Herstelpunt Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mijn pc leverancier, Naicom Systems in Rotterdam, kun je met Windows10 beter geen herstelpunt gebruiken omdat dat meestal niet werkt en problemen oplevert.
Ik kan het me niet voorstellen, maar ik aarzel om de functie te gaan gebruiken indien nodig.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Gr.
Herman
 
Herstelpunten zijn wel terug te zetten via de installatie DVD/USB stick of veilige modus, in de normale omgeving wil het meestal niet na W10 versie 1803.
Weet niet waarop Naicom dat op baseert
.
Een dagelijkse incrementele back-up laten maken heb je meer aan, overigens, waarom zo weinig mensen dat doen verbaast mij nog steeds.
 
sinds versie 1803 uitgebracht werd is het enkel maar mogelijk om een herstelpunt terug te zetten indien je buiten Windows om dit tewerk stelt ...
m.a.w dien je via een opstart medium Windows 10 het zijnde een cd , dvd of een usb stick op te starten en voor een herstel optie te gaan ..
in deze herstelmodus kies je dan voor systeemherstel "Windows herstellen met een herstelpunt dat op uw pc opgeslagen is "
240093


*terwijl ik dit bericht aan het typen was heeft Lange Pier dit al vermeld zie ik .
 
Ok, bedankt voor de tip. Ik ga dat meteen in orde maken.
Ik maak regelmatig een backup met Acronis, maar de laatste keren wordt de backup voortijdig beëindigd met als reden dat de externe schijf niet benaderd kon worden. Ik heb de schijf gechecked op fouten, maar niets gevonden. Ik heb nog twee extra schijven getest, maar ook die gaven dezelfde fout, gechecked en ook goed.
Toen heb ik een schijf full geformatteerd en er nogmaals een backup op gemaakt, maar het ging weer fout.
Vandaar dat ik naar een herstelpunt in de periode dat het nog goed ging terug wil om te kijken of het misschien in nieuw geinstalleerde software of drivers zit.
Dat werd mijn ontraden door Naicom.
 
je dient er rekening mee te houden dat bij een nieuwe versie steeds de herstelpunten die aanwezig zijn verwijderd worden..
in sommigen gevallen word zelfs het aanmaken van herstelpunten uitgezet ..
bij het verkrijgen van een nieuwe versie .. met een nieuwe versie bedoel ik dan het over gaan van versie 1803 naar1809
ervan uitgaande dat je nu versie 1809 gebruikt dien je dit weer te controleren als deze over gaat naar versie 1903
 
dat je externe schijf soms de connectie verliest bij het terug zetten van een acronis backup kan aan de usb controllers liggen ..denk nu aan een slecht contact .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan