Malwarebytes die prestatieproblemen veroorzaken in Windows 10 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
1592812656763.png

Sinds de release van Windows 10 2004 melden gebruikers prestatieproblemen en crashes wanneer Malwarebytes 4.1 is geïnstalleerd.


In talloze rapporten aan de ondersteuningsforums van Malwarebytes sinds de release van Windows 10 versie 2004, de update van mei 2020, melden gebruikers veel problemen met het installeren van MBAM 4.1.


Deze problemen variëren van willekeurige bevriezingen, algemene traagheid, video-stotteren, blue screen of death-crashes (BSOD) of Windows 10 reageert niet meer.


Hoewel niet iedereen met Windows 10 2004 getroffen lijkt te zijn, zijn er veel verzoeken om hulp met betrekking tot dit probleem in hun forums, om aan te geven dat er een probleem is.


Sommige gebruikers hebben gemeld dat ze het probleem kunnen oplossen bij het uitschakelen van de 'Ransomware Protection'-functie van Malwarebytes in Malwarebytes.
Malwarebytes heeft begin juni ook een Windows Beta-versie 4.1.1.71 uitgebracht die dit probleem lijkt op te lossen.


Gebruikers kunnen de bètaversie installeren door naar Instellingen > Algemeen te gaan en de instelling ' Bèta-updates ' in te schakelen.
 
ondervind hier geen merkwaardigheden .. en het is niet aan te bevelen om een betaversie te draaien ..
Ashampoo_Snap_maandag 22 juni 2020_10h28m27s_001_.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Het is een bekend probleem met de vastlopers na een update in Windows 10 https://nl.easeus.com/ondersteuning/wat-te-doen-als-windows-10-steeds-vast-loopt.html

Het doet me sterk denken aan Windows ME, dat was ook een enorme miskleun van Microsoft.
Ik zit er zelfs aan te denken om terug te gaan naar Windows 7, ook al wordt dit niet meer ondersteund.
Altijd beter dan een PC met vastlopers en bergen met problemen.
Windows 10 loopt ook hier nog steeds niet soepel.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
ik onder vind enkel op één virtuele Windows 10 versie 2004 vast lopers maar denk dat dit dan ook te wijten is aan een minimum toegewezen 2 gb ram geheugen terwijl het een 64 bits besturingssysteem betreft ... op geen enkele van de 2 desktop's onder vind ik vast lopers
 
3 PC's hier op 2004 - géén problemen ...
4 PC's nog op 1909 - Ik wacht sowieso tot de update zelf aan de deur komt kloppen.
 
Vanmorgen weer tot 2 keer toe een bevroren systeem. Dan kan je dus niets meer. Klikken met de muiis doet niets rechtermuisklik doet ook niets
Een keiharde reset is het enige of de spanning er af. Daarna opnieuw opstarten in de hoop dat er niets beschadigd is en ik voor de zoveelste keer een image terug moet zetten.
Ik heb een dejavu met Windows ME
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op zowel mijn laptop als op de laptop van mijn oudste zoon Malwarebytes verwijderd. Ik had veel problemen met het gamen van Asphalt 8 Airborne, een race spelletje die ik al jaren heel graag speel. Maar het was nauwelijks nog speelbaar. Ik wist eerst niet aan wat het lag. Tot ik ontdekte dat het aan Malwarebytes moest liggen. Heb het dan op mijn laptop verwijderd en ja hoor, ik kon terug goed gamen.
Enkele dagen later komt mijn oudste zoon naar beneden al klagend over zijn laptop die naar zijn zeggen "dom deed", heel erg vaag dus. Maar het bleek dat zijn facebook verdwenen was, roblox opende niet meer en er waren nog enkele dingen die niet of nauwelijks nog lukten. Ik had het niet meteen door, dus zoeken en zoeken, tot het mij te binnen schoot dat ik een soortgelijk probleem had gehad en dat het met het verwijderen van Malwarebytes opgelost was. Heb dan ook Malwarebytes bij hem verwijderd en ja hoor, die werkt nu ook terug zoals van te voren. Hier dus 2 laptops die ook problemen ondervinden van de 4 met Malwarebytes.
 
bij mij was pc opstarten een probleem telkens ik mwb gebruikte starte hij niet meer op dan moest ik de stekker eens uittrekken en dan starte hij weer op sedert ik mwb verwijdert heb geen probleem meer .ik gebruik wel nog ADWcleaner en deze geeft geen probleem
 
ik heb een betalende versie van MWB, leuk als je die moet verwijderen,
kost toch €28 en gaat automatisch van je rekening af.
Hoe los ik dit op maar ik heb nog niet de nieuwe versie van MS 10
 
@mdc1756 je heb dus de 2004 nog niet in gebruik genomen ...wel blijf dan met de versie die je nu draaiende heb verder doen tot deze ondersteuning stopt ..tegen die tijd dat deze ondersteuning stopt er van uitgaande dat je nu versie 1909 draaiende heb zal de versie 2004 geen kinderziektes meer hebben en zal je vervolgens de MWB kunnen blijven gebruiken ..
het rare aan dit alles is dat het maar een klein groepje gebruikers zijn die DIT probleem onder vinden van MWB ( ik heb althans géén enkel problemen hier buiten 1 virtuele W10 )
 
@ciriel klik eens start>instellingen >systeem >info en scrol bij info naar beneden ..

dit staat er bij mij ..
Ashampoo_Snap_vrijdag 26 juni 2020_16h29m48s_001_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan