Windows 10 Nog Upgraden of niet ?

caztan

Steunend lid
Vip Lid
Hallo
ik heb hier nog een desktop staan die al wat leeftijd heeft en zou willen weten of ik deze hardware matig nog kan upgraden om wat sneller te werken.
zijn er goedkope oplossingen voor of is het gewoon beter van een andere te kopen. hieronder wat specs

Knipsel.JPG

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
wat laat je nu hier zien ...plaats een speccy logje zodat we meer gegevens krijgen betreffende het moederbord..
mogelijk dat je een ssd kunt plaatsen en of het ram geheugen kunt uitbreiden … maar een goedkope oplossing zal dit zo wie zo niet zijn !

lange pier

Steunend lid
Vip Lid
SSD erin en 4GB erbij en link naar Speccy staan in m'n sig, weblink ervan hier neerzetten.

Beter is idd een 2e hands met 8GB en een I5/I7.

Wat is het budget?

Skippy

Beheerder
Forumleiding
Admin
Deze processor is rond 2012 uitgekomen, dus de pc zal iets jonger zijn.
Met z'n 4 cores op 3,1 GHz kan hij zeker nog voor vele doeleinden gebruikt worden.
Uiteraard niet de snelste, maar met een SSD erin en een reepje geheugen erbij kan hij nog aardig mee mits je er geen zware programma's en multitasking mee wilt draaien.
Ik zou eens kijken naar een tweedehands Samsung SSD en tweedehands extra geheugen.

Voorbeeld: https://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/harde-schijven/m1494614401-ssd-850-evo-250-gb-samsung-ssd.html
Zet daar de besturing en programma's op en de huidige schijf gebruik je voor opslag.
Welke geheugen er momenteel in zit weet ik niet.

Laatst bewerkt:

lange pier

Steunend lid
Vip Lid
Goed gekeken naar dat vage plaatje, zit al een i5 in dus een SSD en 4GB zal dan voldoende zijn.
Opstarten erna uitdunnen tot alleen het hoognodige en dat ding is weer snel.

Bovenaan Onderaan