Windows 11 Krijg inlog van niet bestaand account.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wisperbird

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een bizar probleem. Het is simpel op te lossen door Win 11 opnieuw te installeren, maar ik wil het begrijpen.
Heb de PC gekocht via Remarkt en daar stond een account op "Remarkt" zonder wachtwoord.
Dus de PC startte gewoon op in het account Remarkt. Ook het admin account was zonder wachtwoord.
Dus zover geen probleem. Er is alleen iets geks met dat Remarkt account.
Via Computerbeheer/Gebruikers heb ik het account "Remarkt" verwijderd. Dus gebruikers zier er nu zo uit:
Remarkt 0.jpg

Als ik de PC opstart met toetsenbord krijg ik echter;
Inlog.jpg

En als ik hier een wachtwoord wil invoeren dan lukt dat natuurlijk niet en ook het oude "leeg" werkt ook niet.
Ik heb nu dus twee opties:
Inlog dubbel.jpg

Begrijp niet hoe dit kan.

Heeft iemand een idee hoe het komt dat hij wil inloggen bij een niet bestaand account ?
 
Bedankt voor jullie inzet, maar helaas.
Hierbij de afbeelding ten bewijze dat ik alles heb geprobeerd.
Remarkt 1.jpg

Dat standaard profiel kan ik alleen kopiëren dus helaas geen oplossing gevonden.
 
@DDragon80 Ik heb de PC gekocht bij Remarkt en er staan alleen lokale accounts op.
Denk dat zij een speciale iso hebben die automatisch het account Remarkt aan maakt.
Ze hadden het admin account de naam van de klant gegeven.
En uiteraard alles zonder wachtwoord.

Maar ook daar vind ik dus niets.
 
Overigens alle PC's die ik tot op heden heb gezien komen terug met het account dat je de laatste keer gebruikte.
Deze komt telkens terug met het account Remarkt, dat is toch wel heel bijzonder.
 
Als het een lokaal account betreft, zou je die zeker moeten terugvinden met één van de bovenstaande methoden. Daarom dat ik eerder in de richting van een online account dacht.
Het is wel best mogelijk dat ze dit scripten en automatisch (terug) aanmaken bij start. Maar dan moet het achteraf nog altijd (of terug) zichtbaar zijn als een "local user".
 
@DDragon80 Zoals je kunt zien in het grote plaatje is hij nergens te vinden. Dat is wat ik niet begrijp.
@lange pier Dit begrijp ik niet, er is geen Microsoft account aanwezig zover ik kan zien.
Of bedoel je dat zij installeren met hun eigen account en daarna het device verwijderen.
Erg behulpzaam zijn ze niet, zeggen "stuur maar op, dan installeren we opnieuw"
Het is een HP 6300, zelf lukt het mij niet daar Windows 11 op te zetten. (niet geschikt zegt MS)
Heb er dus 2 een met Win 10 en een met Win 11.
Op die tweede kan ik dus wel gewoon Win 11 instaleren.
Maar ik wil het begrijpen.
 
ga es naar HP.com, niet de NL of BE-site maar de' US-site ' ,daar vind je uitvoerige dokumentatie ( service & maintenance guide's), drivers en veel meer ....
doe een verse install met de gevonden Win licentie van je machine/een geldige retail licentie.
google es op 'hidden account windows 10' bv, ik vond dit interessante lectuur:


....
 
Bedankt lange pier, zie nu dat mijn laptop met lokaal account toch wordt herkend door MS omdat ik me daar aanmeldde voor Office.
Weer wat geleerd.
@wivy Bedankt, ga kijken.
P.S. wat de lol is van zo'n hidden account ontgaat mij. Maar zal eens zien of als ik Remarkt active zet hij dan wel verschijnt.
Of mischien als ik hem deactiveer hij niet meer zeurt.
Maar daar hij in PowerUser niet wordt gevonden zou hij dus hidden kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
niks Big Brother hoor : zijn gewoon de apparaten waar je met je MS account zaken uit de Store hebt geinstalleerd.
Moet MS uiteraard bijhouden, anders zouden de updates van de Store niet kunnen gebeuren.
 
Dan gebruik je gewoon géén apps uit de MS Store. Want je kan geen manuele updates ophalen en automatische uitsluiten voor wat uit de Store komt. Ik deel je bekommernis niet, maar elk heeft recht op zijn 'gevoel van privacy', uiteraard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan