Opgelost foto's google naar USB stick copieren

Status
Niet open voor verdere reacties.
goede morgen,

enkele weken geleden heb ik een vraag geplaatst op dit forum ,aangaande SD kaartje dat beschadigd zou zijn ...foto's die even zichtbaar waren en weer verdwenen,foto's die echt verdwenen waren etc. ...volgens dit forum een verloren zaak en dus foto's verloren ,gelukkig had ik nog een aantal foto's die ik toch kon recupereren.Dus ja niets aan te doen. jammer ...heel jammer.

gisteren ga ik op internet ,ga naar google ...zie rechts boven die bolletjes staan ,ik klik daar op en zie google foto's staan ....ik klik hierop en zie veel van mijn verloren foto's staan , die ik perfect kan zien staan ...ik dacht hoe kan dat nu en veel foto's van jaren terug ,en jaren zijn 2/3/4/jaar terug .... recente foto's zie ik daar niet op staan . dus ik begrijp dit als éérste punt al niet .

dus de vragen...
1>>> hoe komen die foto's daar te staan ,ik weet niet meer ,of ik die foto's heb genomen met de digitale camera of smartphone ,weet ook niet of ik ze per mail of via whatts app heb doorgestuurd naar de dochter ,meeste foto's zijn van de kleinzoon ,de dochters en wij ......enfin heel leuk om deze foto's te zien en zeker de verloren foto's van de sd kaart.

2>>> is er dan een instelling die, die foto's daar terechtkomen doet komen ? heb ik dan ( zonder dat ik het weet ) een instelling gewijzigd of een instelling gedaan ...want recente foto's zie ik niet staan.
3>>> en niet onbelangrijk ...op welke manier kan ik al deze foto's ( liefst in 1keer ) copieren naar een USB stick ...of naar de computer en dan naar een USB stick .....als ik op zo'n foto klik ,kan ik deze wel downloaden en dan komt hij te staan in mijn downloads ....maar dan is dan één per één , denk dat ik misschien een paar honderd foto's heb ,dan ben ik wel een paar uur bezig .

sorry voor de lange uitleg ....maar ik keek wel even op ,als ik heel veel foto's zag staan , foto's die op een defecte sd kaart ,ja ,verloren waren .

grt,

françois
 
punt 1 : je foto's komen daar te staan als ze met een Android smartphone zijn genomen en je op die smartphone bent aangelogd met de Google account die je ook gebruikt voor je Google Drive.

punt 2 : je kan ze niet allemaal gelijk downloaden met een menu-item, maar je er wel een heel pak en zelfs allemaal selecteren en dan downloaden.

Zo selecteer je de eerste foto uit de reeks die je wil downloaden :
1642677633541.png


en dan zie je dit :

1642677663005.png


Verplaats je nu naar de laatste foto uit de gewenste reeks en doe daar dezelfde selectie, TERWIJL JE DE SHIFT TOETS indrukt.

Je zal zien dat dan, net zoals in een gewone File Explorer alle foto's worden geselecteerd die ertussen liggen.

Als je dan voor downloaden kiest krijg je in de map DOWNLOADS een zip-bestand : "Photos.zip"
Daar ga je dan verder mee om ze te verplaatsen en uit te pakken.
 
Dag Philip,

dank voor de snelle reactie op mijn vraag en het is mij nu al gelukt om al een 250-300 foto's te downloaden en dan op een USB stick te zetten, het moet wel in meerdere keren omdat er ook filmpjes bijzitten .ik kom foto's tegen vanaf 21 april 2020 tot 2017 .na 21 april kom ik er geen tegen .ik heb nu even opgezocht en ik kocht op 24 april 2020 een nieuwe smartphone !! ondertussen heb ik daar al veel foto's foto's mee genomen en filmpjes gemaakt ...en daarvan is niets te vinden bij die Google foto's ....denkelijk is er dan toch een bepaalde instelling nodig ,om die dan ook op google foto's te krijgen ...maar heb geen idee wat ik zou moeten instellen.Dus vanaf de aankoop 24 april 2020 niets te vinden bij google foto's ................

grt
 
Ga naar Google Foto's app op je smartphone
Open daar de instellingen
De bovenste instelling is backup en syncro : die moet opstaan en naar je Google account verwijzen.

Ga nu op je PC en kijk of je Google Foto's daar naar dezelfde account verwijzen.

Als dat zo is wordt elke foto die je opslaat op je smartphone ook opgeslagen op je account in de Cloud en die wordt dan op zijn beurt zichtbaar in de Google Foto's op je PC.

Géén idee of dat ook werkt voor fotos die er nu al staan op je smartphone of enkel voor de nieuwe die je neemt.
 
Ja, dat weet ik ook niet Philip, vroeger toen het nog gratis was kon dat. Maar nu het in de inbegrepen 15 GB data bundel meetelt weet ik nu niet of dit nog het geval is. Er zijn sinds dien heel veel dingen veranderd, maar wat juist allemaal weet ik niet.
 
Als ik het goed begrijp staan de foto's van je oude smartphone wel op Google foto's.
Dat ging toen vanzelf.
Nu moet men de Foto's app (op de telefoon) openen om de foto's naar Google Foto's te synchroniseren.
 
@Wisperbird Ik heb een héél recente, nieuwe smartphone en kan dat niet bevestigen. Als je dezelfde account gebruikt en je in die account aangeeft dat je wil syncen met de toestellen die deze account gebruiken is het voor de toekomst OK.
 
juist, maar in tegenstelling wat je in #6 zei gebeurt dit ook automatisch en achter de schermen als je de Foto's app niet opent.

Op PC kan je overigens dat webadres gebruiken of de Google App voor Photos installeren. Resultaat is krek hetzelfde.
Wat wel anders is als vroeger en misschien miskijkt TS zich daarop is dat de Photos binnen Google niet langer te zien zijn in de Google Drive, maar er naast lijken te staan ... In werkelijkheid zitten ze nog in je Drive ruimte, maar de app visualiseert ze apart.
 
Ondertussen heb ik een 1000 foto's op een USB stick gezet ....wel even vermelden dat een aantal foto's zijn genomen met mijn oude smartphone ...ik kan geen foto's terug vinden sinds April 2020 ...dus de periode dat ik een nieuwe Alcatel S1 kocht !! verder zie ik foto's staan , dus bij mijn google foto's die genomen zijn met een kleine Samsung camera en ook foto's die genomen zijn met mijn Panasonic Lumix DCFZ82. ik weet dat veel van die foto's op mijn oude Acer zijn geplaatst ,om wat bij te knippen en wat donkerder of lichter te maken ...en ja , die zijn ook op mijn google foto's gekomen .,dus niet alleen die van de oude smartphone.

Ik moet dus nog proberen uitzoeken ,hoe dat ik foto's in mijn google foto's kan krijgen ,foto's die ik als test de voorbije dagen met de smartphone heb gemaakt en toch niet zie staan ....ik dacht misschien is de limiet bereikt op google foto's en vol is vol ...NIET DUS ..heb zonet gezien en zou nog 10 GB overhebben !!

dit zie ik staan als ik naar foto's ga >>>>

Opslagruimte beheren
15 GB opslagruimte over
Je ziet hier een schatting nadat je een paar maanden lang regelmatig foto's en video's hebt geüpload



Google Foto's (0 B)

Drive, Gmail en meer (20,2 MB)
20,2 MB van 15 GB gebruikt
 
hallo Wisperbird,

heb het zonet nog even nagezien , en het is hetzelfde gmail op mijn laptop en gsm enfin smartphone .ik kan vanop mijn laptop via google en dan foto's ...de foto's van jaren terug zien en ik kan dat ook vanop mijn smartphone .Maar als ik foto's neem met de smartphone komen ze niet te staan op google ...foto's ...wat dus vroeger wel zo was , en met vroeger bedoel ik tot ongeveer 2 jaar geleden .Ik ben er ook maar achter gekomen ..dus enkele weken terug , dat ik op de laptop ,naar google chrome ging en op het icoontje foto's klikte ...ik zag tot mijn verbazing honderden foto's , heb ook geen idee hoe dat ze daar zijn gekomen ,of via welke instelling .Als ik op mijn smartphone naar google ga en ik kijk bioj instellingen zie ik staan ...mijn gmail en synchronisatie aan .in ieder geval ...net een aantal foto's met de smartphone genomen , ik kan ze wel op de smartphone terug vinden ...maar zie ze niet staan bij google ...dus onder google foto's en niet op de laptop en niet op de smartphone .denkelijk zal het wel een instelling zijn , maar wat,waar en hoe weet ik niet
 
hallo Wisperbird,

heb het zonet nog even nagezien , en het is hetzelfde gmail op mijn laptop en gsm enfin smartphone .ik kan vanop mijn laptop via google en dan foto's ...de foto's van jaren terug zien en ik kan dat ook vanop mijn smartphone .Maar als ik foto's neem met de smartphone komen ze niet te staan op google ...foto's ...wat dus vroeger wel zo was , en met vroeger bedoel ik tot ongeveer 2 jaar geleden .Ik ben er ook maar achter gekomen ..dus enkele weken terug , dat ik op de laptop ,naar google chrome ging en op het icoontje foto's klikte ...ik zag tot mijn verbazing honderden foto's , heb ook geen idee hoe dat ze daar zijn gekomen ,of via welke instelling .Als ik op mijn smartphone naar google ga en ik kijk bioj instellingen zie ik staan ...mijn gmail en synchronisatie aan .in ieder geval ...net een aantal foto's met de smartphone genomen , ik kan ze wel op de smartphone terug vinden ...maar zie ze niet staan bij google ...dus onder google foto's en niet op de laptop en niet op de smartphone .denkelijk zal het wel een instelling zijn , maar wat,waar en hoe weet ik niet
Als je in galerij op je phone de foto's ziet staan. Klik eens op eentje, krijg je onderaan keuzes, o.a. om te delen. Die kan je dan o.a. via gmail delen maar je eigen mailadres. Of naar google drive account en nog meer mogelijkheden. Zie manual van je smartphone anders ook eve tjes.
 
@francois51 Bij mij werkt het als ik foto's neem met mijn GSM om daarna op het icoontje van Foto's te drukken (op de GSM).
Niet op Galerij klikken, dat zijn de foto's op uw GSM (en vroeger ook die in Drive).
Ik heb nu een Huawei, dus ik moet opletten dat ik op het icoontje van Google Photo's klik, want er is er ook een foto's van Huawei.
Dat zelfde probleem had ik ook bij mijn Samsung telefoon (twee keer foto's).
 

Bijlagen

  • Foto's.jpg
    Foto's.jpg
    24 KB · Weergaven: 124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan