Status
Niet open voor verdere reacties.
halllo
mijn laptop start traag op.
is dat de harde schijf die versleten is of iets anders
eens hij opgestart is gaat het wel
dank u
ps weet niet of bericht op juiste plaats staat
 
ik heb dat gedownload en dat geeft :gezondheidstoestand:goed
ook heeft hij een update gedaan van meer dan 2 uur.
resultaat is echter hetzelfde,3a4 min. eer hij opgestart is.
ccleaner laten draaien
malwerebytes
wat nu nog?
 
open taakbeheer eens en kijk eens bij de tap "opstarten " wat er allemaal opstart bij het opstarten van Windows ....zet de dingen die je niet echt nodig heb uit ...deze kun je dan handmatig opstarten als je ze nodig heb .
 
Hoe oud is de laptop? Als deze nog niet zo oud is dan is het overwegen van een SSD een aanrader. Een SSD is een harde schijf die velen malen sneller is dan de traditionele HDD.
 
Als hij vroeger sneller was als nu en je HD is in orde zoals je aangeeft, lijkt het mij alsof je een besmette PC hebt staan voor je neus. Ik zou eens scannen. Met een nieuwe SSD erin te steken ben je ook van die beestjes af, behalve als je een cloon van je HD maakt en die in je SSD laadt.
 
Als je voor een schone installatie kiest doe -en houd dan rekening met het volgende:
- Maak een goede backup van bestanden die je wilt bewaren.
- Zorg dat je de activeringscodes eerst opzoekt als je die nodig hebt voor bepaalde software. Anders zit je straks zonder omdat je de code niet meer kan vinden.
 
ik heb dat gedownload en dat geeft :gezondheidstoestand:goed
ook heeft hij een update gedaan van meer dan 2 uur.
resultaat is echter hetzelfde,3a4 min. eer hij opgestart is.
ccleaner laten draaien
malwerebytes
wat nu nog?

In die Ccleaner bij gereedschap en opstarten alles uitvinken of verwijderen wat niets met drivers of de anti-virus heeft te maken, en bij geplande taken kijken wat er weg kan.
Je vertelt niet wat je via msconfig en opstarten hebt uitgevinkt/weggehaald.

Je kunt ook de boot logging in Process Monitor enablen om te ondekken waar het probleem zit, in W10 werkt die niet en de link staat hoe hem te laten werken.
Fix: Can’t Enable Boot Logging in Process Monitor on Windows 10 - Appuals.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan