E-mail nieuwe instellingen lanceren voor Gmail, Chat en Meet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag, ik heb al enkele mails gehad van Gmail, waarin te lezen staat dat zij quote: "2 nieuwe instellingen lanceren voor Gmail, Chat en Meet. Met deze instellingen krijg je meer controle over je gegevens en kun je beter aan nalevingsvereisten voldoen" quote.
Wat gebeurt er als ik bv. "slimme functies" uitschakel? Blijft mijn googleaccount dan gewoon werken? Ik gebruik Office Outlook als mailprogramma en soms Gmail om mails te lezen of verzenden, en heb de indruk dat het hier allemaal om gepersonaliseerde advertenties draait. Of ben ik fout? Ik hoor het graag, groetjes,
Koala.
 
Ik heb hetzelfde bericht ontvangen maar heb me er nog niet echt in verdiept omdat mijn Gmail account niet mijn meest gebruikte emailadres is.

Over enkele dagen ga ik me hier eens in verdiepen wat dit inhoud.

Wordt vervolgd.
 
Protocol blijft protocol. Maw, als je gmail account geconfigureerd is met IMAP, gaat er niets veranderen aan de manier waarop je nu mails van gmail ontvangt en verzend. Ze kunnen (en gaan) een protocol niet zomaar aanpassen, daarom dat het ook een protocol genoemd wordt. Een protocl is algemene afspraak die voor iedereen hetzelfde is en blijft. (Tot er een algemene upgrade kan komen tenminste)
Er kan wel extra functionaliteit rond gmail voorzien worden, maar dat gaat normaal dan geen invloed hebben op je bestaande emailverkeer.
 
Laat jij maar die slimme dingen uitgeschakeld als jij je daar goed bij voelt. Dat zal niets veranderen aan de werking van u Gmail. Die zal gewoon werken gelijk hij ervoor werkte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan