Windows 10 foto's altijd ondersteboven op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb nu een paar jaar een Samsung S7 smart telefoon. Als ik gemaakte foto's ga overzetten naar mijn computer via een USB-kabeltje naar mijn telefoon, dan staan daar alle foto's ondersteboven. Als je met je rechter muisknop op een foto klikt dan kun je kiezen voor links/rechtsom draaien. Maar dat heeft totaal geen effect en dus ook niet met alle foto's tegelijk.
Het kan wel door een foto eerst te openen met MS Office Picture Manager: 2 keer rechtsom draaien en dan opslaan. Maar het is echt ondoenlijk om dat telkens voor 100 vakantiefoto's te doen. Is er een andere manier om dat snel te doen?
 
Kan het misschien een instelling in de smartphone zijn dat de opnamen 180 graden gedraaid opgeslagen worden op dit apparaat.
Zet je deze dan over naar de pc dan zijn deze foto's uiteraard ook 180 graden gedraaid.
Ik ben niet bekend met Android en zeker niet met Samsung. Dus misschien lul ik hier nu uit mijn nek.
Hoe Samsung zijn ding doet met foto's opslaan, daar heeft iedereen het raden naar, behalve als je kan kijken in de bronnen natuurlijk. Je moet het dan nog begrijpen ook. Dat ze het anders doen dan de rest is wel duidelijk, want er is eigenlijk geen enkel ander merk die het zo goed doet als Samsung op foto gebied. Ze zullen wel iets anders doen als de anderen, maar wat he?
 
Ik gebruik hier 2x NAS van telkens 3TB en eentje van 2TB voor al mijn noden. Als je echter een NAS enkel ziet als 'opslag' in het netwerk heb je dat niet meteen nodig en volg ik je redenering. Maar in mijn geval gebruik ik ook een hele waaier van applicaties die in het OS van die NAS ingebouwd zitten of meegeleverd worden/kunnen geinstalleerd worden (Synology in mijn geval ... top !) : Photo/Video/Audio streaming apps, FTP server, Web server, MySQL, PhP, Joomla etc ... en niet te vergeten : vol-automatische downloader voor NZB, Usenet, torrent sites etc...

Als je er nog niet in geslaagd bent een netwerk op te zetten zal die NAS daar NIET bij helpen, wel integendeel : die integreren in je netwerk zal je voor extra, bijkomende eisen stellen. Niets moeilijk, werkt prima maar je moet wel weten hoe het in mekaar steekt. Nu, met al je kennis @cve zou dat toch géén probleem mogen zijn !

Ik heb hier als volledig selfmade man een netwerk in gebruik met 4 desktop PC's, die 3 NAS, 3 netwerk printers en in totaal 4 smartphones die connecteren en 6 laptops van mijzelf, echtgenote en kinderen. En 2 AP's op zolder en in de tuin/terras. En dat zou bij jou ook moeten kunnen hoor .
ik veel kennis?
Dan ken jij mij nog niet goed vrees ik.
Ik ben geen leek meer, maar wenste wel dat ik nog meer kennis had, dan wat ik nu heb hoor.
Een netwerk aanmaken is tot nu toe mij inderdaad nog niet gelukt. Dus een NAS is geen optie dan.
 
Kan het misschien een instelling in de smartphone zijn dat de opnamen 180 graden gedraaid opgeslagen worden op dit apparaat.
Zet je deze dan over naar de pc dan zijn deze foto's uiteraard ook 180 graden gedraaid.
Ik ben niet bekend met Android en zeker niet met Samsung. Dus misschien lul ik hier nu uit mijn nek.
Skippy, je hebt helemaal gelijk! :)(y)Ik heb nu 2 foto's gemaakt, één op mijn gebruikelijke manier, liggend kantelen naar rechts en dan een foto maken en daarna en op de andere manier, liggend kantelen naar links (onlogisch tegen de wijzers van de klok in dus) De tweede foto staat dan gewoon recht.
Hoewel ze in Zuid-Korea rechts rijdend verkeer hebben, wordt dat in een smartphone door Samsung kennelijk niet toegepast...
 
Da's fijn om te horen
7_4_33.gif
 
Skippy, je hebt helemaal gelijk! :)(y)Ik heb nu 2 foto's gemaakt, één op mijn gebruikelijke manier, liggend kantelen naar rechts en dan een foto maken en daarna en op de andere manier, liggend kantelen naar links (onlogisch tegen de wijzers van de klok in dus) De tweede foto staat dan gewoon recht.
Hoewel ze in Zuid-Korea rechts rijdend verkeer hebben, wordt dat in een smartphone door Samsung kennelijk niet toegepast...
Ik vrees dat jij een verkeerde houding aan neemt hoor. Als jij je toestel naar LINKS draait komen de knoppen bovenaan te staan wat logisch is. Draai jij je toestel naar rechts dan staan je toetsen ( aan/uit en volume) onderaan, is helemaal niet logisch, want deze toetsen kunnen in de meeste toestellen ook dienen om te zoomen of als sluiterknop.
 
Ik vrees dat jij een verkeerde houding aan neemt hoor. Als jij je toestel naar LINKS draait komen de knoppen bovenaan te staan wat logisch is. Draai jij je toestel naar rechts dan staan je toetsen ( aan/uit en volume) onderaan, is helemaal niet logisch, want deze toetsen kunnen in de meeste toestellen ook dienen om te zoomen of als sluiterknop.
Voor zowel links als rechts heb ik geen knoppen boven of onder. Ik vrees dat jij niet weet hoe er dat bij een S7 uitziet. Belangrijker is dat ik nu weet hoe ik de telefoon moet houden om een foto te maken die daarna correct op mijn pc vertoond wordt.
 
Samsung heeft inderdaad soms kuren en steekt te knopen soms inderdaad aan de linker kant van het toestel, maar meestal zitten die rechts. Soms zijn die inderdaad capactief bij een edge toestel, maar je schrijft volgens mij niet over een edge toestel. Dus zijn het zeker weten effectieve knoppen aan de zijkant. Heb er voor alle zekerheid dan maar een officieel plaatje bij gestoken om u duidelijk te maken dat ik het weldegelijk bij het rechte eind heb dat er knoppen op u toestel zitten. Ze zitten dan nog zowel LINKS als RECHTS. Samsung stuff he. Ik moet het niet, iedereen stopt ze rechts, Samsung, wij zijn marktleider, wij gaan anders doen, gggrrrr. Ik haat dat merk zo hard he met al hun eigenwijsheden.

samsung-galaxy-s7-1.jpg
 
Ik schrijf inderdaad niet over een Edge toestel. Ik heb een "gewone" smartphone. Er zitten inderdaad knoppen aan de zijkant maar die hebben niets te maken met het maken van een foto (ondersteboven of recht). Links zitten 2 knoppen voor het volume en rechts zit slechts één knop om aan en uit te zetten. Dat kun je ook zien op jouw foto! Blijft dus alléén over: het toestel naar rechts draaien om een rechte foto te krijgen!

Je kunt wel schelden op Samsung maar het het is maar waar je van uitgaat. Ik kan ook zeggen dat een andere fabrikant allerlei eigenwijsheden heeft die ik haat!! Nee! Beide hebben echter hun eigen filosofie en het is maar waar je voorkeur naar uitgaat en wat je ervoor wilt neertellen. Mijn Samsung maakt uitstekende foto's!
 
Ik schrijf inderdaad niet over een Edge toestel. Ik heb een "gewone" smartphone. Er zitten inderdaad knoppen aan de zijkant maar die hebben niets te maken met het maken van een foto (ondersteboven of recht).
zie p97 manual Samsung S7:
Functie volumetoets: instellen dat het apparaat de volumetoets gebruikt om de sluiter te bedienen of in of uit te zoomen.
 
zie p97 manual Samsung S7:
Functie volumetoets: instellen dat het apparaat de volumetoets gebruikt om de sluiter te bedienen of in of uit te zoomen.
Wat heeft dit met het probleem te maken ?
Het is overigens een topic van verschillende maanden geleden ... wat wou je hier eigenlijk bij brengen over het onderste boven staan van foto's ?
 
Wat heeft dit met het probleem te maken ?
Het is overigens een topic van verschillende maanden geleden ... wat wou je hier eigenlijk bij brengen over het onderste boven staan van foto's ?
Wel een vreemde reactie? mijn bericht gaat wel degelijk over het probleem van de omgekeerde foto's.
Misschien is de topic starter toch wijzer geworden (beter laat dan nooit).
Verder zie ik dat hier wel veel berichten staan die niet rechtstreeks iets te maken hebben met het probleem van de topic starter, maar toch wel interessant zijn.
De starter van dit onderwerp klaagt toch over foto's die onderste boven worden weergegeven ?
En verder zegt hij dat de knoppen aan de zijkant niets te maken hebben met het maken van een foto.
Maar die knoppen hebben wel degelijk te maken met fotograferen, en als je deze knoppen naar onderen of boven richt zal dit wel degelijk te maken hebben met zijn probleem.
 
Wel een vreemde reactie? mijn bericht gaat wel degelijk over het probleem van de omgekeerde foto's.
Niets raar aan mijn reactie toch ? Ik kon - en ik ben niet alleen blijkbaar - niet volgen wat de reactie met de omgekeerde foto's te maken had en vroeg dus, vriendelijk overigens, om het even uit te leggen.
Dat heb je nu min of meer gedaan : het had er dus slechts onrechtstreeks mee te maken en dat mag en kan best hoor ... maar we hadden het niet meteen gesnapt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan