E-mail Outlook 2021 - Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

andrevano

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik Outlook 2021.
Hierin kreeg ik zowel mijn mails binnen via POP en IMAP. Tot gisteren
Sinds gisterenmiddag krijg ik die mails nog alleen binnen via IMAP.
Voor POP krijg ik steeds de vraag : "Geef uw gebruikersnaam en het wachtwoord op voor de volgende server".
Het gaat hier wel degelijk over hetzelfde mailadres.
Zijn er nog leden die dit probleem ondervinden ?
 
U vertelt er niet bij of het voor elke mailprovider zo is : heeft u slechts dit Gmail adres ?
Check eerst even of de parameters voor de POP -server niet zijn gewijzigd : er is recent een evolutie naar een hoger niveau van beveiliging op POP server verbindingen.

Dit kan ook een tijdelijk probleem zijn, maar er wordt alleszins massaal overgestapt op IMAP protocol en ik raad u aan hetzelfde te doen en POP achter u te laten.

De boodschap komt van de server van uw mailprovider, niet uit uw Outlook 2021.
 
Ik gebruik Outlook live.
Deze morgen kreeg ik deze foutmelding in Outlook:

Schermafbeelding 2022-06-08 104855.png


Heb dikwijls vernieuwd maar kreeg elke keer hetzelfde bericht.
Btw op mijn smartphone werkt ie wel.
 
Laatst bewerkt:
U vertelt er niet bij of het voor elke mailprovider zo is : heeft u slechts dit Gmail adres ?
Check eerst even of de parameters voor de POP -server niet zijn gewijzigd : er is recent een evolutie naar een hoger niveau van beveiliging op POP server verbindingen.

Dit kan ook een tijdelijk probleem zijn, maar er wordt alleszins massaal overgestapt op IMAP protocol en ik raad u aan hetzelfde te doen en POP achter u te laten.

De boodschap komt van de server van uw mailprovider, niet uit uw Outlook 2021.
Slechts 1 Gmailadres
parameters nagekeken : zijn nog dezelfde
Ik hoop op een tijdelijk probleem.
Dank om mee te denken.👍
 
  1. eerst ga je naar google account naar beveiliging
  2. dan bij "Inloggen bij Google" verifcatie in 2 stappen actieveren
  3. onder verifcatie in 2 stappen staat er App-wachtwooren open dit en
    1654746430526.png
1654746507722.png


klik op GENEREREN
en dan krijg je dit te zien

1654746694928.png

deze code in geel kader moet je gebruiken in outlook als wachtwoord
 
na het activeren van 2 staps verificatie moet je elke keer je ergens nieuw inlogt met u E-mail bij een google product uw smartphone nodig om te bevestigen dat jij het bent
Ik veronderstel niet dat je je mailaccount op diverse PC's rondstrooit .. elke keer is een beetje overtrokken hé ... Het geldt immers niet voor webmail en dat is veronderstel ik toch vooral de manier om op diverse plaatsen je mail te checken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan