Windows 10 foto's altijd ondersteboven op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb nu een paar jaar een Samsung S7 smart telefoon. Als ik gemaakte foto's ga overzetten naar mijn computer via een USB-kabeltje naar mijn telefoon, dan staan daar alle foto's ondersteboven. Als je met je rechter muisknop op een foto klikt dan kun je kiezen voor links/rechtsom draaien. Maar dat heeft totaal geen effect en dus ook niet met alle foto's tegelijk.
Het kan wel door een foto eerst te openen met MS Office Picture Manager: 2 keer rechtsom draaien en dan opslaan. Maar het is echt ondoenlijk om dat telkens voor 100 vakantiefoto's te doen. Is er een andere manier om dat snel te doen?
 
Jij gebruikt een Android toestel, Dat heeft ook Google, gebruik de kracht van Google en gebruik Google foto's in plaats van die van Samsung wat ik ten stelligste af raad. Ga dan op de computer naar google, log in en voila al jou foto's zouden nu goed moeten staan. Want hij slaat ze normaal gezien daar recht op. Of jij neemt ze ondersteboven met je S7. Maar dat zou normaal gezien digitaal moeten recht gezet moeten worden automatisch.
 
Dit begrijp ik niet ... Nu klik ik eerst op het camera-icoontje en dan kan ik een foto met de telefoon maken. Die wordt dan opgeslagen op mijn externe micro sd-kaart. Hoe moet ik nu Google gebruiken voor het maken van een foto...?
 
je begrijp Cve verkeerd denk ik .. hij bedoeld dat jij de foto's best bewaard op google foto's ...
het voordeel hiervan is dat ze nooit verloren gaan aangezien je een google account bezit ..
*je dient dus NIET google te gebruiken voor het maken van een foto ! (dat kan ook nooit )
 
Dit begrijp ik niet ... Nu klik ik eerst op het camera-icoontje en dan kan ik een foto met de telefoon maken. Die wordt dan opgeslagen op mijn externe micro sd-kaart. Hoe moet ik nu Google gebruiken voor het maken van een foto...?
Je foto's opslaan op een externe SD kaart is uiterst gevaarlijk, gezien die dingen het zomaar uit het niets kunnen begeven, dan is weg foto's, dan ga je er heel veel geld mogen tegen gooien om misschien enkele foto's te kunnen recupereren. Nooit allemaal. Met de cloud service die trouwens geheel gratis is van Google fotos, ben je safe. Je kan ten alle tijden aan al je foto's, mits je een internet verbinding hebt. Heb je later eens een nieuwe Smartphone, gewoon een kwestie van inloggen en voila, daar zijn AL jou genomen foto's terug. Ik gebruik de app al sinds 2013 en er staan ontelbare foto's in. Je kan albums aanmaken zoveel je maar wenst. Er is een downsite aan ook, je toestel neemt in heel veel hoger resolutie foto's, dan wat google foto's opslaat. Je kan ervoor kiezen om de werkelijke grootte op te slaan( de gratis versie slaat op tot 16 MP), dan gaat dit je na je opslag ruimte die je gratis hebt (15 GB)wel geld kosten. Maar kies je ervoor om in de gratis versie te blijven werken, wat ik doe. Kost je dit helemaal niets, en slaat hij ze in een goede resolutie op, maar in een minder goede resolutie als wat jou Smartphone ze maakt. Aan u de keuze natuurlijk. Kies je ervoor om ze in originele grote op te slaan, moet je opslagruimte kopen, wat dit juist kost hangt af van hoeveel ruimte je neemt. Dit is wel een maandelijkse abbo en begint van 2 dollar per maand voor 100GB.
 
Een toevoeging eigenlijk. Jij kan gerust de free versie kiezen gezien jou Samsung S7 een 12 MP hoofdcamera lens beschikt. Ik dacht dat deze hoger was. Het is dus niet nodig om ervoor te gaan betalen gezien de gratis versie tot 16 MP opslaat, ben jij met de gratis versie dik ok.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe inzichten dus! Ik heb nog nooit overwogen om met cloud, one drive, drop box en dat soort virtuele opslaglocaties aan de gang te gaan. Is zo gegroeid want ik kom nog uit de tijd van de concrete opslagmedia zoals harde schijven en usb-sticks. Dat is tastbaar en kun je zelf beheren. Als je "virtueel extern" gaat, dan zijn er altijd wel nadelen zoals bijv, bij Google Drive: Nadelen: niet NSA-proof, niet geschikt voor gebruikers met geen of weinig Google-diensten, nog afgezien van het feit dat je er toch een keer voor moet gaan betalen.
Overigens, ik heb 7 externe HD's (van 300 Gb t/m 4 Tb) de oudste al sinds "mensenheugenis" en ze hebben me allemaal nog nooit in de steek gelaten. Ik hang ze, indien nodig, aan de pc en voilà... En het voordeel: je neemt een HD met je laptop mee naar een locatie zonder internet en ook: voilà.
Heeft dit allemaal te maken met conservatisme? Ik weet het niet....maar in Brabant zeggen ze hier: "Wat de boer niet kent dat "vreet"hij niet..."

Maar voor de foto's zou het wel handig zijn. Dat zie ik nu als enige voordeel. Moet je dan daarvoor nu overstappen? Wel een grote stap...
 
Nieuwe inzichten dus! Ik heb nog nooit overwogen om met cloud, one drive, drop box en dat soort virtuele opslaglocaties aan de gang te gaan. Is zo gegroeid want ik kom nog uit de tijd van de concrete opslagmedia zoals harde schijven en usb-sticks. Dat is tastbaar en kun je zelf beheren. Als je "virtueel extern" gaat, dan zijn er altijd wel nadelen zoals bijv, bij Google Drive: Nadelen: niet NSA-proof, niet geschikt voor gebruikers met geen of weinig Google-diensten, nog afgezien van het feit dat je er toch een keer voor moet gaan betalen.
Overigens, ik heb 7 externe HD's (van 300 Gb t/m 4 Tb) de oudste al sinds "mensenheugenis" en ze hebben me allemaal nog nooit in de steek gelaten. Ik hang ze, indien nodig, aan de pc en voilà... En het voordeel: je neemt een HD met je laptop mee naar een locatie zonder internet en ook: voilà.
Heeft dit allemaal te maken met conservatisme? Ik weet het niet....maar in Brabant zeggen ze hier: "Wat de boer niet kent dat "vreet"hij niet..."

Maar voor de foto's zou het wel handig zijn. Dat zie ik nu als enige voordeel. Moet je dan daarvoor nu overstappen? Wel een grote stap...
Jij doet wat jij wil he, ik zeg maar wat de voordelen ervan zijn he. Een HDD gaat NOOIT eeuwig mee. Dat is zeker. Een HDD heeft gemiddeld een levensduur van ik dacht ongeveer 10 jaar. Maar dat is dan eentje die wel vaak gebruikt wordt he, als hij maar nu en dan eens ingeplugd word zal deze wel langer meegaan denk ik. Maar ooit zal deze dan ook wel de geest geven. Daar ben ik zeker en vast van overtuigd. Ik heb 1 TB cloud opslag voor mijn documenten en ik heb Google fotos voor ja het zegt het zelf mijn fotos. Ik kan ze zowel op mijn Smartphone als op mijn computer zien. Heel erg handig. Wil ik dan eentje hier of ergens elders posten, dan moet ik die ene wel downloaden op mijn computer om hem te kunnen posten met de computer. Ik dacht dat het met de Smartphone wel rechtstreeks gaat, of enkel met deze die nog niet van je Smartphone zijn verwijderd nadat je ze naar de cloud hebt gestuurd. Dat gebeurt immers altijd via Wifi. Als je zoals wij 2 weken in de zomer op reis bent en je komt thuis, dan gaat er wel wat fotos naar de cloud gestuurd worden van als hij connectie krijgt met je wifi. Alle, meteen is dat nu ook weer niet. Neem nu na een half uurtje of zo. Je kan dat ook manueel doen, dan doet hij het meteen, dan zie jij ze ook meteen op je computerscherm, wat ook een stuk groter is als je Smartphone scherm he. Het is inderdaad in het begin wat wennen aan het idee dat er iets in de cloud opgeslagen word. Ik heb er ook moeten aan wennen dat ik iets niet op een HDD of stick of CD rom plaatste, maar in de cloud. Maar eens je het gewend bent om iets in de cloud te zetten, is het eigenlijk net zo simpel als iets op een stick zetten. Zeker simpeler als op een CD rom zetten.
 
Ja, je schrijft het goed, hoor: het is wennen aan iets nieuws. Het zal beslist voordelen geven, maar de overstap is nu eenmaal lastig. Wellicht komt de aarzeling en terughoudendheid door erop te moeten vertrouwen dat jouw data op diverse servers komt te staan die worden beheerd en gehost door een hosting bedrijf. Als daar iets gebeurt, dan ben je ook alles kwijt...

Fysieke data zelf kunnen terughalen op je eigen fysieke middelen klinkt dan vertrouwelijker en directer. Maar ik begrijp het wel, hoor. Overigens, jaren geleden gaf mij laptop ineesn zonder waarschuwingen de geest. HD eruit gehaald en alle data eraf kunnen halen en op een externe HD gezet.
En ook overigens, mijn 2 oudste externe dataschijven zijn respectievelijke 300 en 500 Gb een enorme hoeveelheid destijds. Ze werken uitstekend en hebben nog nooit enig probleem gegeven. Maar inderdaad , zeg nooit nooit... je moet daar gewoon geluk mee hebben.
De CD-ROM is voor mij al lang verleden tijd en zelfs lastiger om daarmee iets terug te kijken want dat ding wil ook nog weleens weigeren...

Wel lijkt me een eigen NAS als persoonlijke cloud een betere tegenhanger van online cloud. Die staat thuis en ik betaal geen abonnementskosten en ik heb off line altijd toegang tot mijn bestanden. Tussendoor usb-sticks of externe harde schijven aansluiten is daarmee verleden tijd. Bovendien kan ik direct bestanden met anderen. Zo maak ik een downloadlink of stuur iemand meteen een e-mail met daarin foto's op de NAS. Wellicht compenseert aanscaf daarvan ook (gedeeltelijk) de kosten voor nieuwe externe HD's.
Een gedownloade film kan ik dan ook een film rechststreeks streamen naar mijn smart tv.

Voor de prijs van enkele externe HD's heb je tegenwoordig ook een NAS die kennelijk meer voordelen biedt dan losse delen. Je moet alleen precies weten wat voor voor jou de beste en de meest optimale NAS zou zijn en dat is voor mij nog een brug te ver nu....
 
Ja, je schrijft het goed, hoor: het is wennen aan iets nieuws. Het zal beslist voordelen geven, maar de overstap is nu eenmaal lastig. Wellicht komt de aarzeling en terughoudendheid door erop te moeten vertrouwen dat jouw data op diverse servers komt te staan die worden beheerd en gehost door een hosting bedrijf. Als daar iets gebeurt, dan ben je ook alles kwijt...

Fysieke data zelf kunnen terughalen op je eigen fysieke middelen klinkt dan vertrouwelijker en directer. Maar ik begrijp het wel, hoor. Overigens, jaren geleden gaf mij laptop ineesn zonder waarschuwingen de geest. HD eruit gehaald en alle data eraf kunnen halen en op een externe HD gezet.
En ook overigens, mijn 2 oudste externe dataschijven zijn respectievelijke 300 en 500 Gb een enorme hoeveelheid destijds. Ze werken uitstekend en hebben nog nooit enig probleem gegeven. Maar inderdaad , zeg nooit nooit... je moet daar gewoon geluk mee hebben.
De CD-ROM is voor mij al lang verleden tijd en zelfs lastiger om daarmee iets terug te kijken want dat ding wil ook nog weleens weigeren...

Wel lijkt me een eigen NAS als persoonlijke cloud een betere tegenhanger van online cloud. Die staat thuis en ik betaal geen abonnementskosten en ik heb off line altijd toegang tot mijn bestanden. Tussendoor usb-sticks of externe harde schijven aansluiten is daarmee verleden tijd. Bovendien kan ik direct bestanden met anderen. Zo maak ik een downloadlink of stuur iemand meteen een e-mail met daarin foto's op de NAS. Wellicht compenseert aanscaf daarvan ook (gedeeltelijk) de kosten voor nieuwe externe HD's.
Een gedownloade film kan ik dan ook een film rechststreeks streamen naar mijn smart tv.

Voor de prijs van enkele externe HD's heb je tegenwoordig ook een NAS die kennelijk meer voordelen biedt dan losse delen. Je moet alleen precies weten wat voor voor jou de beste en de meest optimale NAS zou zijn en dat is voor mij nog een brug te ver nu....
Naar wat ik gelezen heb kan je in de Google cloud niets kwijt raken. Er word een backup gemaakt van alles naar het schijnt en als er al eens iets fout zou lopen zouden ze het terug zetten met die backup. Ik gebruik dit nu al van 2013, dat is toch al 7 jaar. Help, al zo lang. Heb nog nooit problemen gehad. Nog geen enkele keer gehad dat de server niet gevonden werd. Ben bij mijn weten nog geen enkele foto kwijt ook. Maar ja in die 7 jaar staan daar wel duizenden fotos in he. Ik kan dat heel handig terug zien op mijn computer en op mijn Smartphone. Wel moet ik internet verbinding hebben. Maar ja, wie heeft er dat nu eigenlijk niet, de dag van vandaag? Ik heb gehoord dat zelfs mijn ouders een Smartphone hebben, eens dat zij dat hebben, zulke noobs. Dan is bijna de rest van heel de wereld al aan de Smartphone voor zij er eentje hebben.
 
Ik ken de S7 niet, maar ken Samsung van mijn Mini S4 en mijn Note 8, en nog nooit gezien dat alle foto's ondersteboven staan.
Dus vraag me wel af hoe U ze dan binnen haalt.
Verbind U de telefoon via USB (normaal) of stopt U het geheugenkaartje in de PC ??
Overigens het draaien kan een stuk eenvoudiger hoor.
Selecteer de foto's (een of meerdere) in verkenner, klik op beheren, dan ziet U links boven 2 opties (rechtsom/linksom roteren)

P.S. dacht zelfs dat foto's standaard mee geleverd wordt, Je hoeft er alleen maar op te klikken om ze naar Drive te kopiëren.
Heb het al een tijd niet meer gebruikt, omdat ik mijn foto's dus ook op de PC vind via https://photos.google.com/, maar ze staan nog steeds in mijn telefoon (file manager+). Dus via USB nog steeds te benaderen in hoge resolutie.
Let wel op dat je bij Drive kiest voor "Foto's opslaan in hoge kwaliteit" anders slaat hij ze standaard op.
 
@cve Dat zei je al, maar wat ik bedoel is dat je alleen onbeperkte opslag krijgt als je kiest voor "Foto's opslaan in hoge kwaliteit"
Doe je dat niet dan slaat hij op in standaard en heb je maar 15 Gig opslag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan