Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt wel of mijn toshiba laptop 2x opstart als ik hem aanzet. Eerst het toshiba gedeelte en dan opnieuw windows 8.
Is dit normaal?
groet Janus
 
Ik begrijp zo snel even niet wat je bedoeld ?
Wat bedoel je met eerst het Toshiba gedeelte ?
Bedoel je hiermee het BIOS opstartscherm waar eventueel een Toshiba logo te zien kan zijn ?
 
De laptop lijkt eerst alles op te starten, daarna worden de snelkoppelingen op het bureaublad opnieuw even wit, om vervolgens daarna opnieuw opnieuw te lijken op te starten. Er is mij gezegd dat dit typisch iets is wat hoort bij toshiba.
 
Ik ken dit probleem niet.
Maar als dit bij Toshiba hoort dan zal dat zo moeten zijn.

Als het alleen de pictogrammen zijn die even weg gaan en weer terug komen zou ik me hierover niet al te druk maken. Zal met één of andere check te maken kunnen hebben.
 
De laptop lijkt eerst alles op te starten, daarna worden de snelkoppelingen op het bureaublad opnieuw even wit, om vervolgens daarna opnieuw opnieuw te lijken op te starten. Er is mij gezegd dat dit typisch iets is wat hoort bij toshiba.

wat ik hier onder versta is dat het opstarten normaal verloopt maar dat de snelkoppelingen eventjes verdwijnen en vervolgens wel weer te voorschijn komen ..
scan jouw systeem eens met de ADWcleaner ...
het is niet iets typisch Toshiba ook ik heb dit hier al eens ondervonden op een Acer en op een Asus .

*pas op met het gebruik van Decrap
ik denk dat Lana u mis versta omdat jij het dus over bloatware spreekt ...
jij bedoeld met " bloatware " eerder iets anders ..zoals een besmetting of een ongewenste register aanpassing !
 
Is niets ernstig. Je kan misschien de "Icon Cache" van Windows rebuilden dmv die cachefile te verwijderen en te herstarten.

Locatie:
%userprofile%\AppData\Local\IconCache.db

Staan er veel objecten op je desktop? Gaat het over een oudere computer?
 
Ik versta onder bloatware , de zooi die allerlei computerfabrikanten ongevraagd al op een laptop installeren voor je hem koopt.
Zo ook toshiba .
Kan ik bijv zomaar de : toshiba optical disc drive service uitschakelen? Wat doet deze service eigenlijk ?
 
Optical Disc Service is aanwezig om een schijf te kunnen te branden. Dus een onderdeel van Toshiba Disc Creator
Gebruik je een ander brandprogramma, dan mag je toshiba optical disc drive service uitschakelen of zelfs Disc Creator verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan