je dan in je uitleg over wat je doet, wat je ziet en wat er gebeurt enige consistentie moeten brengen want je spreekt je zelf regelmatig tegen : lees maar eens je initiële vraag en wat je daarna daarover hebt verteld.

Maar op je eigen vraag sluit ik dit onderwerp af, je kan steeds blijven nalezen wat er allemaal gezegd is.
Succes !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan