Status
Niet open voor verdere reacties.
[FONT=&quot]Hallo iedereen !

Ik heb een probleem met een hardeschijf, ik heb namelijk een vriend die een externe harde schijf had waarop vannalles van documenten stond maar deze werkte plots niet meer.
Ik heb deze bij mij genomen en verschillende tests mee gedaan, zodat ik tot de conclusie kwam dat de printplaat niet meer goed werkte. Ik heb dus op 2dehands opzoek gegaan naar exact zelfde type van HDD en deze dan uiteindelijk gevonden... Deze schijf werkt terug maar de enclosure is blijkbaar ook stuk ( altans de voeding ) maar nu wilde ik gewoon de documenten er afhalen en op een nieuwe externe hardeschijf plaatsen maar wanneer ik deze in een dock steek kan ik hem niet vinden, waarna enige tijd zoeken ik kon vinden op het internet dat het een tekort aan stroom was. Dus heb ik hem nu in mijn vaste computer geplaatst en deze wordt gevonden enk moet hij geïnitialiseerd worden ?! Maar volgens mij weten wordt al je data gewist dan, kan iemand helpen ?

Alvast bedankt !

schijf 2.PNG
[/FONT]

schijf.jpg
 
word er bij u niet automatisch gevraagd om deze te ïnitialiseren ...
469942766f-Ashampoo_Snap_2017.05.11_15h37m41s_005_.png

nadat ik op ok heb geklikt verkreeg ik hier een niettoegewezenruimte ( ik heb dan ook pas deze schijf op een draaiende Virtuele Windows 10 aangemaakt ) ... deze dien ik hier dus toe te wijzen en ja deze word dus geformateerd ....mogelijk dien je daarna pc-inspector of recuva er op los te laten om de data terug te halen ... ik gebruik meestal de iCare Data Recovery (de betalende ) ...
via techno360 is deze volwaardige versie nog steeds te verkrijgen ... effe opzoek dus !
 
Ja deze vraagt inderdaad automatische om te initialiseren ... En bent u er zeker van alle data nog terug te krijgen door dat recovery ?

indien je de geformateerde schijf niet gaat beschrijven dan is er 99% kans dat je alles terug kunt halen ...let op je dient de gevonden bestanden naar een andere schijf of partitie te laten wegschrijven m.a.w. heb je gene extra schijf van dezelfde grote of groter waar je de gevonden bestanden naar toe kunt schrijven dan gaat het niet lukken ... **let op hoe meer je met deze schijf gaat proberen hoe minder kans dus dat je daadwerkelijk alles (99%) terug verkrijgt met het volwaardige recovery tool eerder genoemd .
 
indien je de geformateerde schijf niet gaat beschrijven dan is er 99% kans dat je alles terug kunt halen ...let op je dient de gevonden bestanden naar een andere schijf of partitie te laten wegschrijven m.a.w. heb je gene extra schijf van dezelfde grote of groter waar je de gevonden bestanden naar toe kunt schrijven dan gaat het niet lukken ... **let op hoe meer je met deze schijf gaat proberen hoe minder kans dus dat je daadwerkelijk alles (99%) terug verkrijgt met het volwaardige recovery tool eerder genoemd .

Oke bedankt ! ik ga enkel nog eens de MBR te repairen met het programma van CTCS en indien dit niet lukt formateren en proberen te recoveren
 
De harde schijf zelf in een PC erbij hangen indien een SATA of PATA, de laatste is wat achterhaald en zul je vermoedelijk niet meer hebben.
Of zit er een rechtsstreekse USB aan de schijf?

Indien dan wel herkenbaar, laat er TestDisk op los, die kan ook "raw" bestanden uitlezen als de partitetabel en zijn reserve verdwenen zijn.
TestDisk NL - CGSecurity
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan