Windows 10 foto's altijd ondersteboven op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb nu een paar jaar een Samsung S7 smart telefoon. Als ik gemaakte foto's ga overzetten naar mijn computer via een USB-kabeltje naar mijn telefoon, dan staan daar alle foto's ondersteboven. Als je met je rechter muisknop op een foto klikt dan kun je kiezen voor links/rechtsom draaien. Maar dat heeft totaal geen effect en dus ook niet met alle foto's tegelijk.
Het kan wel door een foto eerst te openen met MS Office Picture Manager: 2 keer rechtsom draaien en dan opslaan. Maar het is echt ondoenlijk om dat telkens voor 100 vakantiefoto's te doen. Is er een andere manier om dat snel te doen?
 
@cve Dat zei je al, maar wat ik bedoel is dat je alleen onbeperkte opslag krijgt als je kiest voor "Foto's opslaan in hoge kwaliteit"
Doe je dat niet dan slaat hij op in standaard en heb je maar 15 Gig opslag.
Daar heb je gelijk in. Ik heb die 15 GB ook, ik heb daar niets op staan. Ik gebruik dit niet. Maar als je kijkt naar de meeste Smartphones, moet je eigenlijk al heel erg hard zoeken tegenwoordig om een toestel te vinden die aan een hogere resolutie fotografeert als 16 MP, vergis je niet, er zijn heel veel toestellen met een 48 MP camera, maar die schieten plaatjes in 4 x 12 MP = 48 MP, voegen de beste pixels samen en vormen zo 1 mooie foto van 12 MP. Dus wat ben je dan met standaard opslag in de "originele" grote , als je in hoge kwaliteit tot 16 MP zonder kwaliteitsverlies opslaat? Waarom zou je je 15 GB vol gaan proppen om daarna maandelijks te moeten gaan betalen? Stel u eens die vraag? Het is naar mijn menig al genoeg abbo per maand overal, niet? Er is een tijd geweest dat de Smartphone makers dachten dat er heel veel MP moest zijn om heel erg mooie foto's te kunnen maken, maar tegenwoordig gooien ze het over ander boegen. Eigenlijk heb je voor een mooie duidelijke foto op een A4 formaat in hoge kwaliteit afdruk slechts 9 MP nodig. Dus met een 12 MP camera gelijk er nu tegenwoordig vaak gebruikt wordt heb je meer als genoeg MP om een heel erg hoge kwaliteits afdruk in A4 formaat af te drukken. Zelfs een A3 formaat met een 12 MP camera is zeker geen probleem om zonder zichtbare pixels af te laten drukken. Een grote van A2 heb je wel meer MP nodig om in een hoge kwaliteit af te drukken. Dan heb je een echte camera nodig met een grotere sensor.
 
@cve Beste vriend U hoeft mij niet te overtuigen, ik ben het met U eens.
Maar U maakt twee denkfouten.
1) Natuurlijk gebruikt U ook een deel van die 15 Gig.
Zie: https://one.google.com/storage?hl=nl
Werkt bij iedereen.
Die 15 Gig betreft Uw mail en eventueel bestanden die U opgeslagen hebt in Drive.

2) Met betrekking tot "hoge kwaliteit" zegt Google:

Foto's en video's opslaan als 'Hoge kwaliteit'​

Wijzig je foto's en video's van 'oorspronkelijke kwaliteit' in 'hoge kwaliteit'. Items in hoge kwaliteit nemen geen opslagruimte in.
  1. Ga op een computer naar photos.google.com/settings.
  2. Klik op Opslagruimte vrijmaken. Dit heeft geen effect op de kwaliteit van je toekomstige upload
Ik begrijp dat het wat verwarrend kan zijn, maar "Hoge Kwaliteit" is onbeperkt en "Originele Kwaliteit" valt binnen de gratis 15 Gig.
Dus net andersom dan verwacht.
 
Laatst bewerkt:
1604750483823.png

Hier zie je dus wat er bij mij op drive staat. Ik heb Foto's op Hoge Kwaliteit aan staan.
Ik heb Google One maar de link werkt bij iedereen:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: cve
Ik heb een samsung S7 edge gehad ik ken dat probleem maar dat licht hoe je uw smartphone in de hand houw de meeste zijn gemaakt voor rechtshandig ik ben links handig en heb soms ook het probleem dat mijn foto onderstboven stonden het enkel op te lossen door S7 eens om te draaien bij het nemen van een foto toch al je uw S7 horizontaal houwt
 
Bekijk bijlage 248270
Hier zie je dus wat er bij mij op drive staat. Ik heb Foto's op Hoge Kwaliteit aan staan.
Ik heb Google One maar de link werkt bij iedereen:
Je hebt inderdaad gelijk dat je daar automatisch gebruik van maakt als je Gmail gebruikt, wat ik dus ook gebruik als Google fan.
Maar verder gebruik ik daar eigenlijk dus helemaal niets van. Hieronder kan je het zien wat ik opgeslagen heb bij mij.
opslag ondrive.png


Ik bedoelde eigenlijk dat ik Google Drive niet gebruik. Wat hier dus wel duidelijk te zien is. Ik gebruik juist mijn Gmail gedeelte. Ik wist dus niet tot nu dat mijn Gmail ook mee telde in die 15 GB uit mijn Google Drive. Weet dat nu ook weer se.
 
Ik ken de S7 niet, maar ken Samsung van mijn Mini S4 en mijn Note 8, en nog nooit gezien dat alle foto's ondersteboven staan.
Dus vraag me wel af hoe U ze dan binnen haalt.
Verbind U de telefoon via USB (normaal) of stopt U het geheugenkaartje in de PC ??
Overigens het draaien kan een stuk eenvoudiger hoor.
Selecteer de foto's (een of meerdere) in verkenner, klik op beheren, dan ziet U links boven 2 opties (rechtsom/linksom roteren)

P.S. dacht zelfs dat foto's standaard mee geleverd wordt, Je hoeft er alleen maar op te klikken om ze naar Drive te kopiëren.
Heb het al een tijd niet meer gebruikt, omdat ik mijn foto's dus ook op de PC vind via https://photos.google.com/, maar ze staan nog steeds in mijn telefoon (file manager+). Dus via USB nog steeds te benaderen in hoge resolutie.
Let wel op dat je bij Drive kiest voor "Foto's opslaan in hoge kwaliteit" anders slaat hij ze standaard op.
Het is toch echt zo dat mijn gemaakte Samsung S7 altijd ondersteboven staan als ik ze op de pc zet. Dat deed ik eerstt via een usb-kabeltje van de S7 naar mijn pc maar dat werkt ook niet meer. Ik krijg dan van die fotomap allemaal rare iconen op het beeldscherm. Geen idee waarom! Dus nu omslachtig de mini SD uit de telefoon halen, in een micro SD adapter steken en vervolgens die in een Transcend 3.1/3.0 Card Reader steken en dan aan de pc hangen. Vervolgens sleep ik de gewenste foto's op mijn bureaublad. Vertoning ervan levert allemaal ondersteboven staande foto's op.

Als je met de rechter muistoets dan op een foto klikt dan kun je inderdaad kiezen voor linksom/rechtsom draaien. Als je dan naar het resultaat kijkt dan staat alles nog steeds ondersteboven. Nee, daar kies ik niet meer voor.

Ik open al tijden dus op mijn bureaublad een foto met MS Picture Manager. Prima app met uitstekende kwaliteit. Ik kies voor Afbeelding Bewerken en dan in het rechter scherm voor draaien en spiegelen en dan voor linksom of rechtsom draaien (2 keer!) Vervolgens icoontje Opslaan en klaar. Maar met meedere foto's tegelijk lukt dat kennelijk niet.
 
Het is toch echt zo dat mijn gemaakte Samsung S7 altijd ondersteboven staan als ik ze op de pc zet. Dat deed ik eerstt via een usb-kabeltje van de S7 naar mijn pc maar dat werkt ook niet meer. Ik krijg dan van die fotomap allemaal rare iconen op het beeldscherm. Geen idee waarom! Dus nu omslachtig de mini SD uit de telefoon halen, in een micro SD adapter steken en vervolgens die in een Transcend 3.1/3.0 Card Reader steken en dan aan de pc hangen. Vervolgens sleep ik de gewenste foto's op mijn bureaublad. Vertoning ervan levert allemaal ondersteboven staande foto's op.

Als je met de rechter muistoets dan op een foto klikt dan kun je inderdaad kiezen voor linksom/rechtsom draaien. Als je dan naar het resultaat kijkt dan staat alles nog steeds ondersteboven. Nee, daar kies ik niet meer voor.

Ik open al tijden dus op mijn bureaublad een foto met MS Picture Manager. Prima app met uitstekende kwaliteit. Ik kies voor Afbeelding Bewerken en dan in het rechter scherm voor draaien en spiegelen en dan voor linksom of rechtsom draaien (2 keer!) Vervolgens icoontje Opslaan en klaar. Maar met meedere foto's tegelijk lukt dat kennelijk niet.
Als ik u was zou ik toch wel heel erg google foto's gaan overwegen. Heel wat minder omslachtig en iedere keer jij je micro SD kaartje in en uit je Smartphone haalt en in u adapter steekt bestaat er een kans dat jij je kaartje ongewild natuurlijk beschadigd.
 
Zoals ik zei. Foto's in verkenner openen, selecteren en U kunt ze allemaal tegelijk draaien.
C:\gebruikers\uwnaam\bureaublad.
Mochten ze in openbaar bureaublad staan, dan eerst "verborgen systeem mappen" zichtbaar maken.
Het voorstel van CVE is het handigste (wel synchronisatie aan zetten)
 
Helder bericht! Toch maar goed dat ik daartoe nog niet ben overgegaan. Het is ook te mooi om waar te zijn: die gratis opslag moest wel een keer eindigen als je leest dat er per week 28 miljard foto's en video's bijkomen...
 
Helder bericht! Toch maar goed dat ik daartoe nog niet ben overgegaan. Het is ook te mooi om waar te zijn: die gratis opslag moest wel een keer eindigen als je leest dat er per week 28 miljard foto's en video's bijkomen...
Het is balen voor mij. Ik heb letterlijk duizenden mensen aan Google foto's gebracht. nu staat mijn mailbox roodgloeiend met de hamvraag wat ze nu moeten doen. Ik weet het zelf ook ff niet. Je kan je interne geheugen van je toestel gaan gebruiken, je kan een micro SD kaartje gaan gebruiken, je kan een NAS gaan gebruiken, je kan 1 of andere betalende dienst gaan gebruiken. Dit zijn de mogelijkheden, maar welke de beste is? Ik heb er momenteel geen flauw idee van. Ikzelf zit erg te twijfelen om een NAS te plaatsen hier thuis. Ik heb 3 kinderen die elk een laptop hebben, een netwerk opstellen is tot op heden niet gelukt en ik hoop met een NAS dat ik dit dan gedeeltelijk of helemaal zou kunnen oplossen. Als alles op de NAS zou geplaatst kunnen worden en iedereen kan dan aan die bestanden in de NAS, dan zou dit voor ons een ideale oplossing zijn. Dan zouden wij ook daar dan onze foto's kunnen in opslaan. Maar ik ben er wel nog lang niet aan uit. Ik heb er momenteel ook nog geen flauw idee van. Een andere mogelijkheid is dat we One Drive nemen voor 99€ per jaar (Microsoft 365 family heet dat). Dan hebben we ook Office 365 voor max 6 personen en 6 TB aan opslag wat ook wel niet te versmaden is. Dit is volgens mij dan de goedkoopste oplossing en bied nog eens het meeste voor zijn centen ook.
 
Ik gebruik hier 2x NAS van telkens 3TB en eentje van 2TB voor al mijn noden. Als je echter een NAS enkel ziet als 'opslag' in het netwerk heb je dat niet meteen nodig en volg ik je redenering. Maar in mijn geval gebruik ik ook een hele waaier van applicaties die in het OS van die NAS ingebouwd zitten of meegeleverd worden/kunnen geinstalleerd worden (Synology in mijn geval ... top !) : Photo/Video/Audio streaming apps, FTP server, Web server, MySQL, PhP, Joomla etc ... en niet te vergeten : vol-automatische downloader voor NZB, Usenet, torrent sites etc...

Als je er nog niet in geslaagd bent een netwerk op te zetten zal die NAS daar NIET bij helpen, wel integendeel : die integreren in je netwerk zal je voor extra, bijkomende eisen stellen. Niets moeilijk, werkt prima maar je moet wel weten hoe het in mekaar steekt. Nu, met al je kennis @cve zou dat toch géén probleem mogen zijn !

Ik heb hier als volledig selfmade man een netwerk in gebruik met 4 desktop PC's, die 3 NAS, 3 netwerk printers en in totaal 4 smartphones die connecteren en 6 laptops van mijzelf, echtgenote en kinderen. En 2 AP's op zolder en in de tuin/terras. En dat zou bij jou ook moeten kunnen hoor .
 
Kan het misschien een instelling in de smartphone zijn dat de opnamen 180 graden gedraaid opgeslagen worden op dit apparaat.
Zet je deze dan over naar de pc dan zijn deze foto's uiteraard ook 180 graden gedraaid.
Ik ben niet bekend met Android en zeker niet met Samsung. Dus misschien lul ik hier nu uit mijn nek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan