Androïd apps Google Foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik bemerk de laatste tijd regelmatig dat er gevraagd word om foto's op de pc te zetten, of hoe moet dan met een nieuwe Smartphone en de foto's van op de oude Smartphone.
Wel dat is heel erg simpel op te lossen, je hebt een Android toestel, je hebt dus al een Google account, gebruik die account dus nuttig en gebruik als ENIGE opslag voor je foto's Google Foto's.
Google Foto's hier

Heb je net als ik een Huawei of een Samsung die een eigen foto album hebben, doe echt de moeite om die van het merk uit te schakelen, ik heb met mijn huawei redelijk wat moeite moeten doen voor hij het begrepen had dat hij niet mijn favoriete album app was. Zo opdringerig is die. Dat is dus ook 1 van de redenen waarom ik die merken zoveel mogelijk links wil laten liggen, maar ik kon financieel gezien deze keer niet anders als voor een Huawei kiezen. Het is me gelukt om hun eigen album niet als hoofd album te hebben , maar Google Foto's. Maar ik kan goed begrijpen dat een leek dit niet voor elkaar zal krijgen. Samsung is ook zo een merk. Maar nu genoeg hierover. Het gaat nu niet daarover.

Je hebt nu Google Foto's geïnstalleerd.
Dan log je in met je Google account, neem geen ander account. Gebruik hetzelfde als je account van je Android Smartphone.

Dan ga je naar je camera app en selecteer je waar hij je foto's moet gaan opslaan en daar kies je voor Google Foto's, dit is bij ieder merk en vaak ook bij ieder type Smartphone anders, je zult hier effen in je instellingen van je camera app moeten gaan zoeken. Vaak doet Google apps dit al voor je. Maar ter controle of in het geval van een Huawei, Samsung, of ander merk met een zware eigen skin moet je dit zeker doen.

Ben je eens flink aan de slag geweest met je camera van je Smartphone en flink wat foto's genomen. zorg er dan eerst voor dat ze via de wifi verbinding naar de cloud zijn gestuurd. Dit via de wifi is standaard zo ingesteld door Google foto's, dit laat je dan ook best zo, anders gaat je data bundel tijdens een reis of een daguitstap flink snel slinken. Zolang ze niet zijn opgeslagen in de cloud, bv je bent op reis en je hebt er geen wifi verbinding, dan gaat Google foto's ze in de app Google foto's tijdelijk opslaan tot hij verbinding heeft met wifi. Eens verbinding met Wifi en geloof me dat gaat vrij snel, begint hij alle genomen foto's uploaden naar de servers van Google. Je hebt hier geen omkijken naar dit gaat vanzelf.

Wat gebeurt er eens je foto's geuploaded zijn naar de servers van Google. Wel die staan dan nog steeds op je Smartphone, jij bepaald hier zelf wanneer je ze eraf gaat halen. Eens ze van je toestel zelf zijn bekijk je ze eigenlijk vanuit de cloud. Je merkt dat eigenlijk nauwelijks, behalve als je in een tunnel zit en je data weg valt dan laadt hij geen nieuwe meer bij. Zelf meegemaakt op reis.

Wil jij dan je foto's ook bekijken op je computer, dat is geen enkel probleem, want die staan toch in de cloud. Je weet je Google login. Dus kan jij op je pc je foto's bekijken. Echter vind ik het lastig als je dat bv bij vrienden wil gaan doen. Die login gaat hij dan deels gaan onthouden. Je mail adres staat dan bij je vrienden steeds tussen hun mogelijke logins in hun Google. Dit vind ik een beetje hatelijk. maar zolang je het wachtwoord niet opslaat kunnen ze er wel niet in nadat jij weg bent. Maar vaak hebben ze hun computer zo ingesteld dat hun computer wachtwoorden automatisch gaat onthouden. Dus voor je dit gaat doen bij vrienden, eerst eens vragen of dit wel zo is. Want daar zit wel nog wat scheef vind ik. Dit kon beter voor als je je foto's in plaats van op je Smartphone op hun computer bv zou willen laten zien. Dit is een niet te versmaden minpunt.
Hier kan je dan mits je ingelogd bent onder u account u eigen foto's van op u computer bekijken.

Heb je dan een andere Smartphone gekocht, is het gewoon een kwestie van inloggen, vaak staat de app reeds al geïnstalleerd op je nieuwe smartphone, anders vind je de link hierboven terug. Eens gedownloaded, inloggen en bam al je foto's van toen je begonnen bent met die geweldige app te gebruiken staan er in. Gebruik je die ook weer terug met je nieuwe Smartphone, gaat hij al je nieuwe foto's verder opslaan bij de al eerder genomen foto's.

Het lijkt een warboel.
Als je al die foto's zo per 3 naast elkaar en rijen onder elkaar ziet staan is dat maar een warboeltje.
Dat is zo, die staan daar altijd zo, maar gelukkig kan je die allemaal mooi in albums stoppen. Bv. je bent naar bokrijk geweest. Je maakt een album aan Bokrijk, en daar voeg je dan alle foto's die je daar in het mooie Bokrijk hebt genomen in. Dit is een kwestie van selecteren en dan toevoegen. Wil je achteraf nog wat foto's bij plaatsen is dat geen enkel probleem. Bv als dit een album van je kinderen of kleinkinderen zijn, wil je die mooi in hun eigen album hebben en die kan je zoveel toevoegen en zoveel keer als jij wenst.

Het is een hele boterham, ik hoop dat het een beetje duidelijk is, anders lees ik het hieronder wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan