Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zoek een registry fix om te beletten dat op de haverklap het bestand desktop.ini aangemaakt word.

Een commando om op een gemakkelijke manier in Windows 8.1 te kunnen switchen van de ene gebruiker naar de andere zonder zo dikwijls op al die toetsen te moeten klikken.
 
rechtsklik op hetgene wat met groen onderlijnt is en vast maken aan start ..
Ashampoo_Snap_2015.04.03_17h16m21s_002_.png


daarna open je de tegels start pagina ...schuif deze naar rechts tot je de snelkoppeling ziet staan ...
rechts klik daar op en vast maken aan de taakbalk...
open dan weer je bureaublad en je ziet deze vervolgens ook in de taakbalk staan ...

**dit werd nu reeds enkele keren herhaalt ...zie berichten #9 , 40 , 45 , 49
 
Ja,.. het leven is een strijd, zeker als je met Windows 8.1 werkt. Na zovele pogingen is het bijna in orde, er is een pictogram aan de taakbalk bijgevoegd maar als ik er op klik dan wordt de verkenner geopend, wel het bureaublad maar het verkeerde beeld.
Nog een vraagje: Waarom staat bij mij in de verkenner de ene keer Bureaublad en op een andere plaats Desktop? Is dat ook weer eer grapje van MEDION?

Ashampoo_Snap_2015.04.03_18h04m27s_005_.jpg

Qtex heel hard bedankt voor de hulp.
 
waarom dit zo is wel daar heb ik nu het raden naar ...
maar ik denk dat dit dus met je taal instelling te maken heeft ...
Ashampoo_Snap_2015.04.03_18h01m01s_004_.png

*waarom deze bij u naar de verkenner gaat en niet rechtstreeks naar het bureaublad begrijp ik dus ook niet !
 
Met de taal instelling is niks mis. Ik heb ook Nederlands (België) Belgisch punt staan. Het moet gebeurd zijn met het prutsen om het bureaublad aan de taakbalk te koppelen want volgens mij was dat vroeger niet. Zal nog wat zoeken. Toch bedankt voor de hulp.
 
Gevonden.
Het is zoals het warm water opnieuw uitvinden. Zoeken achter iets dat er al is.
In de rechter benedenhoek, vlak naast de klok. Als je daar klikt wordt het bureaublad getoond. Het is maar een heel smal gebied maar het is er. Al dat zoeken en proberen was voor niks nodig, sorry daar voor.
En bedankt voor iedereen die geholpen heeft.
 

Bijlagen

  • Taakbalk_02.jpg
    Taakbalk_02.jpg
    8.4 KB · Weergaven: 100
Joke135, bedankt voor deze tip. Niet dat ik erop zat te wachten, maar je weet nooit dat je het denkt, ik wil nu eens mijn tabbladen open laten staan en iets dat op mijn bureaublad staat openen dan kan het inderdaad wel super handig zijn dat je heel snel op die manier naar je bureaublad kan gaan.
 
Gevonden.
Het is zoals het warm water opnieuw uitvinden. Zoeken achter iets dat er al is.
In de rechter benedenhoek, vlak naast de klok. Als je daar klikt wordt het bureaublad getoond. Het is maar een heel smal gebied maar het is er. Al dat zoeken en proberen was voor niks nodig, sorry daar voor.
En bedankt voor iedereen die geholpen heeft.

Dit zit standaard al in Windows 7.
 
Ja ik geloof dat ik deze vraag ook niet helemaal goed begrepen had, maar om naar het bureaublad te gaan gebruik ik ook zolang ik met W7 werk deze kleine smalle strook.

1 ding hiervan heb ik nooit begrepen, als je er met de rechtermuisklik op gaat staan kun je een vinkje zetten bij Bureaublad kort weergeven.
Vinkje of geen vinkje, ik heb het verschil nog niet kunnen ontdekken.
 
Ja ik geloof dat ik deze vraag ook niet helemaal goed begrepen had, maar om naar het bureaublad te gaan gebruik ik ook zolang ik met W7 werk deze kleine smalle strook.

1 ding hiervan heb ik nooit begrepen, als je er met de rechtermuisklik op gaat staan kun je een vinkje zetten bij Bureaublad kort weergeven.
Vinkje of geen vinkje, ik heb het verschil nog niet kunnen ontdekken.
Als je er met de muis over gaat zonder drukken, zie je kort het bureaublad.
 
juist Mik maar de vraag van de TS ging over het plaatsen van een bureaublad icon op het taakbalk ! ( bericht #6)
dus de vraag had eerder anders geformuleerd moeten worden ...
bijvoorbeeld zoals hier : bestaat er een mogelijkheid om via de taakbalk naar het bureaublad te gaan !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan