Software Hoe foto's en videos copieren van Android toestel naar PC ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik slaag er niet in om te selecteren op een Android Smartphone en dus ook niet om het beeldmateriaal te copiëren op eenvoudige wijze.
Zie meer detail in de bijlage.
Bedankt.
 

Bijlagen

  • Windows10 APP PHOTOS Problem.docx
    84 KB · Weergaven: 241
Meestal komt er een melding op android (of moet je die melding openen) waarbij je de USB verbinding wenst te gebruiken om bestanden over te zetten (ipv het toestel op te laden via USB). Gaat ook afhankelijk van het merk zijn vermoed ik. Dit is alleszins de methode voor Motorola.
Ja dat weet ik wel. Maar dan verder ?

Dan zie ik ook geen beelden in Verkenner !
Mijn Covid 19 Pass is wel afgebeeld, maar alle andere foto's weeral slechts een met een icoon en geen beeld

1638998206141.png
 
Of je icoon of thumbnails ziet is toch gewoon een instelling van je Verkenner !
Ik raad je overigens niet aan om voor grote thumbnails met weergave van foto's te kiezen voor dagelijks gebruik, want dat vertraagt het inladen van een folder in je Verkenner én neemt extra plaats in om al die thumbnails (verkleinde weergaves van je fotos) te stockeren.

1638999735837.png


vb ...

1638999823922.png


of nog groter

1638999871141.png
 
"en deel de foto hier naar toe" Wat bedoelt u met "hier naar toe" ?
Dat is dan nog maar 1 enkele foto tegelijk en geen selectie ?
"Hier naar toe" is dan naar een gewenste lokale opslaglocatie ?
Als u een foto opent in uw smartphone staat onder de foto toch: Delen - Bewerken - Lens - Verwijderen
Klik op Delen -delen via app - daar kan je dan OneDrive kiezen.
 
Ja dat weet ik wel. Maar dan verder ?

Dan zie ik ook geen beelden in Verkenner !
Mijn Covid 19 Pass is wel afgebeeld, maar alle andere foto's weeral slechts een met een icoon en geen beeld
Ga naar "Opties" - Map en zoekopties wijzigen - tabblad Weergave - "Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen" uitvinken - toepassen - OK
 
Ik heb een Motorola, na aansluiting op pc moet ik op mijn phone naar beneden vegen om daar 'usb' te zien staan. Daar kies je afbeeldingen of alle bestanden. Dan pas kan je afbeeldingen naar je pc krijgen.
 
Ik heb de vorige nacht een beschrijving gemaakt van een methode waarmee het lukte om de methode te volgen van Microsoft's artikel.
De grote lijnen zijn er wel maar het verloop van de procedure is in de realiteit afwijkend met enkele tussenstappen.
Vermits de beschrijving zoveel mogelijk in het Nederlands is en mijn Windows versie Engels, werd het een mix.
Ik heb het eigenlijk gemaakt voor mezelf, maar als het iemand kan helpen naar 1 mogelijke oplossing geef ik mijn procedure in bijlage.
Ik durf niet beweren dat de procedure beter is , maar het is totaal onafhankelijk van OneDrive.
Het is alleszins geen 'afgewerkte' versie, maar het is wellicht al bruikbaar.
 

Bijlagen

  • Windows10 APP PHOTOS Problem.docx
    265.2 KB · Weergaven: 131
Tussen haakjes: : Momenteel zie ik geen enkel icoon in de linker marge dat aangeeft welke browser aan de beurt is.
Geen FireFox, Geen Window 7, Geen Windows10, bij niemand
Ik gebruik nu wel DuckDuckGo. Zou dat de oorzaak zijn ? Zo ,nodig bekijken voor een aparte nieuwe topic.
 
Bedankt Patje001.
Dat lijkt me een prima Suite. Ik kan het starten, maar het programma ziet zijn eigen product niet, zoals men ziet in onderstaand screenshot. Bij iedere nieuwe poging vraagt het om het device aan te sluiten op de PC. Dat is wel aangesloten. Bij een van de pogingen wordt gevraagd om de smartphone software te updaten alvorens aan te sluiten. Dat is ook niet nodig want het is al geupdated met de allerlaatste versie.
1639193752703.png
1639193752703.png
 
#23 van J.W. is de hamer op de keper.

Dat is nu net wat ik niet wist omdat ik de instelling nooit eerder tegenkwam en nu zelfs niet vinden kan.
Een vriend heb ik geraadpleegd en hij mailde mij dat hij geen enkel probleem heeft met copy/paste tussen zijn smartphone en PC.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan