Excel Muzieklijst automatisch importeren van Windows explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuntherM

Steunend lid
Vip Lid
Hoi allen,

ik weet hoe ik dit deed, 25 jaren geleden, maar met ouder worden, en er niet veel meer mee te werken, vergaat dat allemaal.
Okee, mijn partner en ik willen graag lijsten in Excel importeren uit de explorer en automatisch aanpassen als er iets veranderd aan een bvb muziek track.
Dus ik neem aan dat we met een externe (ODBC?) database moeten werken? Kan iemand me stap voor stap terug leren hoe dit aan te pakken?
Wij zitten plus minus aan 102000 tracks en hij wil dit in een Excel bestand, en dan kan hij filteren enz. Ik werk anders, ik doe dit ineens in de afspeelsoftware met een script, maar ook dat ben ik vergeten, ouder worden, het is voor weinig goeds, vriendelijke groeten en fijn weekend :)
 
Ik deed dit vroeger zo, maar gebruikt dit eigenlijk nooit meer.
Even proberen dus of het nog werkt.

Ga in de verkenner naar de map waar de muziekbestanden staan en ga dan naar de adresbalk. Als je daar bent kun je het adres kopiëren.
Open de browser en plak daar de zojuist gekopieerde link. Deze pagina kon ik in IE opslaan, volgens mij werkt dit niet meer in Edge.
In Firefox is wel de optie aanwezig. Safe Page As. Sla deze op als html pagina.
Ga nu naar dit opgeslagen html bestand en open dit met de browser en kopieer de link.
Open nu Excel en ga naar het tabblad gegevens dan zie je linksboven staan "Van Web"
Plak daar dan de link die je zojuist in de browser hebt gekopieerd en klik op importeren.

Zo zou het moeten lukken.
 
Ik heb wat zitten klooien met VBA
Klik op de blauwe button en ga naar de map waar de muziekbestanden staan en klik op OK
Dan heb je alles in een excel bestand geïmporteerd.
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    13.6 KB · Weergaven: 11
bat bestand maken hé, dir.list geloof ik, of toch zoiets

Ga naar de betreffende map:

Maak een nieuw txt-bestand en typ onderstaande text erin:


dir>mijnlijst.txt


opslaan als txt-bestand en daarna existentie veranderen in .bat

erop dubbel klikken en je lijst word gemaakt in de map waarin dit .bat bestand staat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan