Nog Upgraden of niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
Hallo
ik heb hier nog een desktop staan die al wat leeftijd heeft en zou willen weten of ik deze hardware matig nog kan upgraden om wat sneller te werken.
zijn er goedkope oplossingen voor of is het gewoon beter van een andere te kopen. hieronder wat specs

Knipsel.JPG
 
wat laat je nu hier zien ...plaats een speccy logje zodat we meer gegevens krijgen betreffende het moederbord..
mogelijk dat je een ssd kunt plaatsen en of het ram geheugen kunt uitbreiden … maar een goedkope oplossing zal dit zo wie zo niet zijn !
 
Deze processor is rond 2012 uitgekomen, dus de pc zal iets jonger zijn.
Met z'n 4 cores op 3,1 GHz kan hij zeker nog voor vele doeleinden gebruikt worden.
Uiteraard niet de snelste, maar met een SSD erin en een reepje geheugen erbij kan hij nog aardig mee mits je er geen zware programma's en multitasking mee wilt draaien.
Ik zou eens kijken naar een tweedehands Samsung SSD en tweedehands extra geheugen.

Voorbeeld: https://www.marktplaats.nl/a/comput...494614401-ssd-850-evo-250-gb-samsung-ssd.html
Zet daar de besturing en programma's op en de huidige schijf gebruik je voor opslag.
Welke geheugen er momenteel in zit weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
wat laat je nu hier zien ...plaats een speccy logje zodat we meer gegevens krijgen betreffende het moederbord..
mogelijk dat je een ssd kunt plaatsen en of het ram geheugen kunt uitbreiden … maar een goedkope oplossing zal dit zo wie zo niet zijn !

Hi

kan je met onderstaande verder? als een SSD en extra lat 4gb RAM voldoende is wil ik het overwegen, een nieuwe pc zal ik er niet voor hebben waarschijnlijk en dat heb ik ook niet nodig, is gewoon wat hobby pc nog om op te prutsen en foto's te organiseren.

welke SSD neem ik heb best want er staat zoveel op cool blue of bol.com en wat van RAM geheugen zet ik bij?

thx

Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i5 3350P @ 3.10GHz 33 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard
MEDION MS-7797 (SOCKET 0) 29 °C
Graphics
G246HYL (1920x1080@60Hz)
1023MB NVIDIA GeForce GTX 650 (MSI) 26 °C
Storage
1863GB Seagate ST2000DM001-9YN164 (SATA ) 31 °C
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-216BB
ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device
Audio
NVIDIA High Definition Audio
 
er kan maximaal 16GB in .. je heb echter maar 2 slotjes d.w.z. indien je voor de 16 GB wilt gaan dat je dan 2x een 8GB latje dient te plaatsen .. zeg je ik heb genoeg aan 8GB dan dien je of 2 nieuwe te kopen van 4GB of 1 latje van 8GB
*wil je die er nu in zit behouden dien de nieuwe hezelfde te zijn ze moeten tweekanaals zijn !
Om systeemstabiliteit te garanderen moeten de geheugenmodules van hetzelfde type zijn en tweekanaals zijn .
240pins en 1.5v DDR3 798MHz 11-11-11-28
je kan een Sansung SSD kopen van 250GB deze heb je al voor 70€
 
er kan maximaal 16GB in .. je heb echter maar 2 slotjes d.w.z. indien je voor de 16 GB wilt gaan dat je dan 2x een 8GB latje dient te plaatsen .. zeg je ik heb genoeg aan 8GB dan dien je of 2 nieuwe te kopen van 4GB of 1 latje van 8GB
*wil je die er nu in zit behouden dien de nieuwe hezelfde te zijn ze moeten tweekanaals zijn !
Om systeemstabiliteit te garanderen moeten de geheugenmodules van hetzelfde type zijn en tweekanaals zijn .
240pins en 1.5v DDR3 798MHz 11-11-11-28
je kan een Sansung SSD kopen van 250GB deze heb je al voor 70€

Deze kan dus perfect dienen ??
https://www.bol.com/nl/p/samsung-860-evo-250gb-ssd/9200000087796720/?s2a=#productTitle
 
indien je nog vrije sata aansluitingen heb dan kan inderdaad de huidige hdd's dienen om data weg te schrijven ..
zo heb ikzelf maar een SSD van 250GB maar zitten er 3 HDD's in deze desktop en hangen er 4 externe HDD's er aan ..
 
indien je nog vrije sata aansluitingen heb dan kan inderdaad de huidige hdd's dienen om data weg te schrijven ..
zo heb ikzelf maar een SSD van 250GB maar zitten er 3 HDD's in deze desktop en hangen er 4 externe HDD's er aan ..
Terzijde QTex, dan zou ik toch eens een NAS overwegen als ik dat allemaal zie ...
 
Kijk ook even naar de SATA aansluitingen op het moederbord.
Meestal zijn er 6.0 Gb/sec en 3.0 Gb/sec connectors aanwezig.
Sluit zo'n SSD altijd op de snelste ( 6.0Gb/sec ) aan. Raadpleeg dus altijd de spec's van het MB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan