Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

ik wil een ssd intenso 120GB installeren in mijn 5 jaar oude pc en er win10 op zetten
heb win10 op een opstart usb stick

als ik opstart dan krijg ik de melding dat de bootmanager ontbreekt.
hoe is dat op te lossen?
heb geen andere HD meer vandaar de ssd

met dank
 
@lange pier

blijkbaar is er iets anders aan de gang

ik heb deze SSD 2dehands gekocht van een vriend
deze ssd was al eerder in zijn pc gezet en werkte zeer goed
win10 was daarop gezet met zijn usb stick welke ik ook heb.
even bij hem terug geweest en als we daar de ssd aansluiten en de stick op zijn pc ook dan komt de vraag wel degelijk om win10 opnieuw of gedeeltelijk te installeren
dus de usb stick is bootable

zou het dus te maken hebben dat de samenstelling van mijn pc totaal anders is dan de zijne?
pc is de ganse tijd aan het lezen en begint dan met een zoekroutine die +/- 3 min duurt alvorens ik dat bericht krijg dat de bootmanager ontbreekt.

indien zo kan ik de itendo ssd opnieuw formateren? met welk prg dan en wat is dan de beste werkwijze om totaal opnieuw te beginnen zodat ik deze ssd in mijn pc kan gebruiken
 
Indien je boot van een USB stick kun je niet de melding krijgen dat de bootmanager ontbreekt, bij een UEFI systeem staat die in de UEFI gemeld als van eerste te booten en is dominant.
Of die daar uitschakelen of via de boot menu key de USB stick kiezen om van op te starten.

De SSD leeg maken en W10 zelf de SSD in laten delen en dat kan tijdens de installatie bij de geavanceerde opties.
Vermoedelijk staat de SSD in een MBR indeling en bij een UEFI systeem moet de bootschijf een GPT indeling hebben.

Hoe was de USB stick gemaakt?
Met de Media Creator Tool van Microsoft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan