Windows 11 Krijg inlog van niet bestaand account.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wisperbird

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een bizar probleem. Het is simpel op te lossen door Win 11 opnieuw te installeren, maar ik wil het begrijpen.
Heb de PC gekocht via Remarkt en daar stond een account op "Remarkt" zonder wachtwoord.
Dus de PC startte gewoon op in het account Remarkt. Ook het admin account was zonder wachtwoord.
Dus zover geen probleem. Er is alleen iets geks met dat Remarkt account.
Via Computerbeheer/Gebruikers heb ik het account "Remarkt" verwijderd. Dus gebruikers zier er nu zo uit:
Remarkt 0.jpg

Als ik de PC opstart met toetsenbord krijg ik echter;
Inlog.jpg

En als ik hier een wachtwoord wil invoeren dan lukt dat natuurlijk niet en ook het oude "leeg" werkt ook niet.
Ik heb nu dus twee opties:
Inlog dubbel.jpg

Begrijp niet hoe dit kan.

Heeft iemand een idee hoe het komt dat hij wil inloggen bij een niet bestaand account ?
 
deze gebruiker staat ergens in het register; u kan dit lijntje deleten.
ik heb dit op het werk meermaals moeten doen. accounts van bedienden die niet meer wekten bij ons bedrijf; werden van de pc verwijderd .
zal een zoeken hoe dit moet ben 4 jaar in pensioen weet niet meer juist waar dit in het register staat.
 

Verwijderen een account met Gebruikersaccount​

Gebruik deze stappen om een account uit de oude gebruikersaccountinterface te verwijderen:
  1. Open Menu Start met de sneltoets
    Een account verwijderen in Windows 11
    + X
    .
  2. In het menu klikt u op Uitvoeren.
  3. Typ in het vak openen netplwiz en druk op Enter om de oude gebruikersaccountinterface te openen.
1667988176137.png

  1. Selecteer het account dat u wilt verwijderen in Windows 11.
  2. Vervolgens klikt u op de knop Verwijderen.
1667988223089.png

  • Bevestig uw keuze en klik op de knop Ja.
  • Hierna klikt u op de knop Toepassen.
  • Tenslotte klik u op de knop OK.
Nadat de stappen zijn voltooid, wordt het Windows 11 account verwijderd zonder de bestanden van de gebruiker te verwijderen.

Met de opdrachtprompt een account verwijderen​

Gebruik deze stappen om een account met de opdrachtprompt in Windows 11 te verwijderen:

  1. Open Menu Start met de sneltoets
    Een account verwijderen in Windows 11
    + X
    .
  2. U klikt in het menu op Opdrachtprompt, (of Terminal) met de optie Uitvoeren als Administrator.
  3. Vervolgens typt u de volgende opdracht om de beschikbare gebruikersaccounts te kunnen zien, druk op Enter:
net user

1667988332265.png

  • Typ de volgende opdracht om het gebruikersaccount in Windows 11 te verwijderen en druk op Enter:
net user GEBRUIKERSNAAM /delete
Vervang in de opdracht GEBRUIKERSNAAM door de naam van het account dat u wilt verwijderen. In dit voorbeeld wordt het “Jan Janssen” account verwijderd:

net user Jan Janssen /delete

1667988388368.png

Nadat de stappen zijn voltooid, verwijdert de opdracht het account en blijven de accountbestanden beschikbaar op de computer.
 

Een account verwijderen met PowerShell​

Gebruik deze stappen om een account met PowerShell opdrachten in Windows 11 te verwijderen:
  1. Open Menu Start
    Een account verwijderen in Windows 11
    .
  2. Zoek naar PowerShell, klik met de rechtermuisknop op het bovenste resultaat. Selecteer de optie Als administrator uitvoeren.

  3. 1667988481077.png

    • Typ de volgende opdracht om de beschikbare gebruikersaccounts te noteren en druk op Enter:
Get-LocalUser
  • Typ de volgende opdracht om het gebruikersaccount in Windows 11 te verwijderen en druk op Enter:
Remove-LocalUser -Name "GEBRUIKERSACCOUNT"
Vervang in de opdracht GEBRUIKERSACCOUNT door de naam van het account dat u wilt verwijderen. In dit voorbeeld wordt het “Jan Janssen” account verwijderd:

Remove-LocalUser -Name "Jan Janssen"

1667988535965.png


Nadat de stappen zijn voltooid, verwijdert PowerShell het account zonder de bestanden in Windows 11 te verwijderen.
 
Hallo Aardbei,

Bedankt voor jouw uitgebreide reactie.
Helaas de standaard opties werken niet.
Zoals te zien is in het eerste plaatje bestaat dit account niet.
Dus in account beheer gaat op geen enkele manier lukken.
Wat niet is kan niet verwijderen.
Gelijk Jerommeke zegt m.b.t. de hersens van Lambiek,
"Wat niet is kan niet schudden"
 
doe het volgende eens..
1) Druk op Windows-toets + R
2 Type lusrmgr.msc en druk op enter
3) Klik op gebruikers
4) Kijk of u het onbekende account in kwestie vind **
5) Klik er met de rechtermuisknop op en selecteer verwijderen

**ben je bij stap 4 en je bent niet zeker van je stuk om welke "account " het gaat plaats je best eens een afbeelding ..
mogelijk dat lusrmgr.msc enkel te gebruiken is in de pro versie .


Ashampoo_Snap_maandag 14 november 2022_16h29m19s_002_.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy

ook voor win 11

???

met dit Trucje kan je Qtex's advies toch opvolgen. werkt enkel bij het uitvoeren van de ' .exe '!!!
 

Bijlagen

  • Lusrmgr.msc.pdf
    858.3 KB · Weergaven: 106
Laatst bewerkt:
Er zijn meerdere schermpjes van account beheer.
Maar in grote lijnen identiek.
Alleen de tip van BertjeV kende ik nog niet.
Natuurlijk kende ik dat scherm, maar had nog nooit op gebruikers geklikt.
Zal zo de PC eens opstarten en zien hoever ik kom.
Op deze PC vind hij een aantal onbekend.
Vraag me niet wat dat voor accounts zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan