Ik heb voorheen altijd een programma gehad om te chatten. Dit programma heeft een zogenaamde codec, een programma om gegevens naar het specifieke chatprogramma te verzenden. Op mijn oude computer zat windows xp. Ik heb nu net een nieuwe computer gekocht, volledig nieuw, met windows 7. Nu wilde ik datzelfde chatprogramma er weer opzetten. Het chatprogramma download hij wel, maar de bijbehorende codec wil hij niet uitvoeren. Voordat hij het wil uitvoeren (het is onderdeel van het chatprogramma) krijg ik ineens de melding, op het moment dat hij de setup van de codec wil uitvoeren:
VP6VFW Codec:
The Installschield Engine (iKernel.exe) could not be lauched
Klasse is niet geregisteerd
Ik ben al 3 dagen bezig om oplossingen te zoeken (ook via internet) maar niks helpt.
Ik heb de virusscanner en de firewall uitgezet voor en tijdens het installeren. Ik heb het programma als administrator proberen uit te voeren. Ik heb het via compatibiliteitsopties proberen uit de voeren onder de eerdere versie van windows. Ik krijg elke keer bovenstaande melding. Ik heb zelfs de technische ondersteuning van microsoft gebeld (maar die gaan niet over programma's van een ander).
Ik zit met de handen in het haar, want ik heb dit programma nodig voor mijn werk.
Wie weet raad?
PS Het heeft niets te maken met mijn webcam. Die doet het gewoon.
VP6VFW Codec:
The Installschield Engine (iKernel.exe) could not be lauched
Klasse is niet geregisteerd
Ik ben al 3 dagen bezig om oplossingen te zoeken (ook via internet) maar niks helpt.
Ik heb de virusscanner en de firewall uitgezet voor en tijdens het installeren. Ik heb het programma als administrator proberen uit te voeren. Ik heb het via compatibiliteitsopties proberen uit de voeren onder de eerdere versie van windows. Ik krijg elke keer bovenstaande melding. Ik heb zelfs de technische ondersteuning van microsoft gebeld (maar die gaan niet over programma's van een ander).
Ik zit met de handen in het haar, want ik heb dit programma nodig voor mijn werk.
Wie weet raad?
PS Het heeft niets te maken met mijn webcam. Die doet het gewoon.