Windows 10 Kan niks meer downloaden of verplaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

starmaker

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Als ik iets wil downloaden krijg ik dit bericht: "u bent niet bevoegd om bestanden in deze netwerklocatie te wijzigen".
Mislukt-onvoldoende rechten.
 
Laatst bewerkt:
als jij via start >instellingen naar netwerk en internet ga en je opent deze wat staat er dan bij u vermeld bij netwerkstatus..
hier staat nu bij mij "particulier netwerk " en deze is ingesteld als privé
 
gewoon in een map op mijn harde schijf
er staat ook bij mij particulier netwerk; privé
Op mijn externe hd opslaan lukt dus wel
Ook als ik iets wil wijzigen moet ik dit altijd doen als administrator.
 
Laatst bewerkt:
het is gewoon een externe schijf die ik gebruik om mijn muziek op te slaan.
nu zie ik dat ik ook geen download kan opslaan op mijn externe schijf
 
Laatst bewerkt:
denkelijk dien je bij de eigenschappen van deze externe schijf u als gebruiker rechten te geven …
m.a.w. rechtsklik op deze externe schijf >eigenschappen >beveiliging
*en onder beveiliging heb je
Geverifieerde gebruikers
hier is zo goed als alles aangevinkt behalve het volledig beheer en Speciale machtigingen .
Systeem alles aangevinkt behalve Speciale machtigingen .
Administrators *computernaam\Administrators ook hier staat alles aangevinkt behalve de Speciale machtigingen
Gebruikers.*computernaam\gebruikers hier staat enkel het vinkje aan bij lezen en uitvoeren ... map inhoud weergeven en bij lezen
 
ben je de administrator .. waarschijnlijk wel dus.
*je heb dus problemen met het downloaden , verplaatsen en het opslaan … kun je vervolgens wel iets openen vanaf deze externe schijf ..bv : een tekst bestand
 
NTFS Permissions liggen iets complexer dan het standaardvenstertje dat je te zien krijgt bij het openen van een folder of bestand.
Elke folder of bestand kan eigen rechten ingesteld hebben. Het geeft dus geen reëel beeld om in de rootfolder de situatie op te vragen. Hiermee weet je enkel hoe de rechten in die folder ingesteld staan. Worden deze rechten overgeërfd naar alle subfolders? Zo nee, ... in welke folders niet? Hoe staan die daar ingesteld, ... enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan