Software Hoe foto's en videos copieren van Android toestel naar PC ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik slaag er niet in om te selecteren op een Android Smartphone en dus ook niet om het beeldmateriaal te copiëren op eenvoudige wijze.
Zie meer detail in de bijlage.
Bedankt.
 

Bijlagen

  • Windows10 APP PHOTOS Problem.docx
    84 KB · Weergaven: 239
Gewoon syncroniseren in je Google Account ... eens je syncronisatie in de Google Account op de smartphone hebt opgezet :
  1. fotoke trekken met smartphone
  2. tijdje wachten voor syncro
  3. Google Foto's openen en daar staat je foto te blinken...
 
Ik wil foto's selecteren in uit de android mappen en die opslaan in gekozen locaties (browse) van PC .
Ik vrees dat met sychronisatie alle exif gegevens er uit zijn, behalve de datum.
 
Ik koppel mijn smartphone met een usb kabel aan de pc, en kopier gewoon de mappen met foto's naar de pc met total commander.
whatsapp enz.
1638829766406.png
 
Laatst bewerkt:
sluit gewoon uw smartphone aan op uw pc ga dan naar deze pc ( deze computer ) daar ga je uw smartphone zien tussen staan
Schermafbeelding 2021-12-07 123554.png


als je daar dan op uw smartphone klikt zie je en als je verder klik kom je bij uw foto's simpeler kan het niet maar je zul misschien we een toestemming melding krijgen op uw smartphone dat is afhankelijk van merk en versie Android


Schermafbeelding 2021-12-07 123732.png
 
Meestal komt er een melding op android (of moet je die melding openen) waarbij je de USB verbinding wenst te gebruiken om bestanden over te zetten (ipv het toestel op te laden via USB). Gaat ook afhankelijk van het merk zijn vermoed ik. Dit is alleszins de methode voor Motorola.
 
koppel jouw telefoon aan pc


Op je pc:
  1. Typ in het zoekvak op de taakbalk de tekst jouw telefoon en selecteer vervolgens Jouw telefoon in de zoekresultaten.
  2. Selecteer Android als uw type telefoon en vervolgens Doorgaan.
  3. Je wordt gevraagd je aan te melden bij je Microsoft-account. ...
  4. Volg de instructies om de koppeling met je apparaten te voltooien.
 
Overwelgende hulp met verscheidene werkmethoden, waarvoor aan allen dank.

Elke digitale foto heeft een hoop exif gegevens in het fotobestand. De hoop is om zo weinig mogelijk te verliezen onderweg.
Zo te zien bestaat er geen overeenkomst tussen fabrikanten om bepaalde exif gegevens standaard ALTIJD op te slagen. (buiten de datum van opname)
Als ik even focus op het artikel van Microsoft, kan er iemand testen dat op zijn PC de foto's worden getoond en niet de icoontjes (als getoond in bijlage van #1 ?

Uw adviezen zullen worden getest, maar daarmee ik wel heel wat tijd zoet mee blijven.
 
koppel jouw telefoon aan pc

Op je pc:
  1. Typ in het zoekvak op de taakbalk de tekst jouw telefoon en selecteer vervolgens Jouw telefoon in de zoekresultaten.
  2. Selecteer Android als uw type telefoon en vervolgens Doorgaan.
  3. Je wordt gevraagd je aan te melden bij je Microsoft-account. ...
  4. Volg de instructies om de koppeling met je apparaten te voltooien.
" Typ in het zoekvak op de taakbalk de tekst jouw telefoon en selecteer vervolgens Jouw telefoon in de zoekresultaten"
U weet uiteraard zelf wat u bedoelt, maar ik weet niet wat u met deze zin bedoelde
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan