Linux / Unix Installeren van een Zorin Basic OS

nete

Steunend lid
Vip Lid
Na jaren nog eens een poging gewaagd op een kleine Lenovo laptopje met Atom processor waar Win 10 op staat.
Ik kon enkel via "Herstel" de laptop laten booten van de USB stick met de Zorin Basic iso
Kreeg vervolgens wat leek op een installatie (de USB stick ging serieus tekeer), maar er verscheen een scherm dat 90° rechts gekanteld was met een wirwar onleesbare tekens die wel schenen op te schuiven en helemaal rechts 2 pinkende cursors.
Dat bleef zo tot ik na een dik uur geen activiteit meer zag op de USB stick.
Laptop herstart en lichtjes verbaasd want er was dus helemaal niks gebeurd op het interne flashgeheugen: Win 10 startte zoals voorheen op.
Iemand idee wat hier de reden van is ?

ja, dat zeg je zelf hé ... omdat je 'herstel' van Windows hebt gebruikt en denkt iets te bereiken waar dat helemaal niet voor dient.
Waarom zou een boot van een ISO-bestand op een USB stick niet gaan ?

PS : ik maak van je vraag/relaas een apart topic want het heeft niets met het oorspronkelijke onderwerp waarin je postte te maken ...

Via herstel is dit volgens mij niet eens mogelijk. Volgens mij moet je tijdens het opstarten van u pc op één of andere "F" knop drukken of ESC zodat je kan je boot device kan selecteren of in BIOS u USB stickje selecteren om als eerste te booten. Zo op de .EXE file klikken terwijl je in Windows zit zal ook niet werken.

Terug
Bovenaan