Geen foto's meer te downloaden vanuit Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Een paar weken geleden heb ik een update binnengekregen voor Firefox.
Sindsdien is mij opgevallen dat ik geen foto's meer kan binnenhalen via Firefox.
Vroeger deed ik rechts-klikken op een foto, afbeelding opslaan, er kwam een venster met de vooruitgang van je download en als deze binnen was kreeg ik een melding.
Nu kan ik nog steeds rechts klikken op de foto, kiezen voor afbeelding opslaan, kiezen voor op te slaan, maar dan gebeurt er niets meer... geen foto komt er nog binnen. ;!

Ik werk met Firefox/2.0.0.16, XP home en een firewall van ZoneAlarm Pro.
Een systeemherstelling naar een datum van voor het euvel gaat niet wegens geïnstalleerde programma's (ik kan deze niet terug installeren).
Een update naar Firefox 3, liever niet, ik was tevreden met de huidige versie en ik vrees dat de Firefox 3 te veel van mijn systeem zou kunnen vragen.

Wie weet waaraan dit euvel te wijten is en hoe los ik dit op?
 
En waarom zou je niet updaten naar Firefox 3 ? De nieuwe versie Firefox 3 gaat beter met het geheugen om, hij is sneller dan de versie 2 en nogmaals hij eist minder van je systeem, trouwens bij wijze van spreken zijn er seffens geen updates meer voor Firefox 2.
 
En waarom zou je niet updaten naar Firefox 3 ? De nieuwe versie Firefox 3 gaat beter met het geheugen om, hij is sneller dan de versie 2 en nogmaals hij eist minder van je systeem, trouwens bij wijze van spreken zijn er seffens geen updates meer voor Firefox 2.

Had ik nu juist gelezen dat FF3, veel meer van je systeem vroeg.
Hoe zit het nu eigenlijk? Soepeler of zwaarder belast, ik zit wel met een pc van 6 jaar oud...

Daarbij werkte FF 2 hier perfect, snel en ik had geen problemen.

Waarom dan updaten?

Allee, dat was tot voor die laatste update... Eén dingetje mis en :ahhhhh:
 
Kan er alleen aan toevoegen dat je geloofd wat je wenst, testen hebben uitgewezen dat de recentste versie van Firefox sneller en tevens zuiniger omspringt met het geheugen en dat die een pak veiliger is. (we gaan er hier niet over uitweiden)
En even als herhaling dat Firefox 2 in de nabije toekomst niet meer ondersteund word.
En waarom toch updaten, dat is jouw keuze. Ik zou zeggen voor de veiligheid, stel je zelf ook eens de vraag waarom een virusscanner updaten, hij werkt toch goed zo ook of niet soms ?
En ik kan je gerust stellen dat Firefox 3 zonder problemen op een windows 2000, Xp en Vista werkt zoals het hoort.
Dit zijn de vereisten :

  • Pentium 233 MHz (Aangeraden: Pentium 500MHz of meer)
  • 64 MB RAM (Aangeraden: 128 MB RAM of meer)
  • 52 MB harde schijfruimte
Ik veronderstel dat zelfs een oude pc aan die minimum vereisten voldoet.

Hou je toch hardnekkig vast aan Firefox 2 ; herinstalleer dan gewoonweg versie 2, je instellingen en bookmarks kan je terug zetten.
 
THX Monne,


Ik heb FF 3 geïnstalleerd (eerst even zoeken of FF 2 nog te vinden was op 't net, ja hoor gevonden), en je had gelijk, het werkt prima.
Een tikkeltje anders als den 2, maar niets onoverkomelijk.
Ik kan terug zonder problemen foto's binnen halen en ik heb een paar handige verbeteringen tegen gekomen (zoals de knop "meest bezocht").
En ik kan je gerust stellen dat Firefox 3 zonder problemen op een windows 2000, Xp en Vista werkt zoals het hoort.
Dit zijn de vereisten :

  • Pentium 233 MHz (Aangeraden: Pentium 500MHz of meer)
  • 64 MB RAM (Aangeraden: 128 MB RAM of meer)
  • 52 MB harde schijfruimte
Ik veronderstel dat zelfs een oude pc aan die minimum vereisten voldoet.

Ja, hij werkt verbazend vlot... Inderdaad geen problemen.

En waarom toch updaten, dat is jouw keuze. Ik zou zeggen voor de veiligheid, stel je zelf ook eens de vraag waarom een virusscanner updaten, hij werkt toch goed zo ook of niet soms ?
Dat was heel simpel, updates hebben in het verleden al regelmatig voor problemen gezorgd.
Er is niks mis mee met eerst de kat uit de boom te kijken voor men installeert, zeker voor kritische programma's en wanneer je geen problemen ondervind.
Als er voor de auto, nieuwe een veiligheidssysteem op de markt komt rij je ook niet naar de garage om deze te installeren (denk aan zomer- en winterbanden wie installeert die als je niet naar op skivakantie gaat, airbags, ABS... ect, al deze dingen zijn er voor de veiligheid, maar je vond ze pas terug in je wagen als je er een nieuwe aanschafte).
Voor mijn virusscanner vind ik het normaal van te updaten, zoals tanken bij mijn auto, wat andere programma's betreft reken ik op deze virusscanner, spywarescanner en firewall, om mij pc veilig te stellen.
Neemt dus niet weg dat je volgens de letter gelijk hebt, ik heb mij de nieuwe FF 3 aangeschaft, en ik moet zeggen hij werkt prima!!!
Ik had sneller naar je moeten luisteren...

Nog eens, THX Monne!

Dus, probleem opgelost, hier mag een slotje op!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan