Nieuwe map aanmaken in W10

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik begrijp hier de vermelding " binnen de verkenner " niet ...bedoel je dat je een nieuwe map wilt toevoegen aan de bibliotheken...
graag een verduidelijking ..!
 
Met het programma Verkenner wil ik een nieuwe map aanmaken; sorry voor het misverstand... Dat lukt niet. Een aanvulling op mijn vraag: Ik heb een tweede (oudere) PC ook met W10 erop (zelfde versie voor zover mij bekend ;=). Daar lukt het wel op...
 
het is me nog steeds niet duidelijk waar jij dan deze map wenst neer te zetten ...
plaats eens een afbeelding van de andere pc waar het dus wel lukt ...
 
Even terug want ik twijfel nu aan mezelf (en dat is goed voor mijn karakter, maar wel een beetje fnuikend..). In NL hebben wij binnen Windows het programma Verkenner. Mbv dat programma kun je Mappenbeheer doen, bijv. namen van Mappen veranderen, mappen toevoegen en mappen verwijderen. Dit zijn zo´n beetje de basisfuncties van de Verkenner. Binnen Windows heb je bijv. de map Documenten. Bnnen die map kan je bijv. per soort document een map aanleggen, bijv. Brieven. Binnen die map Brieven kun je weer submappen aanleggen bijv. Sollicitaties, Belasting e.d. Het is evident dat je aan die map Brieven (in dit voorbeeld) mappen wilt toevoegen en wellicht verwijderen of de naam ervan wil veranderen. Ik wil in dit voorbeeld bijv.binnen de Map Brieven een Map toevoegen genaamd Aanvragen
Je krijgt dan de volgende boomstructuur
Documenten
Brieven
Sollicitaties
Belasting
Aanvragen
Op ieder niveau kun je dus mappen toevoegen, verwijderen en desgewenst de naam ervan veranderen.
Dat proces kan je uitvoeren bijv. mbv Verkenner. Welnu, dat lukt bij mij (0p de ene W10 PC niet, en op de andere met dezelfde W-versie wel) vwb de functie toevoegen. De andere functies heb ik (nog) niet geprobeerd.

Ik hoop dat ik nu iets duidelijker heb uitgelegd.

Sorry, ik was nog iets vergeten. Een afbeelding van de plek binnen de Verkenner waar je dat kunt doen (tegenwoordig)
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    5.4 KB · Weergaven: 142
Laatst bewerkt:
ik begrijp wel wat je bedoeld nu ..ook hier is dit geen probleem merkte ik op ....waarom dit bij u op de 1ne pc wel is en op de andere niet is de vraag !
ik zou je eerst aanbevelen om via het oude configuratiescherm naar de opties van de verkenner te gaan en daar dus de tap "weergave " te selecteren om vervolgens de button "standaard instellingen herstellen " te gebruiken ..wellicht dat dit een oplossing bied ..denkelijk dien je het systeem te herstarten om een verandering op te merken .
 
zoals je zie in de onderstaande afbeelding zijn er 2 configuratieschermen in de Windows10 het nieuwe en het oude
het nieuwe heet dus instellingen
het oude is via start >folder systeem op te halen ..
7a472db3e3-Ashampoo_Snap_2017.07.25_22h00m11s_002_.png


7a4dfde729-Ashampoo_Snap_2017.07.25_22h05m52s_003_.png


**de bedoeling is om het oude stil aan te verwijderen ...
 
Ik heb er nu wel weer een probleempje bij. Mijn PC´s staan in een netwerkverbinding met elkaar (en de telefoon en de tablet). Ik had als bypass bedacht om via mijn oude PC de nieuwe mappen aan te maken die ik op mijn nieuwe PC wilde hebben. Waarschijnlijk door de standaardinstellingen toe te passen kan ik dat nu niet meer doen omdat ik daar niet toe gemachtigd ben. Nu weet ik niet meer hoe ik die machtiging in moet stellen. Ongetwijfeld kan (en wil?) jij me daarbij de helpende hand bieden.
 
indien ik eerder geweten had dat het herstellen van de standaard instellingen betreffende de verkenner invloed had op je netwerk dan had ik je dit niet aangebracht !
heb je een herstelpunt van toen het nog werkte dan gebruik je deze ...dit omdat ik hier geen netwerk gebruik tussen meerdere toestellen ..sorry hier ken ik niets van .
 
Nadat je uw PC hebt teruggedraaid naar een goed werkende toestand.


Lees hier de mogelijkheden van delen.


Bestanden delen met een gedeelde netwerkmap
Staan al uw toestellen wel als Particulier netwerk.
Het delen van bestanden met een gedeelde netwerkmap


Overweeg ook eens om het uitgebreid configuratiescherm op uw bureaublad te plaatsen.
Maak op je bureaublad een nieuwe map aan, en geef deze de volgende naam:
Regel hier onder volledig - kopieer en plak


GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}


Het map-icoon verandert vervolgens in het icoon van het Configuratiescherm. Dubbelklik op het icoon, en je komt in GodMode terecht. De GodMode-map op Windows 10 bevat 233 verschillende instellingen.
 
Geeft niet. Ik had het je voor moeten leggen. Ik moet nu mijn netwerkinstellingen aanpassen, maar:
a. het klinkt meer dan het is
b. het is een goede oefening

Ik was aan het nadenken over het basisprobleem mbt creeeren van een nieuwe map.
De oude PC, daar doet het probleem zich niet voor, heeft exact hetzelfde W10 als de nieuwe PC, het is alleen een 32bit versie.
Betekent dat, als ik wist welke registerbestanden het beinvloeden en ik kopieer de ¨goede¨naar de "slechte" kopieer, het probleem opgelost is?
Of is dat te simpel gedacht. Als je het met me eens bent, moet ik er dus achter zien te komen welke bestanden ik moet kopieren ?.......:p
 
denk niet dat je zomaar bestanden kunt overzetten van een 32bit versie naar een x64 bit versie ...
* welke registerbestanden het zijn daar heb ik ook het raden naar ...op mijn 64bit systeem.
start anders eens een sfc /scannow op via een opdrachtprompt (administrator) en dit om na te gaan of er mogelijk systeemfouten aanwezig zijn op het systeem waar het je dus niet lukt om een boomstructuur aan te maken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan