Office Microsoft wordt opdringerig om over te stappen naar 365

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik werk al een hele poos met Microsoft Office Professional Plus 2016 en die is ook geactiveerd :

1619517982035.png

maar sedert kort komt er nu om de haverklap dit :

1619518018713.png

en als je daarop klikt wordt je gewoon naar de verkoopspagina van 365 gestuurd. Waarom zou ik ? Mijn 2016 voldoet prima !

Iemand die weet hoe ik MS koest krijg ?
 
Oplossing
Je kan die computer wel naar een nieuwe KMS laten verwijzen, maar... dat gaat het probleem niet oplossen.

Je hebt ofwel een Volume License key op je computer, dan is die bepaalde key in onminne geraakt bij Microsoft. En alle computers welke die key gebruiken...
Ofwel heb je een generieke key welke bedoeld is om opzoek te gaan naar zulke KMS server. Standaard vind hij die via de domain suffix (indien domein member), ofwel via een vast opgegeven KMS server.

KMS is geen ilegale activator. KMS staat voor Key Management Server. Maw een server die de licenties beheerd en waar Microsoft producten hun kunnen activeren.
Er is uiteraard ook een activator die hiermee knoeit om een activatie "geldig" te maken.

Een volume licentie wordt doorgaans door zulke KMS server geactiveerd. Vermoedelijk heeft je vorige werkgever die KMS ontoegankelijk gemaakt via het internet. Waardoor die Office na x tijd vervalt. Zoals nu het geval is. (ik vermoed dat dit een licentie was van je vorige werkgever btw, en dat die computer mss zelf nog een domainmember is?)
 
Je kan die computer wel naar een nieuwe KMS laten verwijzen, maar... dat gaat het probleem niet oplossen.

Je hebt ofwel een Volume License key op je computer, dan is die bepaalde key in onminne geraakt bij Microsoft. En alle computers welke die key gebruiken...
Ofwel heb je een generieke key welke bedoeld is om opzoek te gaan naar zulke KMS server. Standaard vind hij die via de domain suffix (indien domein member), ofwel via een vast opgegeven KMS server.

 
Oplossing
Ik werk al een hele poos met Microsoft Office Professional Plus 2016 en die is ook geactiveerd :

Bekijk bijlage 250019

maar sedert kort komt er nu om de haverklap dit :

Bekijk bijlage 250020

en als je daarop klikt wordt je gewoon naar de verkoopspagina van 365 gestuurd. Waarom zou ik ? Mijn 2016 voldoet prima !

Iemand die weet hoe ik MS koest krijg ?
Troost U, ik heb exact hetzelfde staan als ik word open, heb al vanalles geprobeerd, maar is alleen maar weg te klikken en verder te gaan.
helaas bij de volgende start is ze weer aanwezig, ook ik heb de betaalde versie Microsoft Office Professional Plus 2016
de tip opnieuw installeren heeft niks opgeleverd,krijg langzaam aan het idee dat het een soort Bug is
 
Bij Ali paar euro heb je alles installeren en niet meer inloggen bij microsoft. Als ze dan zeggen dat er een update is niet op reageren of inloggen. In 2022 gewoon een compleet nieuwe kopen bij Ali. Prima optie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan