Browser Foto's vanuit Instagram niet te zien in FF, alsook spelen sommige filmpjes niet af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Een klein probleempje dat al veel te lang aansleept...
Begin van het jaar heb ik een nieuwe pc aangeschaft, heel tevreden van, maar met één opmerking die ik niet opgelost krijg.
Bij het installeren van Firefox op de pc, ik heb de instellingen van mijn vorige pc overgezet, krijg ik bij websites die een Instagramfoto tonen deze foto niet te zien, wel een"kader" van Instagram met snelkoppeling naar Instagram zelf.
1627325249833.png

Ook weigeren sommige filmpjes af te spelen.
Indien ik de website open in Edge zie ik wel de foto's en/of kan ik de filmpjes bekijken.

Waarschijnlijk gaat het om instellingen om toestemming te geven voor...
Maar ik kan niet vinden welke ik waarin moet veranderen.
Ik heb reeds geprobeerd:
-Probleemoplossingsmodus
-Via
1627325893754.png


Maar hier zou een vinkje moeten staan bij afbeeldingen, maar er is geen keuzemogelijkheid afbeelding.

Ik heb ook reeds maanden geëxperimenteerd met de privacy-instellingen.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Alvast bedankt!
 
Neen, hielp ook niet.
Ik heb een nieuw profiel aangemaakt in FF en deze heeft het niet.
Zelfde pagina opgeladen zowel in mijn persoonlijk profiel als in het nieuwe.
1627377742794.png

Het zit dus in een instelling.
Maar de welke?
Ik heb al achter het sleuteltje e het schildje gekeken, maar kan daar niets verkeerd zien.
Er wordt wel veel meer geladen van deze pagina in het nieuwe profiel dan in mijn persoonlijk profiel.
1627378303656.png

Ik zoek verder, alle hulp/ideeën zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het voorlopig kunnen oplossen.
T.t.z., ik heb niets opgelost en ik weet nog altijd niet wat er mis is.
Hoe heb ik het euvel verholpen?
Met het nieuwe aangemaakte profiel, die wel de foto's liet zien, ingesteld als standaardprofiel en alle benodigdheden (geschiedenis, bladwijzers, snelkoppelingen, paswoorden,... enz.) vanuit het originele profiel, ingevoerd.
Voorlopig werkt dit perfect en ik ga deze dus aanhouden.
Indien er iemand nog voorstellen heeft hoe ik, het probleempje, in mijn origineel profiel kan verbeteren, mag hij het altijd laten weten, ik kan mijn origineel profiel nog terug activeren.
 
Soms wil Firefox verwijderen en opnieuw installeren lukken als er ergens instellingen zijn gemaakt die niet meer te vinden zijn.
In veel gevallen is dit tevens de remedie bij programma's die niet goed werken.
 
Soms wil Firefox verwijderen en opnieuw installeren lukken als er ergens instellingen zijn gemaakt die niet meer te vinden zijn.
In veel gevallen is dit tevens de remedie bij programma's die niet goed werken.
Ik heb Firefox niet moeten verwijderen, een nieuw profiel aanmaken was voldoende.
Maar dat kon ook, er was een risico dat het euvel dan ook terug geïmporteerd werd, dat is dus niet gebeurd.
 
Kan het niet zijn dat je FF-account gewoon 'corrupt' is?
Dat kan, maar ik denk het niet.
Het tweede profiel dat ik aangemaakt heb is in dezelfde Firefox en werkte wel goed.
En bij een corrupte FF verwacht ik geen dezelfde afbeeldingen met snelkoppelingen in.
Her niet kunnen opladen van de afbeeldingen dat wel.
Maar de reden hiervoor? Adblocker, een beveiliging, of dergelijke lijkt mij meer mogelijk.
 
Dader gevonden!
Er zijn een aantal add-ons ingeschakeld/geïnstalleerd in mijn FF.
Eén ervan is "Facebook container".

1627555187081.png

Als deze actief is, laten de foto's van o.a. Instagram niet op de bezochte websites, als deze uitgeschakeld zijn is er geen probleem.
(Verschillende keren op en af gezet en dit is duidelijk de dader)

Deze add-on is niet echt nodig maar heeft iemand een alternatief of een oplossing voor deze plug-in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan