Status
Niet open voor verdere reacties.
zie bijlage.
schijf was voorheen de C schijf nu gebruiken als een fysieke schijf
Dus D en E alleen er staat 450MB op en die krijg ik niet verwijderd(oude help van windows10)
daarna wil ik alles tot 1 schijf maken.
welke stappen kan ik doen om dit tot een schijf te maken.
vr gr
casper01-m-
 

Bijlagen

  • overzichtbeheer01.jpg
    overzichtbeheer01.jpg
    41.9 KB · Weergaven: 179
via schijfbeheer kun je deze partitie niet verwijderen .. je zal het MiniTool Partition Wizard moeten gebruiken echter stel ik me de vraag waarom dat jij deze herstelpartitie wilt verwijderen ...

*het gaat bij nader inzien dus om schijf 1 waar dus de herstel partitie zich bevind na de D die jij dan weg wilt hebben !

je start dus de partition wizard op en je selecteert de betreffende partitie ...vervolgens kies je in het linker menu "delete partition" en je klikt op "apply"
je verkrijgt een niet toegewezen ruimte en deze kun je nu aan de D of de E toevoegen ...hiervoor klik je dus D of E aan en je kiest "move/resize partition " vervolgens gebruik je het pijltje rechts indien je de D wenst te vergroten of het pijltje links indien je de E wenst te vergroten en je klikt op "apply" mogelijk dat je nogmaals dient te bevestigen na het aanklikken van "apply"
 
Bedankt voor reactie.
Het is schijf-1,voorheen was het de opstart-schijf.
Het programma pakt mij C -schijf niet hoop ik,anders heb ik een probleem.
Is het verstandig om tot een schijf te gaan of laat deze partities zo.
Dus bij E drukken deze word dan wat groter.
Men had mij niet verteld of de schijf nog zou werken,zo ja dan kan ik verder.
Hij is wel 9 jaar oud dus.....
Heb nog 350 GB schijf is F maar die is elektronisch defect en kan deze niet meer maken denk ik.
Maar heb aan deze wel genoeg ( Den E)betreft om opslag te gebruiken voor video-montage e.d.
Ben geen ICT er maar een anoloog .
Wil hem gebruiken voor opslag Video-montage Pinnacle Studio UT
vr gr
Casper01
 
nee het programma pakt de C schijf niet tenzij jij de verkeerde partitie aanklikt ...
doe hetgene ik eerder al beschreven heb en je zal zien dat alles probleemloos verloopt ..
 
je Topic titel laat me vermoeden dat jij 1 partitie wilt verkrijgen op schijf 1 dan dien je dus de herstel partitie als ook de E partitie te verwijderen ...en vervolgens toe te voegen aan de D partitie .
 
indien er data aanwezig is op de E en je wilt deze niet kwijt dan zou ik gewoon voor 2 partities gaan en enkel dus de herstel partitie verwijderen ..
 
inmiddels uitgevoerd.Maar het bestand staat nu op 450MB niet toegevoegd.
Heeft gewerkt alleen,doe ik iets fout.
Krijg niet toe gevoegd naar E.
move/resize partion toen zat ik vast effen
kan er wel een nieuwe letter aan geven.
zie een uitrol menu en dan....Partitie niet toe geveogd.jpg

gr
casper01-m-
 
heb je het tool gebruikt dat ik vermelde en waar ik je naar linkte dan volg je gewoon dat op wat ik neerschreef in bericht #2 (daar is niets moeilijks aan ) concreet dien je of de D of de E aan te klikken en vervolgens de optie move/resize te gebruiken .. je vergroot dus of de D of de E partitie met 450MB ..om de bewerking dan ook uit te voeren dien je op apply te klikken en dit daarna nogmaals te bevestigen indien dit gevraagd word ..
*het programma mini tool partition wizard word hier ook gebruikt en deze doet het gewoon goed ...heb nog nooit onder vonden dat deze een bewerking niet uitvoerde.
 
Tool zoals je beschreef gebruikt.
Kan me ook niet voorstellen dat het programma niet goed werkt.
maar goed ben een stukje verder,alleen kan ik nog proberen delete te doen.
hoor nog als je tip heb,hartelijk dank tot zo ver.
kom er op terug.
groetjes
casper01-m-
 
mogelijk ben ik toch iets vergeten ..
klik de niet toegewezenruimte eens aan en kies in het linker menu "change partition ID type " indien hier " 0x27" vermeld zou staan dan dien je deze te veranderen naar "0x7 " m.a.w. je heb eerder de herstel partitie verwijderd en deze heeft dus een andere ID type dan de D of de E jij dient dus het ID type te veranderen naar 0x7
0x27 word gebruikt voor een verborgen partitie en de herstel partitie was dus een verborgen partitie ...foutje van mij om daar niet eerder aan te denken !
*vergeet niet op apply te klikken om de bewerking te doen !
 
ik zag het ...wat jij dient te doen is deze niet toegewezen ruimte aanklikken en je kiest hier dan voor "create partition " maar je geeft deze gene letter ook klik je nog niet op apply .... maar ga je deze zogezegd de commando geven om deze partitie weer te verwijderen ..je ziet nu wederom de kleur naar het grijze gaan van deze partitie ...klik nu de D of de E partitie aan en vergroot in der beiden partitie's met deze 450MB ....klik nu op "Apply" als alles nu goed gegaan is dan zal deze 450MB nu toegevoegd zijn aan D of E

*ik heb hier de test gedaan en hier lukte het dus wel zo .

ps: morgen zal ik pas laat op de avond aanwezig zijn hier ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan