Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Mijn laptop start steeds opnieuw op. Dwz. Start op en sluit af na zien van scherm waarbij je F2 en zo kan kiezen. (Helaas reageert laptop niet bij indrukken van F2) Daarna sluit laptop af en start steeds opnieuw op en opnieuw af en op... tot ik forceer met aan en uit-knop om volledig af te sluiten.
SSD met windows 10.
Het rare is dat wanneer ik de SSD er uit haal ik hetzelfde fenomeen heb. Idem wanneer ik de originele harde schijf plaats ipv. de SSD. Ik geraak dus op geen kanten in de laptop. Ook niet via opstartschijf of opstart-usb met iso van windows 10.
Ik denk dus dat het een hardwarefout is.
Iemand een idee om dit op te lossen?
Greetz, Dziedzie
 
Heb je dit probleem ook als de laptop aan de voedingsadapter ligt of alleen met de batterij / accu?
Lijkt er op dat er niet voldoende spanning of stroom is op het moment dat de grafische kaart / het beeldscherm belast gaat worden en er meer stroom nodig is.
 
Heb je dit probleem ook als de laptop aan de voedingsadapter ligt of alleen met de batterij / accu?
Lijkt er op dat er niet voldoende spanning of stroom is op het moment dat de grafische kaart / het beeldscherm belast gaat worden en er meer stroom nodig is.

Enkel met batterij, enkel met netstroom of beiden te samen. Maakt niets uit. Blijft maar opstarten (met of zonder harde schijf (ssd) er in....
 
"Mijn laptop werkt niet" of "Mijn laptop start steeds opnieuw op" geeft weinig info om gericht te kunnen zoeken.
Er zijn zoveel verschillende types.

Welke laptop? Merk, model, welkge grafsiche chip? Enkel onboard of ook een extra GPU?
Fabricagecodes, datum etc.. (kortom, alle nrs op die je vind) indien mogelijk ook het moederbord nr (mocht je hem geopend hebben) etc...

Bij sommige types treden wel eens vaker bepaalde fouten op zoals inderdaad de grafische chip, veel voorkomend.
Kan hersteld worden mits nodige apparatuur en kennis, doe het zelf technieken doen vaak meer kwaad dan goed.

Bij sommige types zijn het dan soms weer bepaalde types condensatoren die de fout veroorzaken.
Of een spanningsregelaar...

Als het geen configuratie- maar een moederbord fout is komt het er meestal op neer om hopelijk een schema te vinden en dan te gaan meten en testen.
 
idd. bij selectief opstarten heb ik beide mogelijkheden aangevinkt. Eerst was enkel bovenste aangevinkt bij "selectief". Heb onderste bij "selectief" ook aangevinkt. Toen liep het fout! Ik dacht dat dit toeval was.
Helaas kan ik niet meer aan bios omdat laptop steeds opstart,afsluit,opstart,afsluit,enz... ik geraak dus nergens meer in!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan