Hoe Geraak Ik in de Veilige modus ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
in de xp , vista en de win7 is het géén probleem om in de veilige modus te geraken ...
echter is dit een probleem met de windows8 voor diegene die dit dus niet weten ...

ik zat daarstraks op een andere hulpforum en daar wilde men de ts via msconfig het vinkje laten aanzetten om op te starten in de veilige modus .
dit is dus NIET de werkwijze , doe je het zo kom je in de veilige modus zonder netwerkmogelijkheden ....


ik hoor jullie al vragen wat is dan wel de manier om onder windows8 de veilige modus op te starten ...

wel dit doe je zo .


om in de veilige modus op te starten sleep je de muis in de rechter boven hoek ... klik dan op pc instellingen ...klik verder op " algemeen "
neem dan in het rechter beeld de optie " geavanceerde opstartopties" klik op "nu opnieuw opstarten"

*na het opnieuw opstarten heb je meerdere keuzes (3 in het totaal )
kies keuze 2 " problemen oplossen "

*nu krijg je weer een keuze menu (3 in het totaal)....kies nu de " geavanceerde optie"

*weer krijg je meerdere keuzes( 5 in het totaal ) ...kies de laatste optie " Opstart instellingen "

*nadat je de opstart instellingen heb geselecteerd dien je weer te herstarten ....
pas na deze herstart kom je in het menu waar je de veilige modus met netwerkmogelijkheden kunt selecteren ...je klikt optie nr 5 aan "Veilige modus met Netwerkmogelijkheden "

*bevestig deze keuze met enter en je pc zal weer herstarten ....-na deze herstart zal je pc ook opstarten in de veilige modus met netwerkmogelijheden

via de boven staande uitleg heb je 9 keuze mogelijkheden !!! keuze nr5 is de veilige modus met netwerkmogenlijkheid.


Opmerking : toevallig ben ik er op uit gekomen dat je met de windowstoets+R ook in de veilige modus kunt geraken ....
immers roep je het CMD venster op met de WIN toets+R waar je dan " msconfig " ingeeft ...
bij de tap opstarten zet je dan het vinkje aan om opte starten in veilige modus
maar wees gewaarschuwd : je start hiermee de veilige modus zonder netwerkmogelijkheden !!

om hier dan de veilige modus zonder netwerkmogenlijkheid te verlaten !!
dien je terug de Windows+R toets te gebruiken ,
je start terug de msconfig op en je zet nu het vinkje uit bij opstarten in veilige modus... bevestig je keuze met toepassen en ok
 
Laatst bewerkt:
ook door de F8 toets te gebruiken tijdens een herstart kom je in een boot menu waar je verdere opties kunt kiezen ...
waaronder de OpstartInstellingen zodoende dat je daar optie nr 5 kunt selecteren " veilige modus met netwerkmogelijkheden...

het boot menu dat je oproept met de F8 toets is deze ..

Ashampoo_Snap_2013.08.31_16h28m36s_014_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan