Opgelost Microsoft Store uitzuiveren mogelijk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Als je een app uit de MS Store haalt is dat bijna altijd gevolgd door een installatie, althans op die ene PC.
Maar vaak merk je dan na enige tijd dat je die app toch maar liever verwijdert. Dan kan perfect op die PC maar ... de app blijft als 'aangekocht' staan in de MS Store, ook al is er geen enkele installatie meer van op je PC of PC's.

Dat zou niet erg zijn, enkel wat vervuilend, maar ik bemerk dat de Store dan vrolijk verdergaat met het updaten van die app's.
Als dat er een groter aantal worden knaagt het mij wel dat er zoveel onnodig data-verkeer en impact op de performantie komt bij kijken.

Is er een mogelijkheid om een app definitief uit het lijstje dat de Store onderhoudt te verwijderen ?
 
Oplossing
Opgelost : antwoord uiteindelijk zelf gevonden -> het gaat automatisch.
Als een app die je ooit uit de Store hebt gehaald op géén enkele van de apparaten waar je met die MS Account in de store bent aangelogd geinstalleerd staat wordt die entry 'na verloop van tijd (?)' ook verwijderd en wordt de app dus niet meer bijgewerkt.

Nog zo proper maar MS mocht hier wel wat transparanter over zijn.
Er staat overigens in je verwijzingen géén enkele verwijzing naar het uitzuiveren van de MS Store ... Ik kan althans niets vinden.
En het topic gaat over Windows 10 ... zie forumnaam.
 
Opgelost : antwoord uiteindelijk zelf gevonden -> het gaat automatisch.
Als een app die je ooit uit de Store hebt gehaald op géén enkele van de apparaten waar je met die MS Account in de store bent aangelogd geinstalleerd staat wordt die entry 'na verloop van tijd (?)' ook verwijderd en wordt de app dus niet meer bijgewerkt.

Nog zo proper maar MS mocht hier wel wat transparanter over zijn.
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan