Windows 10 gmail account blijft staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ben onlangs overgestapt van Telenet naar Orange. Mijn Telenet e-mailadres komt in de komende tijd te vervallen. Daarom heb ik een gloednieuw Outlook.be mailadres aangemaakt. Heb dit ingegeven op mijn computer. Had al een ouder gmailadres. Dit stond in de pc en daar meldde ik me mee aan bij de store. Nu wilde ik ook dit adres verwijderen op mijn pc, maar is met geen stokken weg te krijgen. Ben wel aangemeld met het Outlookadres.
Vraag : Hoe kan ik dit gmailadres verwijderen in mijn account?
 
je spreekt over de store en hiermee bedoel je dan de Store die dus gelinkt is aan de Windows 10 en tevens ook aan je Microsoft account ….
wil je nu dat gekoppeld gmail adres verwijderd hebben dan dien je je op je Microsoft account in te loggen ..
éénmaal aangemeld klik je op meer acties >profiel bewerken > klik verder op Hoe u zich aanmeld ….> en daarna klik je op aanmelden bij Microsoft beheren ...
hier kun je vervolgens een mail adres toevoegen en of verwijderen of desgewenst er eentje als een primaire email adres instellen .
 
Klopt,
Maar dan blijft het oude gmail-account nog altijd staan. Als je er op klikt, vraagt hij of je wil aanmelden met een ander account.
Is het mogelijk dat ik gmail en outlook met elkaar verward? Ik kan toch met beide op de Store. Zou dat gmailadres willen weg doen en vervangen door het Outlookadres.
 
krijg jij dan daar niet de optie verwijderen of instellen als primair..
welke staat er nu bij u als de primaire ingesteld ..indien dit je outlook.be is dan dient er bij je gmail adres de optie verwijderen te staan . … althans hier wel dus .
 
in jouw geval dus dien je eerst er eentje toe te voegen neem deze Outlook.be
daarna dien je dit als primair in te stellen en verwijder je je gmail adres of gebruik je deze als een alias ..
*eerder stond hier ook mijn gmail adres als de primaire ingestelde dit heb ik onlangs probleemloos veranderd mijn gmail adres staat hier nu op de 2de plaats en mijn telenet adres is enkel voor het herstellen bij middel van een toegestuurde code naar dit adres welke ik dient te vervolledigen …
 
Ik had al een outlook.be account toegevoegd. Maar slaag er niet in deze als primair te zetten.

account.JPG
 
Ja, daar is alles in orde, maar het gmailaccount staat daar nergens tussen. Zie enkel mijn outlook en telefoon nog staan. Maar in Windows zie ik nog altijd het beeld zoals in #7. ook na heropstarten.
Hoe kan die daar nog altijd primair staan?
 
In #7 Zie je dat zowel de gmail als de outlook account aangemerkt staan als Microsoft accounts. Met de Gmail-account kan ik in de Store. Wil ik me aanmelden met de Outlook account, dan lukt het niet in de Store. Gmail dacht ik is van Google. Outlook zou dan van Microsoft zijn. Maar ze staan beide gemerkt als Microsoft.
Ik begrijp er de ballen van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan