Opgelost Is deze USB stick nog te redden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Sinds enige tijd werkt mijn USB stick van 16 Gb niet meer goed.
USB-Stick.png


Met de reparatie console van Windows 10 heb ik al geprobeerd om de Stick te repareren, maar dat is helaas niet gelukt.
Weet iemand nog een manier om de USB stick weer goed werkend te krijgen, of is hij reddeloos verloren?
Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Wert
 
sluit deze stick eens aan en rechtsklik op start kies schijfbeheer ..
vermeld wat schijfbeheer laat zien over deze stick .. formateer deze eens naar exfat32 indien er niets belangrijks op sta.
 
Hallo Qtex, bedankt voor jouw reactie. Ik heb alle partiti van de USB geprobeerd om te zetten naar exfat32. Dat is maar ten dele gelukt volgens mij. Dit is wat schijfbeheer daarna liet zien (afbeelding)????????
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    195.6 KB · Weergaven: 126
jij heb de stick in meerdere partities opgedeeld met welk nut doe je dit ..
indien er niets belangrijks opstaat ga je vervolgens al deze partities verwijderen zodat je een niet toegewezenruimte verkrijgt ..
éénmaal je deze verkregen heb ga je via een rechts klik deze terug aanmaken als zijnde 1 partitie *je deelt deze dus niet meer op !
 
Een USB stick in partities maken doe ik dus ook nooit en zie daar ook het nut niet van in.
Als ik een corupte stick heb los ik dit steeds op de manier op volgens deze YouTube link.
Lukte mij tot op heden iedere keer.
 
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Inmiddels heb ik via het programmaatje Acronis Disk Director alle (overbodige) partitie's op de USB kunnen verwijderen en vervolgende de stick kunnen formatteren. Kortom de reparatie van de stick lijkt te zijn gelukt. Nogmaals hartelijk bedankt voor jullie bijdrage en nog een fijn weekend gewenst,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Weert
 
Stick van 16GB die "vermoedelijk" defect is, volgens mij maar één goede oplossing : VUILBAK.
Voor de prijs die dit nog kost, mag je geen risico nemen dat Uw bestanden weg zijn.
 
Ja, das al eens gebeurt, kan er dan niks meer mee doen gegevens zijn dan verloren zoals het schijnt :cry:
Niet noodzakelijk... Vaak wijst het probleem dan zelfs niet op een probleem met de stick maar wel op een (makkelijk) op te lossen situatie van je PC.
De omstandigheden zijn de volgende :
* je plugde een stick in en er wordt een letter toegewezen, laat ons nu even aannemen voor dit voorbeeld G:
* je hebt de stick goed verwijderd
* ondertussen heb je de letter G: voor iets ander gebruikt of toegewezen
* je plugt de stick opnieuw in en ... er gebeurt niets !

De reden van dit gedrag is dat de USB interface poorten op je PC worden opgeslagen en dat die "registratie" daarvan aanwezig blijft.
Zo heb ik op dit moment het volgende op mijn PC staan :

1578819833380.png


De lijn met de groene lijn is geconnecteerd en toegewezen aan F: - prima !
De rode pijl toont echter een lijn die op dit moment NIET geconnecteerd is maar het systeem heeft er (nog altijd) de letter G: voor voorzien binnen de USB aansluitingen.
Stel nu dat ik die letter G: zelf in Explorer aan iets anders toewijs en die in gebruik is op het moment dat ik die Kingston Data Traveler opnieuw inplug dan kan ! het gebeuren dat mijn systeem gewoon niet reageert.

Dit is dan opgelost in no time door gebruik te maken van een klein portable programmaatje :
USBDEVIEW...
Downloaden vanaf
https://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
en best op elke PC die je gebruikt lokaal opslaan.

Doet dit fenomeen zich voor dan kan je gewoon met de .exe op te starten bovenstaand overzicht krijgen. Gooi de 'verdachte' lijn (of alle lijnen waar connected op NO staat) eruit met de delete knop bovenaan het programma.

1578820263264.png


Programmaatje sluiten - Stick opnieuw inpluggen.
Veel kans dat het nu wel werkt, je toegang hebt tot je stick en je zult zien met de bestanden is niks gebeurd.
 
Stick van 16GB die "vermoedelijk" defect is, volgens mij maar één goede oplossing : VUILBAK.
Voor de prijs die dit nog kost, mag je geen risico nemen dat Uw bestanden weg zijn.
Dat is dan 10€ zo de vuilbak in. Geef die dan allemaal maar aan mij hoor. Ik krijg die wel weer werkend. Meestal is daar niets mee aan de hand. Gewoon ff schoon schip maken en klaar. Had dit nu niet van u verwacht MIK.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan