Malwarebytes die prestatieproblemen veroorzaken in Windows 10 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.
dan dien jij je systeem minstens bij te werken naar versie 1909 of versie 2004 ..
wil jij naar versie 1909 gaan dien je het bestandje op te halen in bijlage..
wil je naar de versie 2004 haal jezelf het Media creation tool 2004.exe op ... klik hier dan

*de ondersteuning voor de 1903 stopt dit jaar op 8 december !

Ashampoo_Snap_vrijdag 26 juni 2020_16h40m45s_002_.jpg
 

Bijlagen

  • MediaCreationTool1909.zip
    7.9 MB · Weergaven: 121
je start gewoon het media creation tool op van je keuze en je geeft aan dat het systeem dient bijgewerkt te worden ..
met behoud van alles ! (maak de juiste keuze hier !)
 
raar allezins dat jouw systeem niet vanzelf de melding kreeg dat er een nieuwe versie beschikbaar was !
 
Niemand opgevallen dat in die tabel met end of supports iets niet klopt ?

1593186034927.png


1909 zou langere support krijgen dan 2004 :cool:
 
was me niet opgevallen ..denkelijk is er een vergissing gebeurd in het jaartal ..
 
@PhilipV Er staan niet voor niets 2 sterretjes achter.
De verklaring vind je onderaan: “Onderhouden gedurende 30 maanden vanaf de releasedatum per beleid bijgewerkt op 6 september 2018
Het geldt trouwens enkel voor de Enterprise en de Education edition.
Bron: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet

@Skippy Powershell is niet nodig om de versie van Windows 10 te achterhalen.
Het gaat het snelst zo: klik op Start of klik op de zoekknop die naast Start staat. Typ dan winver en druk op de Entertoets.
 
@Skippy Powershell is niet nodig om de versie van Windows 10 te achterhalen.
Het gaat het snelst zo: klik op Start of klik op de zoekknop die naast Start staat. Typ dan winver en druk op de Entertoets.

Ja kan ook, er zijn soms vele wegen die naar Rome leiden.
 
@PhilipV De verklaring vind je onderaan: “Onderhouden gedurende 30 maanden vanaf de releasedatum per beleid bijgewerkt op 6 september 2018
Het geldt trouwens enkel voor de Enterprise en de Education edition.
Zelfde datum staat in de kolom voor al de andere versies links daarvan én als ik nog beetje kan tellen liggen er tussen einde mei 2020 en half december 2021 maar dik 18 maanden, géén 30 !
Dus is het inderdaad zo gek dat 2004 maar 18 maanden support krijgt en 1909 nog 30 maanden, waardoor 1909 langer support krijgt dan 2004 !? Zo gek kan alleen MS het bedenken.
 
Zelfde datum staat in de kolom voor al de andere versies links daarvan én als ik nog beetje kan tellen liggen er tussen einde mei 2020 en half december 2021 maar dik 18 maanden, géén 30 !
Dus is het inderdaad zo gek dat 2004 maar 18 maanden support krijgt en 1909 nog 30 maanden, waardoor 1909 langer support krijgt dan 2004 !? Zo gek kan alleen MS het bedenken.

Dat komt door de maart en september updates van Enterprice en Education.
De maart update worden 18 maanden en de september updates worden 30 maanden onderhouden en de andere versies bij beide 2 maand updates 18 maanden, vraag me niet waarom ??


EditieOnderdelenupdates voor maart*Onderdelenupdates voor september*
Windows 10 Enterprise
Windows 10 Education
Onderhoud gedurende 18 maanden vanaf de releasedatumOnderhoud gedurende 30 maanden vanaf de releasedatum

Windows 10 Pro
Windows 10 Pro Education
Windows 10 Pro for Workstations
Windows 10 Home
Onderhoud gedurende 18 maanden vanaf de releasedatum. Afhankelijk van je instelling kan de meest recente onderdelenupdate automatisch worden geïnstalleerd op je apparaat wanneer deze wordt uitgebracht.Onderhoud gedurende 18 maanden vanaf de releasedatum. Afhankelijk van je instelling kan de meest recente onderdelenupdate automatisch worden geïnstalleerd op je apparaat wanneer deze wordt uitgebracht.
 
Ik heb de 2004 en ik hoop op een snelle en goede update. Het is de eerste keer sinds ik Win 10 draai dat ik niet tevreden ben over een update.
 
Hier ook een totale crash gehad met terugzetting van een image als gevolg. En nu ik dit lees, kan het wel kloppen want de dag ervoor heb ik malwarebytes eens laten lopen.
 
aangaande werd Malwarebytes 4.1.2.73 uitgebracht en deze zou vervolgens minder belastend voor het systeem zijn ..
zo word het althans vermeld ..
deze update dien jezelf dus handmatig op te halen en vervolgens te installeren .... open Malwarebytes en klik verder op het tandwieltje klik vervolgens onder algemeen op zoeken naar updates..

Ashampoo_Snap_vrijdag 3 juli 2020_14h45m45s_001_.jpg

New:
  • Improved performance for remediation
  • Enhanced upgrading capabilities
  • Enhanced exploit protection
Addressed:
  • Fixed: Fail to launch after reboot for installation/upgrade under certain circumstances
  • Fixed: Dashboard buttons active behind open pages
  • Fixed: MBAM UI does not open under certain circumstances, file missing (wlanapi.dll)
  • Fixed: Increased memory usage of MBAMSERVICE on win10x64 under certain circumstances
  • Fixed: additional MWAC BSODs under certain circumstances
  • Fixed: Several additional Issues relating to upgrading to 4.1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan