Windows 10 HD verwisselen voor SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Op de laptop Dell stond windows 7 en daar heb ik Windows 10 opgezet, doch die werkt traag. Ik zou graag de schijf vervangen door een SSD. Ik heb dit nog nooit gedaan. Is dit om het even welke schijf ik koop of moet dit specifiek voor Dell zijn?
 
Hij moet erin passen, je hebt verschillende modellen SSD, maar als dat een gewone 2,5" HDD is, kan je dat met een gewone SSD vervangen. Als je je systeem hebt geactiveerd met win 10 kan je gewoon de oude HDD eruit halen en een SSD erin en met een USB stick of DVD met Media Creation tool op gewoon je Win 10 installeren, hij gaat dan de digitale licentie gewoon meenemen van uit je BIOS.
 
het wisselen van een hdd naar een ssd is kinderspel..
het belangrijkste is om zeker niet eerst je ssd te gaan formateren dit doet immers de installatie procedure van een verse installatie opgestart vanaf een opstartbare usb stick ofeen dvd aangemaakt via het Media Creation Tool 1903.exe en zoals Cve het al vermeld dien je géén licentie in te geven ook al word dit 2 x gevraagd..

*dat de huidige Windows 10 traag is kan meerdere oorzaken hebben ..zo kan de fout tijdens het upgraden van de W7> W10 ingeslopen zijn ..of kan bijvoorbeeld de hdd zo goed als de geest gegeven hebben of is er een achtergrond proces dat voor deze vertraging zorgt ..
het vernieuwen van de W10 naar de upgrade van af de W7 is zeker een aanrader dit enkel om mogelijke fouten uit te sluiten .
 
Koop gewoon een Samsung, deze komen het beste uit de tests en hebben de beste specificaties.
Gebruik de door Samsung meegeleverde of te downloaden migration software en alles wordt gekloond naar de ssd schijf.
 
Laatst bewerkt:
Is het programma "AOMEI Backupper" goed om de schijf te klonen?
Dat kan je gebruiken, maar dat hoeft niet. Schoon schip maken is op zo een moment ideaal. Ik zou dus voor een verse install gaan met Media creation tool. Maar het is inderdaad perfect mogelijk met AOMEI backupper.
Ik heb hier nog een installatie-dvd met Windows 10. Dus natuurlijk eerst een backup maken, dan gewoon die SSD schijf erin ge gewoon de windows 10 installeren?
 
Koop gewoon een Samsung, deze komen het beste uit de tests en hebben de beste specificaties.
Gebruik de door Samsung meegeleverde of te downloaden migration software en alles wordt gekloond naar de ssd schijf.
Ik heb een Crucial MX500 gekocht , ging vandaag geleverd worden maar ik was niet thuis ,het zal voor maandag zijn .
 
het wisselen van een hdd naar een ssd is kinderspel..
het belangrijkste is om zeker niet eerst je ssd te gaan formateren dit doet immers de installatie procedure van een verse installatie opgestart vanaf een opstartbare usb stick ofeen dvd aangemaakt via het Media Creation Tool 1903.exe en zoals Cve het al vermeld dien je géén licentie in te geven ook al word dit 2 x gevraagd..

*dat de huidige Windows 10 traag is kan meerdere oorzaken hebben ..zo kan de fout tijdens het upgraden van de W7> W10 ingeslopen zijn ..of kan bijvoorbeeld de hdd zo goed als de geest gegeven hebben of is er een achtergrond proces dat voor deze vertraging zorgt ..
het vernieuwen van de W10 naar de upgrade van af de W7 is zeker een aanrader dit enkel om mogelijke fouten uit te sluiten .
Ik heb mij een Samsung schijf SSD aangeschaft. In de bijlage lees ik dat de schijf eerst moet geformatteerd worden. Is dit noodzakelijk dit te doen?
Ik zou mijn HD clonen, daar het maar een nieuwe Windows 10 op staat. Nu kan ik wel geen foto bijsturen; als ik klik op "afbeelding invoegen" dan moet ik een htpp:// invullen.
 
Ik heb mij een Samsung schijf SSD aangeschaft. In de bijlage lees ik dat de schijf eerst moet geformatteerd worden. Is dit noodzakelijk dit te doen?
Ik zou mijn HD clonen, daar het maar een nieuwe Windows 10 op staat.

*lees dan dat betreffend stuk nog eens ..ik zei duidelijk dat je de betreffende SDD Niet diende te formateren en jij verdraaid het blijkbaar !
 
Ik heb hier nog een installatie-dvd met Windows 10. gewoon die SSD schijf erin ge gewoon de windows 10 installeren?

wellicht geeft deze installatie dvd u een eerder versie 1803 of 1809 best dat je dus of een nieuwe installatie dvd of een opstartbare usb stick aanmaakt via het Media Creation Tool 1903.exe zodat je direct versie 1903 verkrijgt build 18362.175
*anders dien je daarna nog te upgraden naar de versie 1903
 
Ik heb mij een Samsung schijf SSD aangeschaft. In de bijlage lees ik dat de schijf eerst moet geformatteerd worden. Is dit noodzakelijk dit te doen?
Ik zou mijn HD clonen, daar het maar een nieuwe Windows 10 op staat.

*lees dan dat betreffend stuk nog eens ..ik zei duidelijk dat je de betreffende SDD Niet diende te formateren en jij verdraaid het blijkbaar !
Ik wilde zeker spelen met mijn vraag, want wat ik las is het volgende: "if the SATA Hard Drive is blank it may need to be intialized and formatted before use". Wel spijtig dat er geen afbeelding kan toegevoegd worden bij dit berichtje.
 
Ik heb hier nog een installatie-dvd met Windows 10. gewoon die SSD schijf erin ge gewoon de windows 10 installeren?

wellicht geeft deze installatie dvd u een eerder versie 1803 of 1809 best dat je dus of een nieuwe installatie dvd of een opstartbare usb stick aanmaakt via het Media Creation Tool 1903.exe zodat je direct versie 1903 verkrijgt build 18362.175
*anders dien je daarna nog te upgraden naar de versie 1903
Ik heb Media Creation Tool 1903.exe gedownload en gebrand. Is ook nu geinstalleerd, doch zodra ik kom om mij aan te melden met Microsoft, kan ik niet meer verder. Ik wil een mail adres intikken, doch de taal van het toetsenbord staat verkeerd ingesteld en ik zie nergens een aanduiding om het te wijzigen.
 
laat dan het aanmelden met je Microsoft account zijn en ga voor een lokaal account ..
nadat jij dan de juiste taal/landinstelling heb ingegeven kun je als nog je aanmelden met je Microsoft account ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan