hoe krijg ik de blauwe achtergrond weg bij mijn pictogrammen zie foto

Status
Niet open voor verdere reacties.
eerst naar instellingen wijzigen,beeldscherm en dan naar vormgevingen:maar het hangt er ook zo wa van af welk bureaublad je kiest want dan zet de P.C. het er vanzelf op anders is het niet leesbaar ;)

SIMBA
 
gevonden denk ik ,is niet voor mij maar voor een kennis

ik laat nog weten als het lukt

Transparante Achtergrond voor bureaublad pictogrammen activeren
Windows laat de achtergrond van de pictogrammen op je bureaublad niet transparant zien,zodat hun beschrijvingen op gekleurde balken verschijnt. Je wilt eigenlijk liever meteen de achtergrond achter de leestekens zien.
Dubbelklik in het configuratiescherm van windows XP op systeem zodat het dialoogvenster "systeemeigenschappen" verschijnt. Vervolgens klik je in het tabblad "Geavanceerd" onder "prestaties" op de "instellingen" knop. Nu kun jevoor "visuele effecten" van de windows-elementen verschillende effecten aan of uitzetten door gewoon een vinkje te plaatsen of weg te halen. Zet het effect "vallend schaduw voor namen van pictogrammen op bureaublad gebruiken" aan.
Zodra je in het dialoogvenster een optie verandert,kiest windows automatisch de instelling "Aangepast". Vervolgens sluit je de geopende vensters met "OK". Als alles goed verlopen is,geeft windows nu de achtergrond van pictogrambeschrijvingen transparant weer.
Wanneer het toch niet lukt, moet je het volgende doen: Klik in het "configuratiescherm" op "beeldscherm". In het volgend dialoogvenster "eigenschappen
voor beeldscherm" kies je onder bureaublad de optie "buraublad aanpassen". In het dialoogvenster "bureaublad-items" op het tabblad "website" moet je vervolgens de optie "bureaubladitems vergrendelen" aanzetten.
 
met dit progje.
ik gebruik dit ook,heel gemakkelijk!
instellingen wijzigen bood geen oplossing,
of enkel maar tijdelijk...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan