Windows 11 onveilige site

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Krijg hier constant onderstaande melding.
Wanneer ik die website toesta is dat gevaarlijk?
Verwijderen daarvan is blijkbaar een hele klus.

pc tuts.jpg

Dat kan je enkel zelf weten hé ... je weet waarnaar je surft - wij hebben er het raden naar...

Ik zie wel dat Drivethelife = Driver Talent en dat is een Chinese websites voor installatie of upgrades van drivers.
Het gebruik van zo'n sites is NOOIT een goed idee, je weet niet wat je binnenhaalt.

Advies is hier al veel gegeven en ik herhaal nogmaals : drivers voor PC haal ENKEL EN ALLEEN bij de producent zelf !
Al de zogezegde faciliterende sites zijn een gok : sommige goed, sommige slechts, sommige gevaarlijk - maar je kunt het pas weten als het te laat is.

Verwijderen daarvan is blijkbaar een hele klus.
Nee dat valt best mee hoor.
Maar of hij wel of niet veilig is dat controleren. Het is een driver site maar het is koffiedik kijken of die wel veilig is of niet.
Persoonlijk ben ik het met @PhilipV eens dat je drivers het beste bij de producent zelf kunt weghalen en als ze daar niet te krijgen zijn, dan zijn er veelal ook nog wel andere betrouwbare sites waar je ze vandaan kunt halen in uiterste nood.

Van de andere kant.... ik heb zelf ook Malware Bytes Pro draaien maar heb wel de ervaring dat die behoorlijk wat false positives heeft en dan onterecht blokkeert. Oftewel sites die helemaal geen bedreiging zijn. Met name ook bij games en applicaties.
Voorbeelden van false positives zijn o.a.
Rust client en Rust zelf
VPN Ivacy (een vpn client)
Een prive website van mij waar alleen een info pagina in html op staat
Anydesk
DayZ
rfxn.com
blomp.com
Mailwasher Pro

Een kleine greep uit die wat ik heb moeten toestaan zodat Malware Bytes ze met rust liet.

Terug
Bovenaan