Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
bij het opstarten van mijn pc krijg ik krijg al een tijdje de melding "het is tijd om uw privacy instellingen te controleren als voorbereiding voor een volgende update".
ik wil helemaal geen update (heb mijn lesje wel geleerd!), en totnutoe kreeg ik die melding weer weg. nu lukt dat niet meer en blokkeert die "mededeling" mijn pc.
hoe krijg ik dat weg?
 
je gaat problemen krijgen indien je effectief de updates gaat tegen werken ....
via de groepsbeleidpolicies afgekort gpedit.msc kun je een paar instellingen doen (afgeraden)
navigeer in het linker paneel naar Computerconfiguratie > Beheersjalonen > Windows-onderdelen > Windows Update.
dubbelklik in het rechter paneel op Automatische updates configureren.
er verschijnt een nieuw venster. Klik aan de linkerkant op Ingeschakeld en kies onder opties de instelling die het beste bij jouw wensen past.
bij het onderdeel Windows Update in de policy editor zit dan ook nog een submap: 'Windows updates uitstellen'.
hierin zitten eveneens twee tools om updates te kunnen uitstellen.
*denk er aan dat de functie-updates tot 180 dagen kunnen worden uitgesteld.... kwaliteits-updates kunnen echter maar voor 30 dagen worden uitgesteld.
 
beste qtex, je zult misschien wel begrepen heb dat ik geen expert ben op pc-gebied. "groepsbeleidpolicies" zegt mij echt niets. "het linker paneel naar Computerconfiguratie"????
en welke problemen kan ik krijgen als ik de updates niet installeer?
 
indien je de onderdelen updates wilt uitstellen voor maximaal 1 jaar wel dit kan maar de kwaliteits-updates ook wel de beveiligingsupdates genoemd zou je zeker en vast moeten doen ...
de problemen die je kan verkrijgen indien je ook de beveiligingsupdates telkens met 30 dagen uitstel houd in dat je gedurende deze tijd dus niet beveiligt bent tegen daar waarvoor de update dient ...

geef eens in het uitvoervenster gpedit.msc in en je klikt op ok je komt dan in het scherm "groepsbeleidpolicies"
**lees het volgende eens door .. Automatische updates uitschakelen in Windows 10 | How To | Computer!Totaal
 
beste Qtex, ik heb "automatische updates uitschakelen...." aandachtig gelezen. ik lees oa dit: "Automatische updates zijn handig, maar soms sluipt er een foutje in een nieuwe update, waardoor je computer of Windows Update vast kan komen te zitten. Daarom kijken sommige mensen liever even de kat uit de boom voordat ze een recente update installeren."
begrijp je waarom ik twijfel?
ik wacht nog even af.
toch heel erg bedankt voor je antwoord!
 
zelf ben ik steeds bij de eerste om een update binnen te halen en heb nog steeds geen problemen ondervonden dit zo wel op mijn virtuele systemen als op mijn hoofd besturingssysteem ..
 
besten allemaal, ik heb de "gok" gewaagd en de updates geïnstalleerd: totnutoe zonder problemen.
misschien verwar ik een update met upgrade?
toch allemaal heel erg bedankt!!!!!!!!!
Zie je wel dat het goed komt. Je hoeft niet altijd bang te zijn. Ik heb deze update ook gedaan en deze was zoals ik zei met behoud van apps. Ik ben net als Qtex, als ze er zijn doe ik ze meteen. ik druk zelfs bijna dagelijks op de knop om te zien of er een update is. Dan krijg je de updates sneller dan als je je pc laat doen. Qtex krijgt ze zelfs nog eerder als ik, hoe hij eraan komt om ze nog sneller te krijgen als ik weet ik ook niet, maar hij heeft wel een 64 bit systeem en ik een 32 bit systeem en ik denk dat daar vooral het verschil zit. Want die 64 bit systemen worden het vaakst in bedrijven gebruikt en denk dat die de privileges krijgen. Kan het niet anders verklaren.
 
we zijn een paar weken verder en het gezever begint al. ik heb het "officiele" programma van easy cd-creator, maar ik krijg het niet meer aan de praat. bovendien kreeg ik een paar dagen deze melding:
windows 10 update.jpg
moet ik dat zomaar geloven?
 
Dit soort meldingen nooit geloven.

Ik weet even zo snel niet waar deze melding vandaan komt. Is het een pop-up als je via een browser een website bezoekt?
 
Dat programma het u toch zelf (misschien onbewust) geïnstalleerd. Is waarschijnlijk meegekomen met een (gratis) programma dat u onlangs gedownload en geïnstalleerd hebt. Als u echt ransomware op u pc moest hebben zou u deze niet meer kunnen gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan