E-mail Nog een vraag over MS Office, meer bepaald over installeren van Outlook 365

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim

Steunend lid
Vip Lid
Geachte leden, mijn excuses dat ik weer eens een vraag stel hierover. Ik wil MS 365 Personal installeren, mag ik nog even het volgende vragen aub:
-kan ik deze software best downloaden van de site van MS of koop ik dat op een CD bij een PC winkel
-ik heb een pst bestand van mijn Outlook mail en mappen die ik maakte onder het Outlook gegevensbestand met mails daarin bewaard, kan ik dit pst bestand exporteren naar het Outlook gegevensbestand van MS 365??
-ik mag mijn bewaarde mails niet verliezen, dat pst bestand staat nu op mijn externe HD en nadien moet ik het terugplaatsen, dan kan er niets misgaan?
-ik moet een MS account maken om dit te kunnen installeren, nu heb ik een gewoon paswoord, MS moet niet alles lezen wat ik doe, erger nog, MS kan dan ook mijn PC blokkeren met een MS account
-goed, ik maak een MS account en installeer het mailprogramma, ik stel mijn twee accounts opnieuw in, ik werk met IMAP, tot daar alles in orde neem ik aan?
-kan ik nog inloggen in mijn PC met mijn huidig paswoord en als ik mijn MS 365 Office wil gebruiken moet ik inloggen met mijn nieuw gemaakt MS account?
-Op mijn PC vind ik in de map Documenten/Outlook bestanden drie bestanden: outlook en onze twee accounts, dat is het pst bestand neem ik aan, zoja, ik mag dat wissen na het verwijderen van mijn oude versie MS Office 2010 via het configuratiescherm?

Graag hulp aub, ik vind MS Outlook best goed en wil dit verder gebruiken, maar dan met een laatste versie van MS 365 Personal, mijn huidige versie is MS Office 2010 en is bij momenten erg instabiel

Dank op voorhand,
Willy
 
map Documenten/Outlook bestanden daar staan de E-mail in van outlook dat je gebruite en contact dat zou ik niet verwijderen deze zijn uw back-up zoals uw E-mail adressen agenda achter af kan je nog na inporteren van uit die mappen

1643295291074.png
 
Geachte leden, mijn excuses dat ik weer eens een vraag stel hierover. Ik wil MS 365 Personal installeren, mag ik nog even het volgende vragen aub:
-kan ik deze software best downloaden van de site van MS of koop ik dat op een CD bij een PC winkel
Maakt niet uit
-ik heb een pst bestand van mijn Outlook mail en mappen die ik maakte onder het Outlook gegevensbestand met mails daarin bewaard, kan ik dit pst bestand exporteren naar het Outlook gegevensbestand van MS 365??
Ja, door te importeren - zie antwoord hierboven
-ik mag mijn bewaarde mails niet verliezen, dat pst bestand staat nu op mijn externe HD en nadien moet ik het terugplaatsen, dan kan er niets misgaan?
-ik moet een MS account maken om dit te kunnen installeren, nu heb ik een gewoon paswoord, MS moet niet alles lezen wat ik doe, erger nog, MS kan dan ook mijn PC blokkeren met een MS account
Je moet een MS account gebruiken om Office 365 te gebruiken, dat klopt. Maar je bent niet verplicht om ook met die MS Account in te loggen op je PC, dat kan ook nadien nog altijd met een lokale gebruiker
-goed, ik maak een MS account en installeer het mailprogramma, ik stel mijn twee accounts opnieuw in, ik werk met IMAP, tot daar alles in orde neem ik aan?
-kan ik nog inloggen in mijn PC met mijn huidig paswoord en als ik mijn MS 365 Office wil gebruiken moet ik inloggen met mijn nieuw gemaakt MS account?
zie hierboven : inloggen op Windows/PC en inloggen op je Office pakket zijn 2 onderscheiden zaken - zo werk ik al jaren
-Op mijn PC vind ik in de map Documenten/Outlook bestanden drie bestanden: outlook en onze twee accounts, dat is het pst bestand neem ik aan, zoja, ik mag dat wissen na het verwijderen van mijn oude versie MS Office 2010 via het configuratiescherm?

Graag hulp aub, ik vind MS Outlook best goed en wil dit verder gebruiken, maar dan met een laatste versie van MS 365 Personal, mijn huidige versie is MS Office 2010 en is bij momenten erg instabiel

Dank op voorhand,
Willy
 
Nog even een vraag als ik mag, blijven de instellingen voor de server inkomende mail: imap.proximus.be en de server voor uitgaande mail: relay.proximus.be dezelfde om mijn twee accounts in te stellen in MS 365, de poortnummers blijven ook allemaal hetzelfde? Mijn paswoord voor de e-mail blijft uiteraard hetzelfde.
Met nog een beetje hulp van jullie raak ik er wel aan uit.
Alvast bedankt,
Willy
 
Op zo een brede vraag durf ik niet gewoonweg 'ja' zeggen ...:cool:
Alles is véél hè

Mail settings worden bepaald door de account, de mail provider en zijn servers en NIET door de software of het toestel dat jij zelf gebruikt, dus ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan