Windows 11 Meer informatie over deze afbeelding in Windows 11 verwijderen

Ziet u op het bureaublad in Windows 11 een pictogram met “meer informatie over deze afbeelding”?
Dit bureaublad item is onderdeel van Windows Spotlight.

1733041111867.png

Windows Spotlight is een functie die u op uw Windows 11 computer aantreft, met name op het bureaublad en het vergrendelscherm. Het
toont elke dag nieuwe en opvallende afbeeldingen van over de hele wereld. Naast deze foto’s biedt Windows Spotlight ook interessante
feiten over de afgebeelde plaatsen. Dit is waar het pictogram op uw bureaublad vandaan komt. Het is dus een hyperlink met meer informatie over de huidige achtergrond, gemaakt door Windows Spotlight.

Als u het bureaubladpictogram “meer informatie over deze afbeelding” wilt verwijderen, dan kunt u dit doen op twee manieren.
De eerste is vrij simpel en dat is een andere achtergrond instellen. Door niet voor Windows Spotlight, maar een andere achtergrond
te kiezen wordt het pictogram verwijderd.

1733041219847.png

De tweede manier is via een aanpassing in het Windows-register. U kunt dan de Windows Spotlight achtergrond houden, maar zonder
het “meer informatie over deze afbeelding” pictogram.

Open de register editor door commando regedit te geven.

Zoek de sleutel
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\NewStartPanel

Klik met de rechtermuisknop op “NewStartPanel” en klik op “nieuw” en vervolgens “Dword (32-bit) waarde”.

Geef deze waarde de naam: {2cc5ca98-6485-489a-920e-b3e88a6ccce3}

Stel de waardegegevens in op “1” en herstart uw computer.

1733041813187.png

Na de herstart ziet u dat het pictogram met “meer informatie over deze afbeelding” van uw bureaublad is verwijderd.

Ik heb een lapje waar ik alle vragen (die mij interesseren) probeer uit te vogelen.
Tot nu toe heb ik nog geen enkele oplossing gezien die werkt op dit forum.
(wel een hoop onzin)
Maar probeer het volgende eens druk op de Windows toets + I
Ga dan naar persoonlijke instellingen.
Ga naar vergrendelingsscherm en kies een foto.
(maak je geen zorgen, nadien kan je een foto kiezen (hondjes, kinderen enz..)
Vink nu Leuke weetjes, tips en meer...... uit en dan zou je probleem moeten opgelost zijn.

Misschien ben ik blind, maar waar staat
Er staat letterlijk :
"De eerste is vrij simpel en dat is een andere achtergrond instellen. Door niet voor Windows Spotlight, maar een andere achtergrond
te kiezen wordt het pictogram verwijderd."

De TS is zich dus duidelijk bewust van wat je schrijft, maar zijn probleem is blijkbaar dat dit niet blijvend is.

Ik ga er verder niet op in.
maar

en daar

Ik heb niets gezien over vergrendelingsscherm en het uitvinken van leuke weetjes.
Uiteraard niet, want bij het kiezen van een foto van je harde schijf of netwerkschijf komt die optie niet ! Logisch.

PS : en ik slaag erin iets te stellen zonder er een sneer achteraan te plakken, gezien ?
Daar heb jij het nog altijd lastig mee blijkbaar.

Terug
Bovenaan