Windows 11 geraak niet meer in bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een oude laptop als hoofdcomputer, het betreft een Samsung NP 300 met een intel core i5 2450M en 8 GB RAM, zodat jullie weten welk toestel het is.

Ik wil namelijk in de bios komen, maar als ik opstart zie ik heel erg kort dat ik op F2 moet drukken om in de bios te komen en op F4 om in iets anders te komen.
So far, so good. Maar als ik dan heel erg snel op de F2 of zelfs de F4 knop drukt zie ik heel erg kort dat mijn moederbord het heeft gegrepen en zegt dan "wait", en boot gewoon Win 11 op. Maar ik wil in mijn bios komen. Dan heb je de functie om vanuit je Windows in je bios te komen, je drukt op herstarten terwijl je Shift knop ingedrukt houdt, dan kan je naar probleem oplossen gaan en daar zou dan normaal mijn bios moeten bij staan, maar dit staat daar helaas niet tussen. Hebben jullie enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Ik weet het nu niet meer.
 
1678540355091.png


Toen ik nu laatst opstarte om die F10 methode te proberen kwam ik bij het terug komen naar hier dit scherm tegen. Het is niet de eerste keer dat ik dit zie, maar had er tot nu toe nog geen erg in gehad dat er wel eens iets mis zou kunnen zijn met mijn laptop. Als ik op anulleren druk gaat dit inlog scherm weg en kan ik gewoon doen wat ik wil.
 
Bekijk bijlage 253272

Toen ik nu laatst opstarte om die F10 methode te proberen kwam ik bij het terug komen naar hier dit scherm tegen. Het is niet de eerste keer dat ik dit zie, maar had er tot nu toe nog geen erg in gehad dat er wel eens iets mis zou kunnen zijn met mijn laptop. Als ik op anulleren druk gaat dit inlog scherm weg en kan ik gewoon doen wat ik wil.

Als je bewust geen proxy ingesteld hebt, zou ik me toch serieus zorgen maken rond dit...

Ik kan de url van de proxy server helaas niet lezen, zou fijn zijn hem even te plakken hier.
Alleszins, zoiets is totaal not done en een zware inbreuk op je privacy.

Dit zou wel los moeten staan van dat BIOS probleem, maar persoonlijk vind ik dit veel erger. Mag je zeker niet zo laten.
 
1678548595717.png


Dit is het enige wat ik kan vinden in mijn browser bij proxyinstellingen. Ja, ik heb windscribe staan als VPN, maar ik gebruik deze amper tot bijna niet. Dus deze uitzetten zou dit probleem al moeten oplossen dan?
 
Ja, en ik zou hem zelfs verwijderen...
Want een proxy-instelling in een browser is niet voldoende - die moet je installeren/uitvoeren op het niveau van je PC om helemaal achter de muur te zitten.
 

Naar het BIOS opstarten vanuit Windows 10 (weet niet of dit ook bij windows 11 werkt)​

Klik op de startknop en kies Instellingen. Ga naar Bijwerken en beveiliging en klik in het linkerpaneel op Systeemherstel. Klik onder Geavanceerde optstartopties op Nu opnieuw opstarten. Vervolgens wordt je computer opnieuw opgestart en krijg je het opstartmenu van Windows 10 te zien.

Ga in dit menu naar Problemen oplossen / Geavanceerde opties / Instellingen voor UEFI-firmware. Klik op Opnieuw opstarten om je computer opnieuw op te starten en direct naar het BIOS te gaan.

Ben je op zoek naar wat meer wegwijs in het BIOS, dan kun je dit artikel er eens op naslaan. Daarin leggen we enkele typische opstartproblemen onder de loep met bijhorende oplossingen.
 

Naar het BIOS opstarten vanuit Windows 10 (weet niet of dit ook bij windows 11 werkt)​

Klik op de startknop en kies Instellingen. Ga naar Bijwerken en beveiliging en klik in het linkerpaneel op Systeemherstel. Klik onder Geavanceerde optstartopties op Nu opnieuw opstarten. Vervolgens wordt je computer opnieuw opgestart en krijg je het opstartmenu van Windows 10 te zien.

Ga in dit menu naar Problemen oplossen / Geavanceerde opties / Instellingen voor UEFI-firmware. Klik op Opnieuw opstarten om je computer opnieuw op te starten en direct naar het BIOS te gaan.

Ben je op zoek naar wat meer wegwijs in het BIOS, dan kun je dit artikel er eens op naslaan. Daarin leggen we enkele typische opstartproblemen onder de loep met bijhorende oplossingen.
Als je #10 video bekijken hebt dan weet je dat dit bij hem niet lukt
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Ik kan de url van de proxy server helaas niet lezen, zou fijn zijn hem even te plakken hier.
Alleszins, zoiets is totaal not done en een zware inbreuk op je privacy.
Beste DDragon, sinds ik Windscribe uit de proxy gehaald heb, heb ik dit tot nu toe nog geen enkele keer meer te zien gekregen, daar het om een screenshot ging, heb ik daar ook geen afbeelding van op mijn pc staan. Ik heb dit genomen met het programma "knipprogramma" dat in Windows zit. Dus dat is selecteren en dat kan ik dan zo verzenden hier, maar er komt geen copy in mijn afbeeldingen of zo te staan daarmee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan