Windows 11 Dell M.2 PCIe NVME Gen 3x4 klasse 35 2230 Solid State-schijf - 512 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een Dell M.2 PCIe NVME Gen 3x4 klasse 35 2230 Solid State-schijf - 512 GB aangekocht.
Bij nader inzien is dit niet wat ik verwacht had....
Bij eventuele installatie ziet ik nu met meerder vragen. Bij Dell kan ik weinig tot geen info hierover.
Hierbij enkele vragen ;
1. Kan ik hierop een besturingssysteem (Windows 11) installeren ? Zo ja, waar vind ik eventuele info hierover?
2. Moet er in de BIOS enige aanpassingen gebeuren ? Zo ja, waar vind ik eventuele info hierover?

PS Ik ben niet echt een kenner hieromtrend vandaar deze vragen.
Alvast bedankt !
 
aan de hand van de aangeschafte ssd weet ik niet welk type van pc je hebt ....
wat de install van win 11 betreft :
microsoft heeft bij ' windows update ' een app geplaatst: windows healt of iets in die aard, daarmee kan je een check doen.
 

Bijlagen

  • ReadySunValley_x64.zip
    265.9 KB · Weergaven: 71
Bij Dell zelf vind je alles erover., weet niet waar je hebt gekeken?

W11 opstartbare USB stick maken via de Media Creation Tool en ermee opstarten, zie je vanzelf de opties als die M.2 SSD erin gezet is, schroefje ervoor is bij die Dell meegeleverd?

Geen key ingeven, wordt later gewoon geactiveerd.

Indien je een lokaal account wilt, netwerk eerst ontkoppelen, die pas als laatste weer aanzetten voor de driver installaties.
 
ter verduidelijking van #2:

1696429509076.png
 
Om verdere verwarring te vermijden : TS vraagt a) of de SSD die hij heeft geschikt is om Windows 11 op te installeren en b) of hij bij gebruik van die schijf in het BIOS iets moet wijzigen ?

De verwijzingen naar installeren op een DELL PC, welke dan ook, missen volgens mij een beetje doel...

ANDERZIJDS : beste vraagsteller - elke schijf indien groot genoeg kan Windows 11 ontvangen, dat hangt niet van de schijf af, maar van de PC waar je ze in stopt ...
 
Ik heb een Dell M.2 PCIe NVME Gen 3x4 klasse 35 2230 Solid State-schijf - 512 GB aangekocht.
Bij nader inzien is dit niet wat ik verwacht had....
Hoe ben je tot die vaststelling gekomen? Heb je er misschien al Windows 11 op willen installeren en is dat niet gelukt? Indien dat zo is gelopen, wat liep er precies mis? Herinnert u zich eventuele foutmeldingen?
 
De link van Aardbei in post #8 toont het volgende:

651ea9a4427a6-2023-10-05_14_16_29-Ondersteuning_voor_Inspiron_5770___Drivers_en_downloads___Dell_Nederland_%E2%80%93_Mozil.png


Wanneer je dan klikt op de link 'hier', dan krijg je het volgende te zien:

651ea9ddec96f-2023-10-05_14_17_31-Ondersteunde_besturingssystemen___Dell_Nederland_%E2%80%93_Mozilla_Firefox.png


Betekent dat dat je Windows 11 niet op deze computer kunt installeren? Nee, het betekent enkel dat Dell geen Windows 11 drivers aanbiedt en daarom niet kan garanderen dat Windows 11 goed werkt op deze computer.
Is dat een probleem? Meestal niet, de benodigde drivers worden dan doorgaans geleverd door Windows Update of ze zitten al in Windows 11 zelf.

Een voorbeeldje ter verduidelijking: ik heb zelf een desktop pc, Asus Essentio CM6870. Die werd destijds (voorjaar 2013) geleverd met Windows 7 als besturingssysteem. Asus levert voor deze pc geen Windows 10 drivers. Toch verliep de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 zonder problemen. Deze pc draait al 7 jaar probleemloos op Windows 10.

Om te controleren of je laptop voldoet aan de door Microsoft gesteld voorwaarden voor Windows 11 kun je het tooltje van wivy gebruiken (zie post #2). Zelf maak ik in zulke gevallen gebruik van het tooltje WhyNotWin11: https://github.com/rcmaehl/WhyNotWin11
Die laat ook duidelijk zien waar het eventueel aan schort: alles wat rood is.
 
Dank voor alle reacties. Ondertussen kontakt genomen met een computer expert. Probleem zat in de BIOS settings. Ondertussen na enig zoekwerk van de expert opgelost en Windows 11 perfect kunnen installeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan