Nieuwe map aanmaken in W10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om het CBS.log bestand uit te kunnen lezen, moet je eigenaar zijn.
Uiteraard kun je dit via de DOS opdrachten en commando's doen via de opdracht prompt zoals Dragon als oplossing geeft.
Ooit heb ik een register aanpassing gemaakt dat ik zo snel niet meer kan vinden op Pctuts. Het zal vast nog wel ergens staan in een topic.
Install de regkey en klik daarna met rechtermuisklik op het log bestand en je ziet dan staan "Wordt eigenaar "
Hierna is het tekstbestand met bijvoorbeeld kladblok te openen.


Daarom zal ik het hier nogmaals plaatsen. Ik had dit tooltje nog met mijn oude Nickname "Lana" gemaakt. Zie je ook staan als je met de rechtermuisklik op het logbestand gaat staan.
Desgewenst maak is daar een keer Skippy van (gt)
 

Bijlagen

  • Wordt eigenaar.rar
    345 bytes · Weergaven: 96
Opdracht prompt opstarten met admin rechten en dan de betreffende opdracht uitvoeren. Dan moet je geen rechten aanpassen.
Deze tip komt van tech van Microsoft zelf. Even herhalen hier.
Aanvulling: Het laatste stuk van die string past "piping" toe. Wat wilt zeggen dat de grafische uitvoer naar het scherm niet wordt getoond op het scherm, maar wordt weggeschreven naar een bestand. In dit geval (> = piping) sfcdetails.txt

Voer je enkel onderstaande lijn uit, wordt de uitvoer gewoon visueel getoond op je scherm. Wat beetje eenvoudiger is uiteraard.
Code:
findstr /c:"[SR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log

Indien je niets te zien krijgt, gaat er waarschijnlijk ook niets noemenswaardig getoond moeten/kunnen worden.
 
De reeds bestaande oplossing is allicht niet zo ver te zoeken !?

De reeds bestaande oplossing is allicht niet zo ver te zoeken !?

Mogelijk ben ik te slim maar uw vraagstelling was overduidlijk en sofort meteen te begrijpen. De vraagstelling #1 lijkt mij onmogelijk verkeerd te worden begrepen.

Daarmee bedoel ik absoluut niet dat anderen te dom zijn maar wel dat iets neerpennen dat meteen duidelijk is voor iedereen wel een héééél moeilijke zaak is.
Daarom zijn er zoveel misverstanden en soms uitlopende onnodige ruzies. Hoeveel keren heb ik niet meegemaakt dat ik dacht iets zeer duidelijk te hebben neergepend, dat echter niet als dusdanig overkomt ! Waar het soms aan ligt is maar de vraag.

Ik heb dus uw vraag aan mijn vriend gesteld, die er weinig moeite mee had. Zo te zien ben je zeker niet alleen met deze vraag, welke alleszins een reeds bestaande oplossing heeft.
Mijn buikgevoel is dat de oplossing niet zover te zoeken valt en dat die allicht veel eenvoudiger zou kunnen zijn dan gevreesd :

597f570307816-Google_is_your_friend.jpg
 
Het probleem is niet zozeer dat W10 Explorer het wel of niet kan. Als Explorer het niet kan, wat kan dan wel die nieuwe map aanmaken. Bovendien zegt Explorer het te kunnen, maar u zegt dus nu dat Eplorer zichzelfmin of meer overschat.....
 
Hoezo ? Als het geen probleem is moet er nog hulp komen ?

Hoezo ? Als het geen probleem is moet er nog hulp komen ?

Het probleem is niet zozeer dat W10 Explorer het wel of niet kan. Als Explorer het niet kan, wat kan dan wel die nieuwe map aanmaken. Bovendien zegt Explorer het te kunnen, maar u zegt dus nu dat Eplorer zichzelfmin of meer overschat.....


U kan alvast in de cmd prompt (zogenaamde dos venster) het commando MKDIR of MD proberen om een submap te maken.
Het probleem is WEL dat Explorer momenteel geen mappen kan aanmaken. Probeer eens met andere progs als dat je een tijd kan plezieren, maar Explorer MOET alleszins in orde geraken! Mijn vriend geeft al heel wat wat lectuur ; al iets van opgestoken ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan