Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste Vrienden,

Ik gebruik outlook 2016 maar wat ik niet echt vind is :
Hoe kan ik mijn online webmail adressen in outlook krijgen ?

Met vriendelijke groeten,

Broere69
 
Thx maar is de adressen vanuit telenet webmail die kan je inderdaad exporteren naar excel maar als je die dan wil importeren in outlook 2016 geen juiste weergave :-(
 
Dit is geen export naar Excel. Dit is een export naar een CSV (Comma Seperated Value) bestand. Excel (en elk rekenblad of database) kan met zulke bestanden overweg. Dit is een zeer primitieve vorm van data opslag. Rijen met data, gescheiden door comma's als "kolom". Outlook kan hier perfect mee overweg om dit te importeren. Maar je dient als gebruiker een minimum aan mapping te voorzien. Maw, je dient in Outlook aan te duiden welke "kolom", welke data bevat. Dus een "mapping" uitvoeren. Wegens de primitieve aard van dit bestand, gebeurd dit niet automatisch. Dit is ook de bedoeling niet van zulke bestanden. Enkel raw data exporteren/importeren. De gebruiker maakt de mapping hiervoor.
 
wat nog een op lossing is om tijdelijk u E-mail in te stellen in IMAP het is het zelfde als pop wat je nu hebt maar dan staan u adressen ook er in als je dan u adressen kopieer naar Contactpersonen dat gaat het simpelste zijn de instellingen hier voor vind je hier https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-stel-ik-outlook-2013-in-voor-mijn-telenet-e-mailadres/

U zegt; IMAP is hetzelfde als POP... verklaar? Dit zijn twee verschillende protocollen die NIET hetzelfde zijn. IMAP synchroniseerd je email, en POP verhuisd je email. Dit zijn dus wel twee totaal verschillende dingen.
IMAP synchroniseerd ook enkel email folders, geen address book gegevens (contact personen). Dit is geen standaard onderdeeel van het IMAP protocol.
 
Naamloos.jpg
als je bij contacts kijkt dan zouden ze daar moeten bijstaan je ziet bij de afbeelding een cvf bestand staan als je zo iets dan open (geen voorbeeld weergave) dan kan je het opslaan en dat lukt ik heb eerst uitgetest op deze manier kan je ze overbrengen maar je moet het wel 1 per 1 openen en opslaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan