Hulp bij het installeren van satelliet ontvangst op LG Teleivisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Ik schreef al naar TV Vlaanderen en LG zelf , maar die mensen zijn zo lief om GEEN antwoord te geven. Ik heb een CI Module va TV Vlaanderen en een Kaart . Ontvangst via de decoder van TV Vlaanderen gaat perfect. Het signaal via de antenne is goed. Ik kan ook satelliet ontvangst hebben via de televisie rechtstreeks . Daartoe dien ik de CI module te plaatsen ( niet nodig voor de decoder) en de kaart erin te stoppen. Mijn LNB is vierdelig en is geleverd door TV Vlaanderen. Het probleem is dat ik ij het inladen van beide satellieten 1508 TV zender terugvindt en 238 Radiozenders ( sommige zijn gescrambled maar dit is normaal ). Wat ik niet kan terugvinden is alle Belgische zenders.Ik ontvang wel Ned 1, Ned2 ,Ned3, BVN, Fr2, Mezzo enz.. maar alles wat België is blijft achterwege. Zitten die buiten het bereik of zijn die anders gecodeerd, ik weet het niet. Moet de LNB frequentie anders worden ingesteld ? of moet een ander transponder worden gekozen??? Wie kan mij daarin helpen????

Voor deze TV dienen alle satellieten afzonderlijk worden ingeladen, dat is wel niet nodig voor de decoder van TV Vlaanderen !
Voor Astra 1 LHMKR 19,2 E is de LNB frequentie nu ingesteld op 9750/10750 en de transponder op 10729,V,22000 , 22 khZ Tone is LNB stroom is aan Disq C is uit en unicabele is uit
Voor Astra 3 AB 23,5 E LNB frequentie 9750/10750 , transponder 12480,V,27500 , 22KHZ Tone is uit, LNB stroom is aan ; Discq C is uit ; Unicable is uit

Gegevens TV :
Type : 42LM6605-Z4 , softwareversie 04.54.08 ; SDK versie 02.08; Browerversie V5.00.00.57.25 ; Serinr : 210WRYU527.94 ;Mac CO41;F6:29::E2:B8 ; ESM LGTV20122-210004497028; Wisdevi LGTV12LMK004575559; startpagina 301 Moved Permanently ; Klantenservice 015/2002558
Smartcvard : TV Vlaanderen A02/10/2014 ; Management 29/09/2014
CI Module : Softwareversie 1.01.005 ; Firmware 1.01.01 ; Mediaguard : Ver 01.06.R04 (19/01/04)

Dit zijn veel gegevens, maar ik hoop dat één of andere bolleboos bij PC Tuts daar mee weg kan en dat ik eindelijk de goede gegevens kan krijgen om de televisie zelfstandig en volledig te laten werken. Met dank bij voorbaat voor de hulp
 
Hallo Eddymo ,het probleem is volledig juist zoals jij het omschrijft ,ik had juist hetzelfde probleem ,intussen nog niet opgelost dus ik gebruik een decoder ,denk dat CI Module moet aangepast worden ,hier word je deskundig geholpen http://www.satelec.be aan eerlijke voorwaarden
 
instellen Satellietontvangst op LG Televisie

instellen Satellietontvangst op LG Televisie

Dank voor de reacties. De instellingen voor de TV waren : Taal : Nederlands en Regio : België. Ik he dit gewijzigd in Nederland en opnieuw de zenders van beide satellieten ingeladen en ja hoor ik heb alle Belgische zenders terug. Na weken van zoeken eindelijk gevonden. Voor alle goede raadgevingen erg bedankt.
 
dus concreet heb je nu enkel je land instelling veranderd van België naar Nederland en dit terwijl jezelf dus in België woont !
op zich vind ik dit dan toch wel raar !
 
Ik vind dit ook zeer eigenaardig en ik weet niet hoe ik tot dit besluit kwam.
Het was een probleem van gissen en missen maar Mik raadde mij aan om de regio instelling na te zien.
Het wisselen van Regio bracht mij de oplossing.
Ik heb al zo lang navraag gedaan bij LG zelf en die mensen doen nog nooit de moeite om een antwoord te geven.
Bij mij komt nooit nog een LG Televisie binnen !!!!!
Ook TV Vlaanderen is erg klantgericht.
Zij doen de moeite niet om ook maar naar een degelijk antwoord te zoeken.
Ik denk dat ze nochtans ervaren techniekers in huis hebben.
Ook bij deze firma heb ik mijn bedenkingen .
Voor de andere mensen die evenzeer problemen hebben met de LG Televisie is het misschien de moeite waard om ook dit even te proberen.
 
Op onze Samsung moest je eerste een code ingeven om sat ontvangst te aktiveren.
Kode is moeilijk te krijgen .
Diseq en scan gebeurt automatisch.Ga anders bij sat4all kijken.Nederlanders mochten verleden jaar nog km standen verzetten.En is ook wat meer sat gezind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan