Software Hoe foto's en videos copieren van Android toestel naar PC ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik slaag er niet in om te selecteren op een Android Smartphone en dus ook niet om het beeldmateriaal te copiëren op eenvoudige wijze.
Zie meer detail in de bijlage.
Bedankt.
 

Bijlagen

  • Windows10 APP PHOTOS Problem.docx
    84 KB · Weergaven: 241
Tussen haakjes: : Momenteel zie ik geen enkel icoon in de linker marge dat aangeeft welke browser aan de beurt is.
Geen FireFox, Geen Window 7, Geen Windows10, bij niemand
Dat klopt, wie hebben die feature moeten afschakelen omdat de leverancier van de plug-in nog niet door heeft dat er zo iets als Windows 11 bestaat ... we kregen teveel opmerkingen daaromtrent dus maar (tijdelijk) gedesactiveerd.
 
Ik gebruik de gratis app AirMore de app is in de store te vinden en te installeren op een android of iPhone .Daarna met de pc naar de website van AirMore gaan en qr code scannen met de app even later is de smartphone verbonden met de pc en kun je alles dus ook docx exporteren of importeren
 
geprobeerd : krijg de verbinding niet werkend tussen de Airmore app en een desktop ... scant meteen de QR voor ze goed en wel in beeld is en geeft dan mislukking ... zal straks eens proberen met een laptop die zelf ook Wifi gebruikt, wat mijn desktop uiteraard niet doet.
 
net zelf eens geprobeerd bij wijze van test hier lukt het momenteel ook niet krijg foutmelding ter info mijn pc zit op een netwerkkabel en telefoon uiteraard op wifi wel op zelfde modem ingelogd en dat heeft tot nu toe altijd perfect ge werkt misschien probleem om hun website ik weet het ik ga morgen nog eens proberen prt dag
 
De verbinding met IP adres werkt meteen en toont ook meteen aan waarom het op de directe manier niet werkt.
Er moet nl. een poort worden meegegeven (in mijn geval 2333) en het is nogal logisch dat die in de firewall op de PC dicht staat ...

Door het IP adres (192.168.... :2333) op te geven in de browser wordt dit omgeleid over HTTP (80) of HTTPS (443) en werkt het dus wel.
Je hebt die website dus helemaal niet nodig.
De werkwijze is kort samengevat dus als volgt :
  1. Start de app op je mobiel
  2. Klik rechtsboven op de bolletjes en noteer het IP adres inclusief poort dat je ziet en wat dus adres is van je mobiel in de huidige netwerkverbinding
  3. tik dit adres inclusief poort in een browser
et voila !

En ... het ding is verbazend in zijn efficiënt en duidelijk gebruik : een aanrader !
 
Door het IP adres (192.168.... :2333) op te geven in de browser wordt dit omgeleid over HTTP (80) of HTTPS (443) en werkt het dus wel.
Je hebt die website dus helemaal niet nodig.
De werkwijze is kort samengevat dus als volgt :
  1. Start de app op je mobiel
  2. Klik rechtsboven op de bolletjes en noteer het IP adres inclusief poort dat je ziet en wat dus adres is van je mobiel in de huidige netwerkverbinding
  3. tik dit adres inclusief poort in een browser
En ... het ding is verbazend in zijn efficiënt en duidelijk gebruik : een aanrader !
Op deze manier werkt het prima, net getest
 
via ip werkt het ook perfect, maar wat ik niet begrijp dat het vroeger wel werkte via hun site met QR code op mijn pc en nu niet meer , ik gebruik het nu nog zelden omdat mijn foto's synchroniseren met google foto's maar voor alle andere bestanden is het zeker een aanrader een goede oplossing en ook vrij simpel in gebruik i.p.v. de vervelende kabeltjes.
 
Volg de richtlijnen van Patje001 - eenvoudigste raad die hier gegeven wordt. Allen moet je jouw pc de 'tijd' geven om jouw gsm te "herkennen". Normaliter gebeurt dit na het inpluggen via usb (wel gsm aanzetten). Succes
 
Volg de richtlijnen van Patje001 - eenvoudigste raad die hier gegeven wordt. Allen moet je jouw pc de 'tijd' geven om jouw gsm te "herkennen". Normaliter gebeurt dit na het inpluggen via usb (wel gsm aanzetten). Succes
Patje001 gaf een hint in #27 met Mi PC Suite. Ik heb de PC daar ook meer dan tijd genoeg om de smarthone te herkennen.
Het werkte nooit omdat de Suite niet de Poco X3 ondedrsteunt (staat niet in de lijst) en bovendien gaf het steunforum aan dat Android versies boven XXX en later niet meer ondersteunt . Voor wie het interesseert, ik had 2 vragen gesteld in rubriek bugs.
(Werd verplaatst omdat die bug geen bug is.)

Pfff wat een miserie voor wat zou moeten simpel zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan