Social Media Instagram

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik zit nu in het algoritme dat ik veel reels en posts zie die over pc en AI gaan.
Ik vraag dan dikwijls de links van de site aan of de fotoprompts die ze gratis aanbieden.
Je moet daar bv, in het antwoordballonetje of in de reel onderaan kort zeggen, bv, prompt, AI, book, etc.

Dit werkt op basis van DM-automatisering, bv door gebruik te maken van bv ManyChat.
Op een bepaald ogenblik kreeg ik de boodschap in het rood onder mijn naam: Bepaalde activiteit is beperkt ter bescherming van onze community.

Ik denk dat dit is omdat ik dit zoveel aanvraag zeker, of weet iemand de reden, ik doe niets verkeerd of illegaal en ik kan bij gewone reels of foto's ook geen opmerkingen schrijven, ik krijg dezelfde rode boodschap.

Het is ondertussen toch al 5 dagen, ik heb het vandaag nog eens geprobeerd en krijg nog steeds de boodschap.

De eerste keer dat ik dit zag, heb ik een mail naar het hulpcentrum van Instagram verzonden, maar ik denk dat ik op geen antwoord moet hopen.
Hoelang kan zoiets aanhouden, en kan ik daar zelf iets aan doen, bv mijn Instagram verwijderen van mijn gsm en opnieuw de app afhalen en me inloggen?
Ik weet het niet, iemand van jullie een oplossing.

Merci en voor diegenen die dit nog lezen, fijn einde jaar.

Ed

Die melding, vaak op platforms zoals Instagram, betekent dat je account verdachte of 'bot-achtige' activiteit vertoont (zoals te snel liken, volgen of spammen), waardoor het platform acties beperkt om spam en misbruik tegen te gaan en de community te beschermen; om dit op te lossen, stop je met geautomatiseerde apps en geef je het een paar dagen rust.

Waarom krijg je deze melding?
  • Spam-activiteit: Te veel berichten, likes, comments of volgers in korte tijd.
  • Bot-gedrag: Gebruik van apps of scripts die je account automatiseren.
  • Overtreding van communityrichtlijnen: Ongepaste content plaatsen.
Hoe los je het op?
  1. Stop met bots/apps: Ontkoppel alle apps die je activiteiten op het platform automatiseren.
  2. Neem een pauze: Stop een paar dagen met liken, volgen, reageren en posten.
  3. Verwijder verdachte content: Verwijder berichten die de regels kunnen overtreden.
  4. Wacht: De beperking is vaak tijdelijk; na een paar dagen zonder verdachte activiteit zou het opgelost moeten zijn

het is niets illegaal, ik kon soms wel 5 of meer van die prompts of links per dag afhalen en veel mensen liken, wel 100 per dag
maar ik wacht nu al denk ik 5 of meer dagen en nog altijd niet, in mijn accountstatus wordt alles als normaal aanzien.
Is het zo als ik dit opnieuw probeer een link te verkrijgen en ik krijg terug die rode tekst dat de teller wordt gereset en dat ik dan zoals vandaag weer wordt aanzien als dag 1?

Gebruik van apps of scripts die je account automatiseren, ik zou niet weten welke apps je bedoelt, geef eens een voorbeeld aub.

Ja maar als je veel volgers hebt en ik volg ook mensen dan mag je die mensen hun foto's toch liken, dat is toch de bedoeling

Ik ben van 6000 volgers als afgebouwd naar 1080 en mensen die ik volg idem dito.
Wat heb je dan aan Instagram als je niets mag liken.
Je zegt 157 per jaar, per dag bedoel je zéker.

Terug
Bovenaan