Windows 10 mijn pc sluit vanzelf af na een tijdje

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymon

Steunend lid
Vip Lid
mijn pc sluit vanzelf af na een tijdje af
wat moet ik doen omdat hij niet zou afsluiten
 
(en dat Duits komt omdat de pc eens weg geweest is naar Duitsland
voor reparatie maar was niets kapot )

welk program was dat weer dat je kon zien wat er allemaal opstond op de pc ?

Nee, Duits komt niet op je PC omdat die in Duitstland geweest is. Als je Windows in het nederlands staat, gaat dat de taal zijn dat Windows laat zien voor (normaal gezien) al zen meldingen.
Voor StandBy modus toont Windows voor zover ik weet ook geen melding. Enkel voor een shutdown kan er een boodschap (met timer) getoont worden, en die zien er totaal anders uit.

In je configuratie scherm - software, kan je een lijst vinden met geinstalleerde software.
 
Laat eens een keer malwarebytes en spybot je pc scannen.
Lijkt mij eerder een of ander malware ipv een officiële melding van Windows.
Daarna via Taakbeheer --> Services kijken wat er allemaal actief is. Is niet zo eenvoudig om daar je weg in te vinden, maar met wat geduld en opzoekwerk in google moet dit lukken.
 
Dit is een medion monitor maar naar enige uren schakelt dit zich automatic uit voor de veiligheid ban dit scherm , als je dit scherm ziet gewoon op aan uit knop duwen dan blijft de monitor ingeschakeld. dit gebeurd ongeveer om de twaalf uren.
 
Waarschijnlijk iets dat zich ongevraagd geïnstalleerd heeft. Je zou eens moeten kijken wat er allemaal mee opstart als je de PC inschakelt.
Ik gebruik daarvoor "Advanced Uninstaller" daar kan je in "Startup manager" opkuis houden, maar kan je bepaalde zaken die je te veel zou uitzetten achteraf terug inschakelen.
Je kan er ook ongewenste programma's grondig mee uninstallen.
 
Ik hou het toch maar op post nr. 22 - Medion / Aldi is Duits ...
Het dialoogvenster is geen Windows venster, maar typisch zo'n overlay van scherminstellingen.

TS : kijk je dat eerst eens na, zoals gesteld hogerop ? Anders blijf je hier suggesties bijkrijgen en zie je door het bos de bomen niet meer : stap voor stap best !
 
Ik hou het toch maar op post nr. 22 - Medion / Aldi is Duits ...
Het dialoogvenster is geen Windows venster, maar typisch zo'n overlay van scherminstellingen.

TS : kijk je dat eerst eens na, zoals gesteld hogerop ? Anders blijf je hier suggesties bijkrijgen en zie je door het bos de bomen niet meer : stap voor stap best !
Hier heb je een punt !
 
Het beeldscherm.
Kun je daar een taal instellen voor het menu? Zo ja, staat die misschien op Duits?
Als je het menu bekeken hebt van de monitor, dan kun je ook onderzoeken of er een instelling van 12uur is zoals dirder zegt.
Ik denk dat de afbeelding in post #6 gemaakt is met een fototoestel/mobieltje.
Zou je er ook een printscreen van kunnen maken? Lukt dat niet dan is het geen windows maar monitor melding.
 
Ja kort door de bocht kun je ook eens proberen met een ander scherm en als het dat dan niet is kun je dat al afsluiten en moet je echt gaan zoeken in je pc systeem en contact opnemen met het bedrijf die de pc heeft nagekeken is ook een optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan